Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Har ni med tillgång till Alphan köpt spelet?

nej har inte köpt bf4 eller preordrat

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

nej har inte köpt bf4 eller preordrat

Lol kul för dem som pre-orderat det.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag har endast fått mail om det, ser det inte i Origin.

Jag har inte förbeställt BF4, men jag har spelat många av Battlefield spelen.

Lite urdrag av mailet;

"As a highly dedicated Battlefield player, we're enlisting you to join the Battlefield 4 Alpha Trial."

"You have been specifically selected for this trial because of your experience with the Battlefield series, and because you have opted-in to receive all Battlefield communications."

Hoppas det inte fake då, jag som vart så glad

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Jag måste fråga,

Är det någon som har denna Dog Tag (Se nedan) på Battlefield 3? Man ska tydligen få den om man förbokar Battlefield 4. Dock har jag inte förbokat BF4, men jag har den ändå...

Edit: Jag hittade en länk som beskriver vad den där Dog-tagen är till för. Har man den så är man "Enlisted" för åtminstone betan.

Källa: http://blogs.battlefield.com/2013/06/bf3-e3-2013-fan-celebration/

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Ja alphan är med bara vita texturer utom soldater och fordon. Inte så upphetsande eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delcorona:

Ja alphan är med bara vita texturer utom soldater och fordon. Inte så upphetsande eller?

Nee texturerna lär troligtvis vara som de ska vara. Bilderna vi sett är nog "Closed-Closed Alpha", dvs endast DICE-utvecklare och partners.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Har ni med tillgång till Alphan köpt spelet?

Ja jag har förbokat det. Alphan syns för mig i origin btw.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

verkar ha varit helt random till dom som valt att få info från ea

If you have been invited to participate in the Battlefield 4 Alpha Trial, you have already received an email about it now, and the game will show up in your Origin games library.

Besides that:
- There will be no more invites sent out
- There will be no other way to gain access to the Alpha Trial
- There will only be this single Alpha Trial
- Invitations have been random
- Only people who have chosen to receive emails from EA could get the invitation, as it would be illegal to send emails otherwise.

Thanks,
TheBikingViking

Dold text

källa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654490295311425/

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem

17/6 18:00 CET är väl nu 19:00? Någon som sett nåt att ladda ned? Den BF4-Alpha ikonen jag sa jag hade i Origin var ju bara mitt förbokade BF4...

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Hehe kul för alla som förbokat bf4 när en annan som bara har bf3 premium kan spela alfan. Dock så missar ni inte mycket, inget att hänga i granen än.....

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Tycker Alphan är väldigt nice för att vara i ett tidigt stadium. Jag gillar de vita texturerna, påminner mig like om Mirrors Edge.

Lirar med AK5C som en äkta svensk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Tycker Alphan är väldigt nice för att vara i ett tidigt stadium. Jag gillar de vita texturerna, påminner mig like om Mirrors Edge.

Tycker du att skillnaden mellan BF3 och BF4 motsvarar 2 års utveckling?
Personligen bryr jag inte mig om mjölkning av spel, dvs att man släpper 1 varje år, eller vartannat år, som inte skiljer så värst mycket från föregående. 600kr om året för ett spel är en låg summa, som jag gärna betalar.
Mitt enda krav är att spelet SKA motsvara 1/2/3 års utveckling.

T.ex Multiplayer på Call of Duty motsvarar max 1 månads utveckling. De bara lägger in nya vapen och gör 6-8 nya kartor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ak5c fan den ser grym ut ! lyckats kolla på några youtubevideos och den varkar bra! är den till assault eller engineer ? eller är det ett sånt vapen som alla kan ha ?

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ak5c fan den ser grym ut ! lyckats kolla på några youtubevideos och den varkar bra! är den till assault eller engineer ? eller är det ett sånt vapen som alla kan ha ?

Den är Carbine vilket traditionellt har använts av engineer men i Alphan funkar den till alla kits (Vet inte om alla vapen gör det, hörde något rykte om det men har inte testat).

Jag lirar med AK5C, red dot, laser pointer som Assault.

