Permalänk
Medlem

Gunnar-Glajjor

Har tittat runt lite på olika Gunnar-glasögon och hittade http://www.maxfps.se/produkt/3288 som jag tyckte såg coola ut. De kostar en ganska stor summa men det låter som att det är värt det. Men jag undrar; är dom sköna att ha till vad man än gör på datorn? Spelar, tittar på film, surfar på nätet, etc?

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem

Det brillorna gör är att ge allting en gulaktig ton, vilket blir behagligare för ögonen än helt vitt. Precis samma effekt kan du uppnå genom att installera gratisprogrammet f.lux. Så gör din plånbok en tjänst, skippa Gunnars.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

eller så köper du ett par billiga skitglasögon från nått torg för 50kr ? Lika mycket nytta.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

gunnar brillor är bara blajj...

det är endast ett par gultonade glas i flashiga bågar inget speciellt med dom.

dessa skulle få samma effekt dock inte se lika flashiga ut.
http://www.jula.se/skyddsglasogon-906117

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Det brillorna gör är att ge allting en gulaktig ton, vilket blir behagligare för ögonen än helt vitt. Precis samma effekt kan du uppnå genom att installera gratisprogrammet f.lux. Så gör din plånbok en tjänst, skippa Gunnars.

Du har räddat mina ögon

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Köp INTE, bara bluff o båg, finns billigare och gratis alternativ ifall du vill ha gul-ton

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av elklazor:

Köp INTE, bara bluff o båg, finns billigare och gratis alternativ ifall du vill ha gul-ton

Eller är det, hur vet du?

Jag har sett folk använda dem, det är nog lite från person till person det där.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Det brillorna gör är att ge allting en gulaktig ton, vilket blir behagligare för ögonen än helt vitt. Precis samma effekt kan du uppnå genom att installera gratisprogrammet f.lux. Så gör din plånbok en tjänst, skippa Gunnars.

Det programmet är sjukt skönt och ha, tyvärr kan jag inte ha det på min stationära då min korea skärm vill bråka med programmet

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Eller är det, hur vet du?

Jag har sett folk använda dem, det är nog lite från person till person det där.

- diAMIX lens material

- fRACTYL lens geometry

- i-FI lens coating

- iONIC (AMBeR) lens tints

__ Låter som schampo och kosmetika reklam enligt mig

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Köp INTE, bara bluff o båg, finns billigare och gratis alternativ ifall du vill ha gul-ton

ehe, båg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Det brillorna gör är att ge allting en gulaktig ton, vilket blir behagligare för ögonen än helt vitt. Precis samma effekt kan du uppnå genom att installera gratisprogrammet f.lux. Så gör din plånbok en tjänst, skippa Gunnars.

Hjälper det inte rätt mycket att ha ljust runtomkring? Typ taklampan tänd, då blir det ju inte lika stor kontrast mellan skärmen och omgivningen och det e väll det som e dåligt?

Permalänk
Medlem

Gunnar är ju ingen bluff egentligen, de hjälper faktiskt men som andra har skrivit så kan man istället ändra inställningar på skärmen själv eller låta något program göra det. Skulle inte direkt rekommendera dem, lite väl saftiga priser tycker jag.

Visa signatur

i5 2500k@4.5GHz kyld av Noctua NH-D14| MSI GTX 670 Power edition i SLI| Asus P8P67 WS revolution| 8gb Corsair vengeance 1600MHz| Corsair TX 850W| 1TB WD "black"| Samsung 250gb SSD |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av elklazor:

- diAMIX lens material

- fRACTYL lens geometry

- i-FI lens coating

- iONIC (AMBeR) lens tints

__ Låter som schampo och kosmetika reklam enligt mig

Som sagt, det hjälper bevisligen för vissa, så att döma ut dem (speciellt utan att egentligen ha en aning, "det låter som") direkt verkar dumt. Vet man med sig att man får problem med ont i ögonen eller liknande vid långa sessions vid skärmen, så kanske det är värt att iallafall testa.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Som sagt, det hjälper bevisligen för vissa, så att döma ut dem (speciellt utan att egentligen ha en aning, "det låter som") direkt verkar dumt. Vet man med sig att man får problem med ont i ögonen eller liknande vid långa sessions vid skärmen, så kanske det är värt att iallafall testa.

