Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft sänker priset på Surface RT

Permalänk
Medlem

Även om Windows Store skulle få mer högkvalitativa appar så kommer det fortfarande inte motivera varför man ska skaffa en RT-platta istället för en X86-platta. Vad man borde göra är att öppna upp möjligheten för utvecklare att skapa desktop-applikationer till Windows RT.

Permalänk
Inaktiv

skare vara appz så ska det vara x86 apps. Applikationer till Android och allt annat trams är jag så trött på, man har ju noll koll på vad det är man installerar och vad som ligger och tuggar i bakgrunden, så då är det bättre att låta bli dem. Många nyttiga apps till android/iOS finns det ändå inte.

Därför förstår jag inte varför någon skulle vilja köpa en winRT tablet?

3300 för en mediåker surfplatta med lowend speccs... nej tack

Permalänk
Medlem

Nja man borde få högre utrymme på interna sd kortet för pengarna eftersom operativ systemet tar upp så extremt mycket plats.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av eXeem:

Men Microsoft ni tar ännu betalt för en produkt som eran största konkurrent ger bort gratis. Hur ska ni lyckas? Släpp Windows fri det finns andra sätt att tjäna pengar på idag.

Vilken största konkurrent? Apple? De ger inte bort sitt OS. Google? Ja, okej, de låter folk använda OS:et gratis, men tar igen det på reklam och annat.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av sharpless:

Vilken största konkurrent? Apple? De ger inte bort sitt OS. Google? Ja, okej, de låter folk använda OS:et gratis, men tar igen det på reklam och annat.

Skriver detta på en Android-telefon där jag inte kör gratisvarianten av någon app, finns ingen reklam vad jag kan se. Själva OSet är gratis, reklam får du även på iOS och Windows RT om väljer att köra gratisappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Skriver detta på en Android-telefon där jag inte kör gratisvarianten av någon app, finns ingen reklam vad jag kan se. Själva OSet är gratis, reklam får du även på iOS och Windows RT om väljer att köra gratisappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant. Reklam på appar är väl pengar som går till utvecklarna eller?
Det Google "tjänar" på är att alla deras tjänster trycks upp i ansiktet
när du skaffar en Android-mobil. Pengar dom får in från reklam är ju
Googles sökfunktion och Youtube.
I alla fall där dom stora stålarna kommer ifrån antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ja, de har sig själva att skylla: Det håller inte att släppa en platta med så låg upplösning till det priset.

De får väl sponsring av NSA?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med min RT är streamning funkar bra. Twitch tv hemsidan rullar på kanon, hade bara problem med det på iPaden. Men Twitch och Netflix gör det värt för mig.

Det jag gjorde på min iPad, reddit/surfning/streaming funkar lika bra om inte bättre på min RT. Med nya multitaskningen i 8.1 plus alla andra förbättrningar så kommer den vara ännu bättre.

Men visst vill man spela eller ha 800 000 appar så är nog android/ios bättre alternativ i nuläget.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det hjälper.

Apples plattor skulle kunna vara 3 gånger så dyra och ändå sälja i samma volymer, för att det är apple.

Surface har noll sex appeal och det är inget inarbetat märke. Jag tvivlar på att det är priset som är problemet här.

Men de som tänkt köpa en oavsett lär ju bli glada då de nu får den billigare

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Apples plattor skulle kunna vara 3 gånger så dyra och ändå sälja i samma volymer, för att det är apple.

Surface har noll sex appeal och det är inget inarbetat märke. Jag tvivlar på att det är priset som är problemet här.

Det ligger väldigt mycket i detta. Vi som sitter på Sweclockers känner till att Microsoft gör surfplattor numera, men om man ställer sig på stan och frågar 100 personer vilka surfplattor de känner till, så kommer i princip alla som vet vad en surfplatta är nämna iPad (Svenssonplatta #1). Några kommer även påpeka att Samsung m. fl. gör Android-plattor. Någon kanske nämner Microsoft.

Även om Microsoft-plattan kostade hälften så mycket som en iPad, hade dubbelt så många appar och varit 5 ggr snabbare, så är det ändå surfplatta = iPad som Apple har lyckats få alla att tänka. Bra marknadsföring

Alla surfplattor har olika för- och nackdelar. Det gäller såväl iPad som Surface RT. Med iPad får du högre upplösning, möjlighet till 3G och fler appar. Med Surface RT får du USB, HDMI, Minneskortplats, Kickstand, Office, fleranvändarinloggning som i vanliga Windows och ett gränssnitt som är coolare än de stendöda, informationsbefriade ikonerna från 2007 som iOS erbjuder.

Nu känner Svensson dock bara till iPad, så det är en svår nöt för Microsoft att knäcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norpx:

Det jag gillar med min RT är streamning funkar bra. Twitch tv hemsidan rullar på kanon, hade bara problem med det på iPaden. Men Twitch och Netflix gör det värt för mig.

Det jag gjorde på min iPad, reddit/surfning/streaming funkar lika bra om inte bättre på min RT. Med nya multitaskningen i 8.1 plus alla andra förbättrningar så kommer den vara ännu bättre.

Men visst vill man spela eller ha 800 000 appar så är nog android/ios bättre alternativ i nuläget.

Twitch funkar kasst på Android oxå, så där e ju nåt för MS att focusera på - Esport fantaster...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Inte nu heller.