Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Du kan nu få åtkomst till mer än 10 vänners spelbibliotek nu. Vad trångsynt du är nu.

Om de nu kommer och lämnar skivan till dig, men alla som du känner över xbox kanske inte bor i samma stad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om de nu kommer och lämnar skivan till dig, men alla som du känner över xbox kanske inte bor i samma stad.

Ja jo synd för de som bara har "virtuella vänner"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja jo synd för de som bara har "virtuella vänner"...

Virtuella? Så man kan inte känna folk i andra städer då man t ex har flyttat/träffat de på andra sätt? Har mängder av personer (Enligt dig "Virtuella vänner") som jag enbart nu har kontakt med via internet då de kommer från så många delar i Sverige som jag har träffat då vi har liknande intressen som gör att man reser till en gemensam plats.

Sluta snacka skit nu...

Permalänk

Det är för sent. Microsoft har redan förstört hypen för de flesta av oss. Att så in i bomben försvara DRM som något bra och att få det att låta som något utvecklarna har skapat hela systemet kring dessa funktioner och restriktioner. Att det är så här det kommer att vara. Och sedan vända totalt visar bara att de har ljugit helt och hållet från första början. En tanke som slår mig när jag funderar lite i ämnet är att Microsoft troligtvis hoppades/trodde att Sony skulle gå samma väg och att Microsoft kunde få igenom alla sina "features" på så sätt. Men att de blev så in i helvetes ägda av Sony att de för att rädda sig själva inför den kommande domedagen måste kasta ut sina policies som var skrivna på stentavlor. Sorry Microsoft säger jag bara. Jag trodde på Xbox One en kort stund, men när jag sedan såg PS4 presskonferensen så blev jag frälst av Sony istället.

Permalänk

Tack alla bakåt strävare. Tycker dock att det hade räckt med att dom tog bort online verifieringen som halva världen verkar klagat på.. Får helt enkelt stanna kvar på 90talet ett tag till.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Virtuella? Så man kan inte känna folk i andra städer då man t ex har flyttat/träffat de på andra sätt? Har mängder av personer (Enligt dig "Virtuella vänner") som jag enbart nu har kontakt med via internet då de kommer från så många delar i Sverige som jag har träffat då vi har liknande intressen som gör att man reser till en gemensam plats.

Sluta snacka skit nu...

Jag kallar vänner man bara träffar över internet för virtuella vänner ja

Permalänk
Medlem

De enda personerna som vann på det här är fattiga amerikanare som inte har råd med någon sorts bredband.. Sorgligt att vi inte kommer kunna dela spel via live längre Det man såg fram mest emot ju!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd

Gör Kinect frivilligt och det är jämt mellan PS4 och Xbox One om MS lyckas med sin Cloud Computing funktion som är tänkt att ge extra prestanda i spel!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

De enda personerna som vann på det här är fattiga amerikanare som inte har råd med någon sorts bredband.. Sorgligt att vi inte kommer kunna dela spel via live längre Det man såg fram mest emot ju!

Ursäkta? Läs om och läs rätt tack.

Kan inte se någonstans att man inte kan spela via Live längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Ja och alla andra länder som nu inte behöver bry sig om regionskydden.

Seriöst.. Ni tycker inte inte att det är lite skämmigt att man tar upp företag som CD Projekt på scenen på E3 för att visa upp Witcher 3 för att sedan dagen efter berätta att Polen, där utvecklaren faktiskt håller till, inte ens har tillgång till konsolen? Eller att man exkluderade länder så som Kina, Japan och Indien?

Permalänk
Medlem

Jim Sterling var snabb med att få en ny video

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7570...

§1.6
Permalänk
Avstängd

Spelar ingen roll om dom tar bort dessa saker, det finns fler problem med Xbox One, samt att själva konsolen har Sämre Hårdvara än Playstation4 men kostar 1000kr mer än playstation4 är helt absurt. Bojkotta skiten.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Detta såg jag inte komma, men otroligt bra och kanske från början en taktik från MS för att få köpare?

Detta kommer nog iaf garanterat öka försäljningen och efterfrågan rejält av enheten!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Problem - Reaction - Solution

Permalänk

Jaha så nu försvann funktionen med att dela spelbibliotek mellan 10 personer. Hur fan tänker folk egentligen, nu kan jag äntligen ta med min Xbox One till stugan tre veckor om året och slippa försöka gå online med mobilen en gång om dagen? Men jag har inte mer tillgång till mina polares 30 andra spel när jag är hemma de andra 49 veckorna utan att vi ska springa med discar fram och tbx. Hade varit sjukt bra att kunna sitta i soffan i lugn och ro och bara välja mellan en massa spel. Hur tänker folk egentligen?

Sjukt dålig förändring som kommer kosta mycket mer än det smakar för alla som har tillgång till intenet.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

The Xbox 180 eye is (still) always looking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teslacoiler:

Det återstår att se. Ingen ide att sia om det nu för varken du eller jag har en aning vad som är möjligt eller inte.