Tror dock att det då är mer värt att gå till en optiker och skaffa ett par riktiga terminalglasögon, vilket är ett mycket bättre alternativ än dessa "gaming" glasögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Som sagt, det hjälper bevisligen för vissa, så att döma ut dem (speciellt utan att egentligen ha en aning, "det låter som") direkt verkar dumt. Vet man med sig att man får problem med ont i ögonen eller liknande vid långa sessions vid skärmen, så kanske det är värt att iallafall testa.

Men är det inte bättre att testa ett gratisprogram före man köper ett par gula glasögon för 900 kr?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

ehe, båg.

Man är ju för rolig.. ;D

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Som sagt, det hjälper bevisligen för vissa, så att döma ut dem (speciellt utan att egentligen ha en aning, "det låter som") direkt verkar dumt. Vet man med sig att man får problem med ont i ögonen eller liknande vid långa sessions vid skärmen, så kanske det är värt att iallafall testa.

De hjälper, men den hjälpen kan man få gratis. Folk kritiserar inte själva glasögonerna, utan dess pris.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Gunnars är helt ok att ha.

Och ja, klart jag säger så bara för jag själv lirar ett par, och större mängd av min vännerkrets.
Däremot kan jag inte säga att dom hjälper mot t.ex huvudvärk eller ont i ögonen då det aldrig drabbat mig.
Varför har jag då ett par.
Jo för det är väldigt skön ton för ögonen att ha dom på sig. Ställa in skärmen hit och dit vill jag gärna undvika då samma inställningar kanske inte passar allt på samma sätt som att jag inte har brillorna på mig jämt.

Sen kan man juh se det lite så här.
Varför kosta på sig ett som i mitt fall Logitech G110 tangentbord, eller kanske som någon vän till mig ett mekaniskt?
Du får juh samma effekt av ett 200 kronors microsoft, och desamma med en mus.

Man behöver inte meknaiska brytare eller 14 knappar på musen, snabbtangenter hit eller gliders dit.
Men ändå köper vi sånt för "Jag tycker det passar mig bättre"
Desamma gäller gunnars. Det känns bra att ha dom samtidigt som det är bekvämt.

Man kanske känner sig lite mer gamer med dom på samma sätt som man kanske kör en risig Volvo 240 men köper senaste numret av Streetcars.
Det är lite av sin image blandat med nytta nöje.

Se om nån polare har ett par du kan testa. Så gjorde jag.
Eller så Köper du ett par svindyra gunnars om du vill absolut.

Jag vill gärna inte tro att det är en bluff, men samtidigt kanske inte lika "wow" som dom säger.

Sen skulle jag aldrig köpa ett par skyddsbrillor från Jula å dra på dreamhack direkt.
Lika skulle jag inte fippla hem det där programmet som ändrar tonen eller vad ni skrev om då gunnars skall skydda mot viss strålning som inte en tonändring på skärmer borde kunna förhindra. Då borde det juh vara standard.

Anyway.
Jag är Gunnars Fanboy.
Men jag ser även nakdelar som priset framförallt.
kan vara lite obekväma med headset (välja ut et par noga)
Kan ej bekräfta det där med huvudvärk eller trötta ögon.

~ lite Offtopic. Jag sitter på ett par Steelseries 7H fnatic Edition. Jätte bra ljud aboslut. VRÅLRUTTEN MIC alla kategorier.
men ändå säger många att Steelseries är GRYMMA can't feel dat ass!

Gunnars eller inte....
Vissa gillar det, vissa inte

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk

Håller med resten av gänget. Kör på F.lux istället. Du sparar pengar och du ser inte urlöjlig ut när du spelar. Dessutom så sitter de obekvämt om du har headset på dig!

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Precis samma effekt kan du uppnå genom att installera gratisprogrammet f.lux.

Testade äntligen detta program, efter att läst lovord om det i flera trådar här. Kört det i fem minuter, och kan helt klart säga att jag gillar det so far

Skrivet av elklazor:

- diAMIX lens material

- fRACTYL lens geometry

- i-FI lens coating

- iONIC (AMBeR) lens tints

Om vi aktiverar Caps Lock, och sätter liten bokstav på första så ser det smart ut!
Vågar sätta min vänstra fot på att du har rätt i att det här är kvalificerat skitsnack.
Ska testa att översätta den till non-bs:

- Lins av plast.

