Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Priserna på xbox live är inte direkt låga inte på 360 i alla fall. Ex gears of war kostar typ 90 kr on.com medan dom vill ha ca 350kr på xbox live. Så det är inte ett bra alternativ enligt mig Men fixar dom priserna så det inte blir dyrare så finns det inget att klaga på.

Av någon anledning verkar de flesta tro att spel är billigare online. Jovisst under steam sales som sker en gång om året typ. Sen kan det vara så att de flesta är dumma nog att gå in på game och köpa ett spel för 700kr.
Men det är så drygt med alla dessa människor som predikar hur spel online alltid är billigare. Rent bullshit. Speciellt amerikanerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ja och alla andra länder som nu inte behöver bry sig om regionskydden.

Seriöst.. Ni tycker inte inte att det är lite skämmigt att man tar upp företag som CD Projekt på scenen på E3 för att visa upp Witcher 3 för att sedan dagen efter berätta att Polen, där utvecklaren faktiskt håller till, inte ens har tillgång till konsolen? Eller att man exkluderade länder så som Kina, Japan och Indien?

hur som helst tycker jag att de borde kunna göra en kompromiss! tillgång till family delen dela spel och lira med varandra fast man inte har spelen osv så länge boxen är uppkopplad. kunna spela köpta spel/nedladdade och skivor när man inte är online. svårare än så borde det väll inte va ? o.O

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Xbox One leder för mig nu, i princip är det samma typ av konsol som PS4, men med just nu bättre utbud av exklusiva spel

Nämn ett?

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

är det verkligen så illa

ingen vet exakt, men utan internet blir det svårt

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Nämn ett?

Jag vet inte. Han kanske menar några av dessa spelen: Quantum Break, Below, D4, Crimson Dragon, Killer Instinct, Forza 5, Dead Rising 3, Project Spark, Titanfall, Ryse, Sunset Overdrive.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd

Haha även om många blir glad nu så känner man oxå lite tappad respekt för microsoft som inte kan stå för vad de väljer eller att de inte genomför tillräckligt bra marknadsanalys över vad kunderna vill ha; med deras ekonomi borde de kunna ha bättre koll på vad som är "inne" å vad "kunderna vill ha".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Haha även om många blir glad nu så känner man oxå lite tappad respekt för microsoft som inte kan stå för vad de väljer eller att de inte genomför tillräckligt bra marknadsanalys över vad kunderna vill ha; med deras ekonomi borde de kunna ha bättre koll på vad som är "inne" å vad "kunderna vill ha".

Tappar du respekt för företag som lyssnar på sina kunder?

Permalänk
Medlem

vad besviken jag är nu. en av dom största fördelarna med konsolen kastar dom ut genom fönstret. Nu kan man inte dela spel digitalt.

Hoppas att alla gnälliga bakåtsträvare är nöjda idag. Dehär är neråt fel.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Antagligen var det väldigt lite förbeställningar för xbox one så de var tvungna och göra åtgärder genast. Är min gissning. Men det var bra med denna ändring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Spelar ingen roll om dom tar bort dessa saker, det finns fler problem med Xbox One, samt att själva konsolen har Sämre Hårdvara än Playstation4 men kostar 1000kr mer än playstation4 är helt absurt. Bojkotta skiten.

Men men men.. den har Kinect juuu! Du kan göra sååå många saker med det.. som.. err.. att se ut som en total fåne framför TVn.. bland annat

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Dom har sålt sig för pengar, vad kallar man det nu igen? ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

MS har visat hur svagt deras företag är, varför inte bara göra så från början?

Patetiskt tycker jag, klagar du tillräckligt får du det du vill ha - vad f*n är det för principer..?

Låter bilden tala för sig själv:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/196490...

+1 på detta. Om vi klagar lite till kanske vi kan få en fysisk startknapp också? Eller rent av göra om hela designen på konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Tyvärr MS, det är redan för sent. Jag vill inte ha kinect, och jag vill inte betala mer för en konsoll som har sämre prestanda än motståndaren med billigare och bättre hårdvara. Och visst, spelen är viktigast, men Sony har bra spel på g så det är lugnt där med. Kolla bara och jämför gpu;erna på dom båda, i vissa fall har PS4;an nästan dubbelt bättre prestanda. Nästan 1/3 mer transtistorer på gpu:n. Och ram minnet är "unified", så istället för 2GB Vram och 6gb ram som Xbox, så har PS4:an (mer likt som i Xbox360) delad minne mellan gpu och cpu, så utvecklarna kan själv välja hur dom vill fördela minnet. Konstigt att MS gör samma tabbe som Sony gjorde med PS3?

Var tusan har du läst att Crapbox One kommer ha delat minne? Vad jag läst, så ska den ha 8 GB unifierat minne. Varav 3GB är reserverat för operativ systemet och appar, medans resterande 5GB är för spelen.

Rent hårdvaru mässigt är den fortfarande ett skämt mot PS4an. Men den har iallafall inte delat minne.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Faimily sharing och discless gaming dog pga av whiners... Amazing

Bokat båda konsolerna men får lust att avboka Xbone för att de gav med sig.