Men vänta nu, var ju du som började hetsa om det och kallade alla som köper PS4 för fanboys...

"Fantastiskt, ska bli riktigt intressant att lira spel i 4K sen. Så kan ju alla Ps4:a fanboys spela i 1080p. Tycker inte Sony har gjort något att hänga i julgranen sedan Walkman. Men alla är vi olika."

Bra där!

Permalänk
Medlem

Personligen bryr jag mig inte ett dugg om hur företaget beter sig och ifall det respekterar kunderna, enda jag bryr mig om är produkten, punkt. Hursomhelst, jag ska inte ha bråttom, hoppas på en emulator...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

hoppas på en emulator...

De demade spelen på en pc med Titan grafikkort om inte bilderna som florerade var fake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Jaha så nu försvann funktionen med att dela spelbibliotek mellan 10 personer. Hur fan tänker folk egentligen, nu kan jag äntligen ta med min Xbox One till stugan tre veckor om året och slippa försöka gå online med mobilen en gång om dagen? Men jag har inte mer tillgång till mina polares 30 andra spel när jag är hemma de andra 49 veckorna utan att vi ska springa med discar fram och tbx. Hade varit sjukt bra att kunna sitta i soffan i lugn och ro och bara välja mellan en massa spel. Hur tänker folk egentligen?

Sjukt dålig förändring som kommer kosta mycket mer än det smakar för alla som har tillgång till intenet.

Om man inte har råd att köpa spel så ska man inte heller köpa konsolen tycker jag personligen. Du kan alltid låna spelen utav dina vänner

Permalänk
Medlem

Fan va nice, nu blir det ett köp.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.3:

The Xbox 180 eye is (still) always looking

är det verkligen så illa

Permalänk
Avstängd

nu fattas det bara att dom sänker priset med 1500kr så kanske folk blir intreserade

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Games On Demand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av tOPO:

Om man inte har råd att köpa spel så ska man inte heller köpa konsolen tycker jag personligen. Du kan alltid låna spelen utav dina vänner

Jag har hört mycket men det var något av det dummaste än så länge. Vem har sagt att någon inte har råd? Ingen lägger ut pengar för något man kan ha rätt till gratis, svårare än så är det inte. Här handlar det om mina barn, dina barn och våra barn och kanske ett par vänner. Familjer knyts sällan genom bara blodsband nuförtiden. Kan tycka att det räcker med tre konsoler och ser (fast kanske inte nu längre) delningen mellan 10 personer som en modern och bra lösning på en sak som underlätta i ett modernt samhälle.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Delar hellre mina spel i ett "bibliotek" och behåller 24h kravet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Inget man bör jubla över, varken för xbox one eller ps4. DRM skulle inte ens ha övervägts från första början.

Permalänk

Bokade min PS4 idag. Hoppas den kommer ut i år

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Tyvärr MS, det är redan för sent. Jag vill inte ha kinect, och jag vill inte betala mer för en konsoll som har sämre prestanda än motståndaren med billigare och bättre hårdvara. Och visst, spelen är viktigast, men Sony har bra spel på g så det är lugnt där med. Kolla bara och jämför gpu;erna på dom båda, i vissa fall har PS4;an nästan dubbelt bättre prestanda. Nästan 1/3 mer transtistorer på gpu:n. Och ram minnet är "unified", så istället för 2GB Vram och 6gb ram som Xbox, så har PS4:an (mer likt som i Xbox360) delad minne mellan gpu och cpu, så utvecklarna kan själv välja hur dom vill fördela minnet. Konstigt att MS gör samma tabbe som Sony gjorde med PS3?

PS4:
Transistors: 2,800 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 1375 MHz (5500 MHz effective)
Shading Units: 1152
TMUs: 72
ROPs: 32
Compute Units: 18
Pixel Rate: 25.6 GPixel/s
Texture Rate: 57.6 GTexel/s
Floating-point performance: 1,843 GFLOPS
Memory Size: 8192 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 256 bit
Bandwidth: 176 GB/s

XboxOne:
Transistors: 2,080 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 708 MHz (2832 MHz effective)
Shading Units: 768
TMUs: 48
ROPs: 16
Compute Units: 12
Pixel Rate: 12.8 GPixel/s
Texture Rate: 38.4 GTexel/s
Floating-point performance: 1,229 GFLOPS
Memory Size: 2048 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 192 bit
Bandwidth: 68.0 GB/s

Info finns på TPU:s gpu bas.

Visa signatur

My Hardware:Ryzen 9 AM4, MSI MAG Tomahawk, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 4070, Custom WC Loop (DIY)...PC2: Ryzen 7, Asus Prime B550 Plus, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 3060Ti,...plus Xbox XS, HP Omen Laptop & Intel PC LGA1700 med ett RX 7800XT 16GB... (alla fyllda med ai virus)