Sökes: processorkylare till Phenom II X4 940 (AM3) i Antec Three Hundred-chassi

Permalänk

Sökes: processorkylare till Phenom II X4 940 (AM3) i Antec Three Hundred-chassi

Då jag har en processor som är så lätt att överklocka så är det nästan skamligt att jag inte gjort det tidigare. Har klockat upp den från 3,0 till 3,2GHz idag bara för att testa, men jag vill gärna ta den lite längre än så, men då behöver jag en bättre kylare, och gärna en som är enkel att montera på en AM2+-sockel.

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 156Current:

Då jag har en processor som är så lätt att överklocka så är det nästan skamligt att jag inte gjort det tidigare. Har klockat upp den från 3,0 till 3,2GHz idag bara för att testa, men jag vill gärna ta den lite längre än så, men då behöver jag en bättre kylare, och gärna en som är enkel att montera på en AM3-sockel.

Ifall du bara vill överklocka lite så kan du välja denna. Liten och kyler bra för priset. Här är en lite störe som passer I ditt chassi.
Du anske vill satsa på en billig vattenkylnings lösning och vill ha ett komplett pack, testa denna då. Kostar circa 500 kr.

Visa signatur

__________________
Chassi NZXT Switch 810 Svart CPU Intel Core i7 4770k GPU Gigabyte Radeon 7990 6GB 1150 MHz RAM Corsair Vengeance DD3 16 GB 1600MHz SSD Samsung 830 128 GB HDD Samsung HD103SJ 1TB Moderkort Gigabyte G1 Sniper 5 Nätaggregat Corsair HX 850W CPU Kylning Noctua NH-C12P SE14 Skärm BenQ G2222HDL 23 Lur Sasmsung Galaxy S3 4G Onyx Black

Permalänk
Skrivet av Lazye:

Ifall du bara vill överklocka lite så kan du välja denna. Liten och kyler bra för priset. Här är en lite störe som passer I ditt chassi.
Du anske vill satsa på en billig vattenkylnings lösning och vill ha ett komplett pack, testa denna då. Kostar circa 500 kr.

Tackar. Jag har tänkt att i första hand klocka upp den så högt som det går utan att öka spänningen, får se hur högt det blir.

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 156Current:

Tackar. Jag har tänkt att i första hand klocka upp den så högt som det går utan att öka spänningen, får se hur högt det blir.

Be quiet gör riktigt bra kylare. Men vet inte om de passar rätt på sockeln. Du måste byta backplate...

Permalänk

Klockade upp den lite till idag och passade på att ändra CPU-kylningen i BIOS till 100% hela tiden, bara det sänkte temperaturen REJÄLT. Istället för att ligga runt 53-54 grader med oklockad processor när jag bara surfar och kanske kör en SNES-emulator så ligger jag i skrivande stund på 47C med processorn klockad till 3,5GHz och något blockerad stockkylare (har slut på tryckluft hemma, så CPU-kylaren är inte 100% ren).

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]