Vilka Problem kan uppkomma vid uppgradering till Jelly Bean?

Permalänk
Medlem

Vilka Problem kan uppkomma vid uppgradering till Jelly Bean?

Telefonen är en HTC Wildfire S och är ju som sagt inte den bästa varav att jag rootade den nyligen för att kunna öka prestandan...

Jag surfade nyligen runt på youtube och hittade en video som visade hur man kan uppgradera den till Jelly bean då luren är rootad
(http://www.youtube.com/watch?v=vbt7ad0TIog)

Jag undrar då om detta är helt riskfritt eller kommer en massa problem uppkomma?

/Spang420

Permalänk
Medlem

Beror ju på rom men riskfritt är det inte. Så länge man följer en guide på tex XDA-developers så kommer det nog inte vara något problem. I övrigt så är det väl riskfritt att använda 4.1/4.2, dom flyter faktiskt mycket bättre än tidigare versioner av Android på dom fe0flesta enheter.
Dock får du kolla upp vilka buggar som finns i romet innan du laddar ner det! (Brukar stå på samma ställe som du hittar romet)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Beror ju på rom men riskfritt är det inte. Så länge man följer en guide på tex XDA-developers så kommer det nog inte vara något problem. I övrigt så är det väl riskfritt att använda 4.1/4.2, dom flyter faktiskt mycket bättre än tidigare versioner av Android på dom fe0flesta enheter.
Dock får du kolla upp vilka buggar som finns i romet innan du laddar ner det! (Brukar stå på samma ställe som du hittar romet)

Skickades från m.sweclockers.com

Vet du hur det brukar vara med språket i dessa verisioner? Kommer man då att få engelska eller är det svenska man får som jag hadde innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spang420:

Vet du hur det brukar vara med språket i dessa verisioner? Kommer man då att få engelska eller är det svenska man får som jag hadde innan?

Åter igen så beror det på romet men i många fall går det att ha Svenska som språk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ett stabilt rom med gärna svenska som språk... Kan typ inte hitta något

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga lite "off topic" men är ICS generellt sett stabilare än Jelly Bean vid sådana hära "uppgraderingar" eller har jag fel?

Permalänk
Skrivet av spang420:

Måste bara fråga lite "off topic" men är ICS generellt sett stabilare än Jelly Bean vid sådana hära "uppgraderingar" eller har jag fel?

ICS = Stabilare
Jelly Bean = Fortare

Permalänk
Medlem

Jelly Bean =Stabilare och snabbare.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Entusiast

Rekommenderar CyanogenMod
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1861623

Finns eg. ingen anledning att välja andra "custom ROMs" om man inte har mycket speciella behov såsom spelande (Gaming ROMs med max prestanda, men drar extremt mycket batteri) eller vill ha det extremt slimmat (Inga som helst funktioner).
Många som skapar ROMs hos XDA Developers, tar bara en standard ROM, (I regel stock eller Cyanogenmod) och stuvar in sina egna teman och appar. Sedan kallar de sina ROMs otroliga saker.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)