Permalänk
Avstängd

Xbox 360 problem

Hejsan jag har ett problem med min Xbox 360 60gb vit. När jsg stänger av den på off knappen så fortsätter den låta som om den vore på vilket den inte gjort förut. Sen så blinkar den en gång i knappen innan den slocknar. Om ni inte fattar vad jag menar så kanske jag kan filma vad jag menar så ser ni problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så har mina 3 boxar också gjort, jag tyckte det var skumt men antog att det var någon typ av kylning. Boxen fortfarande är ju fortfarande varm efter man stängt av.

Permalänk
Medlem

Det är uppenbart för att kyla ner xboxet.

Permalänk

Har du laddningskabeln i till handkontrollen så är det därför. Den laddar fortfarande kontrollen, även om du stängt av boxen. Annars har jag ingen aning om varför den beter sig så, kanske kylning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swegaming:

Hejsan jag har ett problem med min Xbox 360 60gb vit. När jsg stänger av den på off knappen så fortsätter den låta som om den vore på vilket den inte gjort förut. Sen så blinkar den en gång i knappen innan den slocknar. Om ni inte fattar vad jag menar så kanske jag kan filma vad jag menar så ser ni problemet.

Permalänk

En bil funger ju på samma sätt om den är varm. Normalt med kylning..

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen laddnibgsbar kontroll

Permalänk
Avstängd

Xboxet fick det här problemet när jag råkade somna och då var det på hela natten. Går det inte att fixa? ?

Permalänk
Medlem

Detta har mest troligt inget att göra med att den gick hela natten. Det har med "background downloads" samt cloud storage att göra. När du stänger av den försöker den synka ditt cloud storage samt kolla om du har några väntande nedladdningar innan den stänger av. Om du vill kan du testa stänga av cloud storage och background downloads.

Sen så är det precis som de andra säger, den kyler maskinen innan den stänger av. Och på sommaren är det generellt varmare så då tar det lite längre tid.

Permalänk
Avstängd

Men den har ju aldrig gjort så förut på sommaren
När jag somnade höll jag på att ladda ner massa demos på 1 gb var

Permalänk
Avstängd

Hur stänger man av cloud och det andra du sa?

Permalänk
Avstängd

En fråga bara (vet att den inte hör hit) skulle det inte komma en ny uppdatering av xbox 360 alltså en nyare version än slim?

Permalänk
Medlem

Titta under inställningar/systeminställningar. Någonstans där ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

En fråga bara (vet att den inte hör hit) skulle det inte komma en ny uppdatering av xbox 360 alltså en nyare version än slim?

Är det inte Elite? Eller e jag ute å cycklar? Har iaf en elite på väg till mig på posten

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Är det inte Elite? Eller e jag ute å cycklar? Har iaf en elite på väg till mig på posten

Elite var väl den med 120 gb innan slim?

Permalänk
Medlem

Det lanseras en ny version av slim som har liknande utseende som Xbox One:
http://www.ign.com/articles/2013/06/10/e3-2013-new-xbox-360-m...

Permalänk
Avstängd

När kommer den?

Permalänk
Avstängd

Vad är ens skillnaden mellan xbox 360 vit 60 gb och slim 250 gb ? Mer än att slim är tystare. Det är väl samma processor och grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Vad är ens skillnaden mellan xbox 360 vit 60 gb och slim 250 gb ? Mer än att slim är tystare. Det är väl samma processor och grafikkort?

Samma sorts CPU, GPU mm skillnaden är krympning av chipset för att helt enkelt spara energi(alltså strömsnålare) och därmed bör dom även gå lite svalare.
Så prestandaskillnad=nej

EDIT: Tror det sitter ett kombinerat CPU/GPU chip i Slim men jag är inte helt säker då jag inte har öppnat någon

Permalänk
Avstängd

Jag tycker slim blir varmare än den vita 60 gb bara för den känns mer plastig

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Jag tycker slim blir varmare än den vita 60 gb bara för den känns mer plastig

min e kall som attans bara ventilationsluften är varm, riktigt varm men annars resten av konsolen är kallare än den "feta" vita jag har.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man fixar felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Någon som vet hur man fixar felet?

Min Slim gör exakt samma sak och det började efter jag aktiverade cloud save. Den synkar dina sparfiler till molnlagringen varje gång du slår av din Xbox. Det slutar inte förrän du avaktiverar molnlagringen(om det nu går jag har ingen aning).

Permalänk
Avstängd

Okej då är det alltså inget fel Tack och lov bara ett irritations moment

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Min Slim gör exakt samma sak och det började efter jag aktiverade cloud save. Den synkar dina sparfiler till molnlagringen varje gång du slår av din Xbox. Det slutar inte förrän du avaktiverar molnlagringen(om det nu går jag har ingen aning).

Japp det är cloud som gör att xboxet inte stänger av sig direkt.