- Lätt böjd, icke-korrigerad lins.

- Ett lager lack på utsidan, kanske rentav antireflex
(reflektioner som du slipper om du inte köper dem, dock)

- Gul färg på glaset

Skrivet av Frontlack:

Varför kosta på sig ett som i mitt fall Logitech G110 tangentbord, eller kanske som någon vän till mig ett mekaniskt?
Du får juh samma effekt av ett 200 kronors microsoft, och desamma med en mus.

Varför du betalar premiumpriser för ett sådant tangentbord får du själv motivera, men att dra in (fina) mekaniska tgb i diskussionen här kommer ge dig bittra reaktioner. Det är som att säga "varför köpa en fin Audi när en begagnad Lada gör samma jobb". Tror inte jag behöver förklara varför.

Skrivet av Frontlack:

Lika skulle jag inte fippla hem det där programmet som ändrar tonen eller vad ni skrev om då gunnars skall skydda mot viss strålning som inte en tonändring på skärmer borde kunna förhindra.

Fast nu tror jag inte att TS (eller någon annan här på forumet) sitter på gamla strålande CRT-monitorer. Vad för slags farlig strålning menar de att du skyddas från?

Adderade ett citat
Permalänk

Jag testade det där programmet nyss f.lux.
och nej, det är absolut inte samma behaglighet för ögonen med det jämför med Gunnars.
Jag försökte hitta så lika färgton det gick, men trots det vart det ändå bekvämare att ha på sig glasögonen med f.lux på.

så nej, i mitt fall var inte det programmet en bra och billigare (eller jo, billigare) än gunnars.
Här vinner känslan för ögonen mot skärmen över tonen i bilden som f.lux bara kunde erbjuda!

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem

För såldes det gula glasögon till nattliga bilförare för att man såg bättre just I mörker med gult
det är något med ögat,kan inte saga vad men jag vet att de som är synskadade kan se mycket bättre om bakgrunden är gul

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Flux är det bästa som hänt oss sedan skivat bröd. Nästan i alla fall. Superskönt för ögonen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av loefet:

Tror dock att det då är mer värt att gå till en optiker och skaffa ett par riktiga terminalglasögon, vilket är ett mycket bättre alternativ än dessa "gaming" glasögon.

Mycket möjligt. Vad jag påpekade handlade om att Gunnar-glasögon inte alls behöver vara bloff och båg. Om de sedan är prisvärda eller inte är en annan femma.

Skrivet av elklazor:

Men är det inte bättre att testa ett gratisprogram före man köper ett par gula glasögon för 900 kr?

Givetvis. Yet again, jag påpekade bara att glasögonen (och dess gula effekt, och eventuell lins-effekt (eftersom vi inte vet om den gör någon skillnad eller inte, lite svårt att dra vettiga slutsatser endast baserat på namnet)) inte nödvändigtvis behöver vara bluff och båg, vilket jag vet att de inte är.

Skrivet av krigarkungen:

De hjälper, men den hjälpen kan man få gratis. Folk kritiserar inte själva glasögonerna, utan dess pris.

Nä, läs om tråden igen. Ett flertal som anser att det är "bluff och båg", ett uttryck som jag inte kan tolka på något annat sätt än "ger ingen effekt", vilket det bevisligen gör. Jag personligen skulle nog, vid eventuella ögonproblem (som jag hittils sluppit, peppa peppa), hellre använda ett par gultintade glasögon än att ha gul nyans på skärmen. Som sagt, beror nog väldigt från person till person.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ännu fler Gunnar-trådar? Trodde vi grävde ned de sista för flera månader sedan.

Jag kategoriserar Gunnar-brillorna bland TV-shops gamla "HD glasögonen". Ta en bit färgat glas och pumpa in massor med tekniska termer, marknadsföring och en hög prislapp så lurar man många mindre kritiskt lagda konsumenter.

