Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Göra backlight på Steelseries 6gv2?

Hej!
Jag har just nu ett steelseries 6gv2 red edition och hade tyckt att det hade varit coolt att ha "backlight" under knapparna.
Skulle isåfall använda mig av en: ebay länk.
Fick idén från denna videon: youtube länk
Vet någon om nån har gjort detta med ett likadant tagentbord som jag? och om det ens går?
Tack!

Permalänk
Medlem

Låter som en cool ide men du kommer fortfarande svarta tangenter.
Dom tangenter som sitter på upplysta tbg släpper igenom ljus, börja med att ta bort en tangent och testa om den släpper igenom ljus.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Cool idé men det är nog billigare att köpa ett nytt tangentbord medbacklight än att köpa nya switchar och tangentcaps.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Låter som en cool ide men du kommer fortfarande svarta tangenter.
Dom tangenter som sitter på upplysta tbg släpper igenom ljus, börja med att ta bort en tangent och testa om den släpper igenom ljus.

Vill inte att det ska lysa igenom knapparna, gör det mest för att det är lite coolt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Cool idé men det är nog billigare att köpa ett nytt tangentbord medbacklight än att köpa nya switchar och tangentcaps.

Ska bara köpa ljus-slingan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuukeen:

Vill inte att det ska lysa igenom knapparna, gör det mest för att det är lite coolt

Då är det bara att köra lycka till

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Det bör gå, om du nöjer dig med att det lyser mellan tangenterna, och det finns plats till det under dem. Försök att få tag på en slinga du kan mata med 5V, så du kan plocka strömförsörjningen från USB-linan. Givetvis kan du också modda en ljusramp för högre matningsspänning om du vill, och koppla dioderna i kortare serier, men det kan nog bli väldigt meckigt, speciellt som du också vill hålla det kompakt för att det ska få plats i tangentbordet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!