Permalänk

Tips på spel

Hej! Jag och mina kompisar har börjat få brist att spela. Så vi skulle vilja ha lite tips på spel! Vi vill helst att man kan spela minst fem på det och att det inte ska krävas allt för mycket av datorn.

Här är "kraven":

  • Att man helst ska kunna spela minst fem personer.

  • Någorlunda billigt (helst gratis)

  • Valfri genre

  • Inte alltför krävande

  • Ska helst funka på Mac

  • Ska funka på Windows

De spelen vi har testat, som jag kommer på nu är: Minecraft, Terraria, Team Fortress 2, Alien Swarm, GTA San Andreas (sa-mp), Left 4 Dead 2, Dota 2, LoL, Warthunder, World of Tanks och Smite. Dessa spel har vi spelat ett tag nu, vi ändå gärna emot förslag på liknade spel och såklart helt olika spel!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

cs1.6!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Planetside 2, Borderlands 1/2, GTA IV Multiplayer, Killing Floor, och Dungeon Defenders kan jag rekommendera.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Medlem

Killing floor är riktigt kul faktiskt. Var länge sen jag spela nu, men roligt var det!

Permalänk
Medlem

Nu har jag lite dålig koll på när det skulle släppas men där är ett spel i samma stil som Terraria som heter Starbound som ryktas släppas någon gång under året. Vad jag fattat det som så kan man åka runt och bosätta sig på olika planeter i ett till synes oändligt universum.
Själv fastnade jag en hel del för Natural Selection 2 i vintras.
Endless Space är ett trevligt CIV-liknande spel fast i rymden. -Det kändes dock lite oöverskådligt till en början men efter att ha startat om från början ett par gånger så fick man rätt så bra kläm på det.
Europa Universalis III är riktigt kul ju fler man är fast man spelar nog sällan igenom en runda på en kväll... om ens en vecka eller två

Jag vet inte hur många av ovanstående som fungerar på Mac men EUIII ska göra det tror jag.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Tack för alla svar! Vi vill gärna ha mer tips!

Permalänk
Medlem

EVE ONLINE
DUST 514 (PS3)
Command & Conquer
Age Of Empires
StarCraft
Halo
Call Of Duty (4) Modern Warfare
Battlefield 2
Battlefield Bad Company 2
Arma
Deus Ex

Permalänk

Antar att ni testat men om inte... Lol .. gratis, 5v5 och när man lärt sig det/kommit in i det och fördelat roller o sådant är det otroligt kul o köra 5st

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Då ni ser ut att gilla Moba spel så är ju även Heroes of Newerth ett stort spel in genren, ett snabbare spel än LoL och Dota2 med en lite mer vuxen grafisk stil. Ser att ni även provat Smite vilket annars var mitt första val att rekommendera

Skrivet av znorlaxvbg:

Antar att ni testat men om inte... Lol .. gratis, 5v5 och när man lärt sig det/kommit in i det och fördelat roller o sådant är det otroligt kul o köra 5st

Läste du ens hans första inlägg? LoL står ju listat där..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Planetside 2. Grymt roligt om man är ett gäng.

Permalänk
Medlem

Kollade upp Europa Universalis 3, och det verkar som om att "gameshop" har lite för höga priser xD http://gameshop.se/pc-nya-spel-europa-universalis-3

Permalänk

Återigen tack för alla svar! Vi kollade lite på Starbound och det tycker vi ser intressant ut, synd att man inte verkar kunna spela det än.
Planetside 2 ska några av oss testa snart så tack för det förslaget också!
Killing Floor kommer säkert bli väldigt kul då flera av oss är fan av zombiespel!
EUIII tycker jag ser kul ut, har dock inte frågat de andra.
Vi vill gärna ha fler förslag! OBS, vi har inte kollat igenom alla spelen ännu, men vissa spel känns lite för krävande för vissa av oss. Flera av oss ska köpa nya datorer nu till hösten så ni får gärna ge förslag på spel som är lite krävande också.

Permalänk
Skrivet av ATRmayo:

EVE ONLINE
DUST 514 (PS3)
Command & Conquer
Age Of Empires
StarCraft
Halo
Call Of Duty (4) Modern Warfare
Battlefield 2
Battlefield Bad Company 2
Arma
Deus Ex

Vilket Starcraft och vilket Command & Conquer skulle du rekommendera?