Du uppnår samma, eller likvärdig, effekt genom Flux eller vanliga glasögon med gult glas. Alternativt om du spänner fast en gul genomskinlig plast framför skärmen...

Skrivet av Leifson:

Som sagt, det hjälper bevisligen för vissa, så att döma ut dem (speciellt utan att egentligen ha en aning, "det låter som") direkt verkar dumt. Vet man med sig att man får problem med ont i ögonen eller liknande vid långa sessions vid skärmen, så kanske det är värt att iallafall testa.

Mja, jag håller inte riktigt med dig. För även om folk uppfattar brillorna att ha positiva egenskaper så är det inga egenskaper exklusiva till just dessa groteskt överprissatta spelbrillor. En hel del av den uppfattade effekten kommer säkerligen som en ren placeboeffekt också, då man förväntas få en så god effekt för många hundralappar att man känner efter för långt och djupt.

Permalänk
Medlem

Förutom de pengarna du la ut för att köpa dem~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Det brillorna gör är att ge allting en gulaktig ton, vilket blir behagligare för ögonen än helt vitt. Precis samma effekt kan du uppnå genom att installera gratisprogrammet f.lux. Så gör din plånbok en tjänst, skippa Gunnars.

Tack du! Har faktiskt programmet på iPhonen redan, visste inte att det fanns till Windows.

Skulle nog inte säga att det är "precis samma effekt" men ja, visst är f.lux bättre än ingenting. F.lux är dock väldigt generellt. Den ändrar kontrasten till en viss procent i allting. Film, internet, spel, osv. Glasögonen är dock uttagna enbart för gaming (mestadels iaf) vilket antagligen gör att ljuset är skönare. Det är i alla fall vad jag tänker och tycker.

Skrivet av Frontlack:

Gunnars är helt ok att ha.

Och ja, klart jag säger så bara för jag själv lirar ett par, och större mängd av min vännerkrets.
Däremot kan jag inte säga att dom hjälper mot t.ex huvudvärk eller ont i ögonen då det aldrig drabbat mig.
Varför har jag då ett par.
Jo för det är väldigt skön ton för ögonen att ha dom på sig. Ställa in skärmen hit och dit vill jag gärna undvika då samma inställningar kanske inte passar allt på samma sätt som att jag inte har brillorna på mig jämt.

Sen kan man juh se det lite så här.
Varför kosta på sig ett som i mitt fall Logitech G110 tangentbord, eller kanske som någon vän till mig ett mekaniskt?
Du får juh samma effekt av ett 200 kronors microsoft, och desamma med en mus.

Man behöver inte meknaiska brytare eller 14 knappar på musen, snabbtangenter hit eller gliders dit.
Men ändå köper vi sånt för "Jag tycker det passar mig bättre"
Desamma gäller gunnars. Det känns bra att ha dom samtidigt som det är bekvämt.

Man kanske känner sig lite mer gamer med dom på samma sätt som man kanske kör en risig Volvo 240 men köper senaste numret av Streetcars.
Det är lite av sin image blandat med nytta nöje.

Se om nån polare har ett par du kan testa. Så gjorde jag.
Eller så Köper du ett par svindyra gunnars om du vill absolut.

Jag vill gärna inte tro att det är en bluff, men samtidigt kanske inte lika "wow" som dom säger.

Sen skulle jag aldrig köpa ett par skyddsbrillor från Jula å dra på dreamhack direkt.
Lika skulle jag inte fippla hem det där programmet som ändrar tonen eller vad ni skrev om då gunnars skall skydda mot viss strålning som inte en tonändring på skärmer borde kunna förhindra. Då borde det juh vara standard.

Anyway.
Jag är Gunnars Fanboy.
Men jag ser även nakdelar som priset framförallt.
kan vara lite obekväma med headset (välja ut et par noga)
Kan ej bekräfta det där med huvudvärk eller trötta ögon.

~ lite Offtopic. Jag sitter på ett par Steelseries 7H fnatic Edition. Jätte bra ljud aboslut. VRÅLRUTTEN MIC alla kategorier.
men ändå säger många att Steelseries är GRYMMA can't feel dat ass!