Edit: Jag är så jäkla pissed just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Faimily sharing och discless gaming dog pga av whiners... Amazing

Bokat båda konsolerna men får lust att avboka Xbone för att de gav med sig.

Edit: Jag är så jäkla pissed just nu.

Tror inte en enda människa klaga över Family sharing eller disk löst gaming..
Hade räckt dom slopa 24h kravet. Så skulle alla blivit glada.

Bara visar hur fucking dumma i huvet M$ ledningen är.. Bara efter revelaen så hade ingen av deras execs koll på vad deras faktiska policies var.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De lär väl sälja spel för nedladdning på sin online shop, antar jag. Vill man inta ha skivan i, kan man väl köpa spelen där.

Permalänk
Hedersmedlem

så dom lyssnade till slut på kunderna

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tror inte en enda människa klaga över Family sharing eller disk löst gaming..
Hade räckt dom slopa 24h kravet. Så skulle alla blivit glada.

Bara visar hur fucking dumma i huvet M$ ledningen är.. Bara efter revelaen så hade ingen av deras execs koll på vad deras faktiska policies var.

Online kravet krävs för att family sharing ska fungera. Samma med discless gaming.

Permalänk
Keeper of Traditions

Nope, den bron är bränd... Blir det något så blir det en PS4, utan tvekan.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

För min del tycker jag en check online varje 24h var lite vekt. Jag hade hellre sett att konsolen krävde internetuppkoppling konstant. Det hade gett spelutvecklare coola möjligheter då de kan anta att alla som spelar är online.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Hur blir det med övervakningen från kinecten då? Jag vill inte att NSA spionerar på mig eller att xboxen räknar hur många som sitter i rummet osv.

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Är fortfarande övertygad att vi precis förlorade betydligt mer än vi vann.

Åtkomst till 10 vänners spelbibliotek. ÅTKOMST TILL 10 VÄNNERS SPELBIBLIOTEK!

För vad? Kunna sälja ett skitspel som du istället skulle gett fan i att köpa?

Trångsynt är vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

De sade aldrig att DU får tillgång till 10 vänners spelbibliotek. Du måste vara familjemedlem för att kunna göra det. Hur de skulle ha kollat det i praktiken vet ingen (antagligen någon form av delat XBox live konto). Du kunde däremot logga in var som helst och dra ner ett spel du ägde och spela. Sen då ägaren till konsolen loggar in skulle inte spelet ha varit aktiverat för dem längre. Sedan kunde du utan avgift GE BORT spelet (inte dela) åt en vän som hade varit i din vänlista i 30 dagar. Inte direkt vänligt för en begagnadmarknad.

Hur folk har vänt detta till "Gratis spel för/från 10 av mina vänner" förstår jag inte.

Källa: http://news.xbox.com/2013/06/license

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Hur blir det med övervakningen från kinecten då? Jag vill inte att NSA spionerar på mig eller att xboxen räknar hur många som sitter i rummet osv.

lol, du vet väl att man kan hacka en laptops webkamera?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Varför gråta över att xbox har sämre hårdvara men är dyrare än ps4 ?
Precis samma scenario som Mac o PC. man köper de man gillar helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Såja, Duktiga Microsoft! Då är det bara att tillåta folk använda 360 spelen i One konsolen så blir konsolen komplett! Vill ju inte ha 10 olika konsoler utan vill byta ut min 360 . Dock blir det inget köpt om dom inte löser det med 360 spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Btw skulle jag aldrig köpa Sonys produkter då jag aldrig gillat deras grejer.. men smaken är som baken, t.ex. som med apple/pc Fanboys

Permalänk
Medlem

Har syra trippen som gått ur dom nu då med andra ord. Det är ju stort av dom att inse vissa av sina misstag och rätta till det iaf. Grattis till alla Xbox fans som de nyligen goda nyheterna var dealbreakers för köp.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Motivering för att köpa Xbox finns om Fable släpper nytt annars blir det PS4.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Att folk förespråkar ett en produkt från Sony efter vad de gjorde mot George Hotz är enligt mig orförståligt. MS är inga änglar de heller, de har sina brister. Men de är iallafall bättre än Sony.

Mvh
Mattias

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

lol, du vet väl att man kan hacka en laptops webkamera?

vem säger att vi använder laptops?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Riktigt dåligt gjort av Microsoft det här att böja sig för baktåsträvare. Här hade man hoppats att man skulle få leva digitalt, men icke. Folket krävde plastskivor från 70-talet och det fick dom.

Att förändra saker innebär inte per automatik att gå i täten för framtiden. I det här fallet handlar det ju bara om att de tog bort några begränsningar som enbart syftade till "Ökad potentiell lönsamhet såvida folk inte gnäller", men folk gnällde, och Sony gjorde narr av dem och fick (till viss del oförtjänt) cred för det.

Personligen får jag lite hopp om att Microsoft är påväg tillbaka efter det här.. Men samtidigt känner jag att de mer och mer blir ett företag som försöker tvinga igenom idiotier vars enda syfte är "ökad vinst", men om de kan ändra sig på ett område, så varför inte flera?

Dessutom så är det ju ingen som tvingar dig att köra plastspel eller spela offline. Varför är det ett problem att möjligheten finns för de som vill?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.