Jag är inte insatt i spelutveckling men en ny motor, nya funktioner, nya stora banor, ny story, nya vapen, nytt ljud och det till flera plattformer... Allt det där tar nog lite tid, tror du inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Den är Carbine vilket traditionellt har använts av engineer men i Alphan funkar den till alla kits (Vet inte om alla vapen gör det, hörde något rykte om det men har inte testat).

Jag lirar med AK5C, red dot, laser pointer som Assault.

kan du inte ta lite screens på video options osv? kan man ställa in FOV tex?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

kul...

*Har ALLA BF-spel inkl expansioner för BF2 som släppts till PC
*Har både BF3 Alpha och Beta
*Har lirat mängder med timmar av BF3
*Har BF3 Premium
*Har köpt båda Medal of Honor-spelen

Ingen alpha här inte... Inte ens ett mail om det som många verkade få.

Men men, som sagt, verkar ju vara helt random.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Var det inte så att man kommer kunna ha carbines till alla klasser?

Isf så är det ju risk att t.ex. Assaults springer runt med snipers. Inte kul.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Asså jag fattar inte, jag fick mail om att jag fick alpha, men det syns inte på Origin.

Var det bara där för dig eller?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Asså jag fattar inte, jag fick mail om att jag fick alpha, men det syns inte på Origin.

Hände min kompis också.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Jag fick inget mail utan jag hade den bara i Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Hände min kompis också.

Nu fick jag det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt BF4 Alpha dök upp nu i origin...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför är det bara vissa som får. Visst, är ju självklart att alla inte kan få men känns som om dom har låttat ut Alphorna. Min kompis fick det (han spelar knappt längre) men en annan kompis som spelar aktivit, är mycket bättre och har spelat dubbelt så mycket fick det inte.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Varför är det bara vissa som får. Visst, är ju självklart att alla inte kan få men känns som om dom har låttat ut Alphorna. Min kompis fick det (han spelar knappt längre) men en annan kompis som spelar aktivit, är mycket bättre och har spelat dubbelt så mycket fick det inte.

Dom har ju sagt att Alphan gavs ut random. Spelar absolut ingen roll hur bra du är eller hur mycket du spelat. Känner folk med över 500 timmar i BF2, 2142, BC2 och BF3 som inte har fått Alphan.

Hörde av en jag lirar med ibland att bara de som inte hade förbokat BF4 fick Alphan (de använder då alltså alphan som reklam) så jag undrar ifall någon här har alphan och har bokat BF4? Skulle vara intressant om den inte visade sig vara så random som dom sagt.

Permalänk
Inaktiv

Ofan har Alphan släppts, coolt!

Har premium, var ska man leta efter alphan i origin om man lottas ut? Har man större chans få om man förbokar skiten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Dom har ju sagt att Alphan gavs ut random. Spelar absolut ingen roll hur bra du är eller hur mycket du spelat. Känner folk med över 500 timmar i BF2, 2142, BC2 och BF3 som inte har fått Alphan.

Hörde av en jag lirar med ibland att bara de som inte hade förbokat BF4 fick Alphan (de använder då alltså alphan som reklam) så jag undrar ifall någon här har alphan och har bokat BF4? Skulle vara intressant om den inte visade sig vara så random som dom sagt.

Okej.

Nä, jag har inte förbokat men ändå inte fått alphan. Så det verkar nog inte stämma. Såvida dom inte lottade ut till vissa av dom som inte hade förbokat.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ofan har Alphan släppts, coolt!

Har premium, var ska man leta efter alphan i origin om man lottas ut? Har man större chans få om man förbokar skiten?

Om du inte ser det hos Mina Spel i Origin/fått mail så har du otur tyvärr.

Det verkar inte som om någon har större chans, utan allt verkar vara random. (Är också tydligen enbart Siege of Shanghai man får spela om det är intressant)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Om du inte ser det hos Mina Spel i Origin/fått mail så har du otur tyvärr.

Det verkar inte som om någon har större chans, utan allt verkar vara random. (Är också tydligen enbart Siege of Shanghai man får spela om det är intressant)

Utan texturer.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Hittade denna i dag lite rolig faktiskt;)

http://www.youtube.com/watch?v=-tangzKOirE

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Utan texturer.

Jo, men det är ändå snyggt