Gunnars eller inte....
Vissa gillar det, vissa inte

Jag kan hålla med dig till en viss grad - det är olika för alla. Vissa föredrar glasögonen och tycker, trots det grova priset, att dom är prisvärda, medan andra tycker att det bara är bluff och båg (som vi hört mycket nu i diskussionen). Jag skulle dock vilja fråga dig vilka brillor du har köpt? En länk skulle vara schysst!

Sedan vet väl alla att alla reklamer överdriver mer eller mindre. Men jag tycker ändå att recensionerna är väldigt övertygande. Sedan kan det ju vara så att sidan endast väljer ut de bästa recensionerna, men ändå...

Skrivet av Jory89:

Testade äntligen detta program, efter att läst lovord om det i flera trådar här. Kört det i fem minuter, och kan helt klart säga att jag gillar det so far

Om vi aktiverar Caps Lock, och sätter liten bokstav på första så ser det smart ut!
Vågar sätta min vänstra fot på att du har rätt i att det här är kvalificerat skitsnack.
Ska testa att översätta den till non-bs:

- Lins av plast.

- Lätt böjd, icke-korrigerad lins.

- Ett lager lack på utsidan, kanske rentav antireflex
(reflektioner som du slipper om du inte köper dem, dock)

- Gul färg på glaset

Varför du betalar premiumpriser för ett sådant tangentbord får du själv motivera, men att dra in (fina) mekaniska tgb i diskussionen här kommer ge dig bittra reaktioner. Det är som att säga "varför köpa en fin Audi när en begagnad Lada gör samma jobb". Tror inte jag behöver förklara varför.

Fast nu tror jag inte att TS (eller någon annan här på forumet) sitter på gamla strålande CRT-monitorer. Vad för slags farlig strålning menar de att du skyddas från?

Detta är vad det står att glasögonen skyddar mot och tillverkades för:
GUNNARS increase contrast, comfort and focus while minimizing eye fatigue and visual stress for anyone who spends long hours staring at digital screens. GUNNAR eyewear is powered by i-AMP lens technology comprised of a proprietary lens material in an advanced geometry tuned for intermediate viewing distance and finished with custom formulated lens filters, tints and coatings.

GUNNAR eyewear protects against environmental barriers that can cause vision problems when viewing digital screens. GUNNAR’s i-AMP lens technology combats issues like harsh fluorescent light, blue light, glare, and ambient air currents that can cause your eyes to dry out and strain. Wearing GUNNAR gaming eyewear enhances your visual environment and protect your eyes.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Citat:

Du uppnår samma, eller likvärdig, effekt genom Flux eller vanliga glasögon med gult glas. Alternativt om du spänner fast en gul genomskinlig plast framför skärmen...

Det känns som många vill påstå att det är den gula färgen som gör det så bekvämt.
Det som flux gjorde var att ge hela skärmen en mer ROSA effekt.
Jag satt nyss och försökte få likvädigt färgton med flux som via mina gunnars. Det gick ej.
Och den största skillnaden som man ser när man har gunnars är en mer mjuk bild eller hur man ska förklara. Inte det här hårda vassa som skärmen har.

Så det är för mig inte den gula färgen som är hela poängen utan det är nåt i brillorna som ger allt en mjukare vision.
Vilket inte flux kunde på nåt sätt likna.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Gunnars är helt ok att ha.

Sen kan man juh se det lite så här.
Varför kosta på sig ett som i mitt fall Logitech G110 tangentbord, eller kanske som någon vän till mig ett mekaniskt?
Du får juh samma effekt av ett 200 kronors microsoft, och desamma med en mus.

Vissa gillar det, vissa inte

Det där är inte sanning..

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Det där är inte sanning..

Då borde juh vara det om man läser vad folk skriver i denna tråd.
Vissa säger att det är bullshit å vissa tycker dom är bra.

I slutändan är det juh hur du upplever det.

Vill du lira med en gul plastflexi tejpad runt skärmen och ett 1800:- tangentbord så kan du, eller gunnars och ett tangentbord för 200:-
Eller varför inte gunnars å svindyrt keyborad.

Det är hur du upplever det.

Jag tycker inte ett mekaniskt tangentbord gör mig bättre som spelar än mitt nuvarande Logitech.
men det borde det väl, det är juh dyrare. eller är det bara bluff då ?

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|