Permalänk
Medlem

Ny Dator - Blir det bra?

Tjenare!
Börjar bli dags att rusta upp sig med en ny dator för kommande Battlefield 4!
Tänkte dela med mig av min ide till ett bygge.

CPU: Intel Core i7-4770K

Moderkort: MSI Z87-GD65 GAMING

GPU: 2x MSI GTX 770 GAMING

PSU: Corsair HX850 80+ Gold

SSD: Kingston 120gb V300

HDD: WD Caviar Black 1TB

RAM: Corsair Vengeance Pro Red 8GB

CPU-Kylning: Corsair H100I

Chassi: NZXT Phanton 820 Gun Metal

Det här är delar som jag antagligen kommer köpa, har däremot en lite fråga. Kommer den modulära PSUns uttag räcka till för att driva allt detta?
Kom gärna med övriga åsikter om saker som kan ändras, tacksam för det!

UPDATE 20/7-13 01:11: Hepp... Fick precis reda på att H100i tydligen inte passar i chassit då avståndet mellan fläktarna på radiatorn är för stort... Kanske blir att köra på en H80i istället, dock hört att H100i skall vara rätt mycket bättre :/ Kanske någon som har något litet tips på vad man kan göra för att få det att passa, utan att borra massa i chassit.

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk

Allt ser bra ut, ja PSUn kommer räcka till och bli över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Allt ser bra ut, ja PSUn kommer räcka till och bli över!

Man tackar för svaret
Vet att strömmen på PSUn räcker till, ser dock ut att vara välldigt få möjligheter till anslutningar, och kommer CPU och moderkort kablarna som är fasta, vara tillräckligt långa för att dra bakom panelen o gömma kablarna, välldigt högt chassi, så är lite tveksam på att de går :/

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Medlem

Det ser svinbra ut, men jag skulle ha tagit ett 780 om jag var du och sedan köpt ett till om det skulle behövas (vilket det antagligen inte kommer göra). Och nej det ska nog inte vara några problem med PSUn.

Permalänk
Hjälpsam

24-pins kabeln är ju 61cm lång o va jag kan se på moderkortet behöver du max40cm
Alla kablar till PSUn verkar va runt 60-70cm så bör inte va nån fara alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

24-pins kabeln är ju 61cm lång o va jag kan se på moderkortet behöver du max40cm
Alla kablar till PSUn verkar va runt 60-70cm så bör inte va nån fara alls

Säger du de så

Fundrat på en annan sak förövrigt, det kommer dröja ett tag tills innan jag köper delarna. Kanske ska man ta ett 790 istället, om det kommer finnas vid tillfället, då 2x 770 går på ca 7 lax. Kan man ju likabra lägga till 2-3000 till

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk

Den PSUn har väldigt många ansutningar, kolla här: http://www.corsair.com/en/power-supply-units/hx-series-power-....

Och sedan tror jag att det kommer dröja till efter BF4 lanseringen med GTX 790. Som snubben ovan sade, köp ett GTX 780 istället, behöver du sedan ett till så köper du ett till!

Annars kan du ju lika gärna slänga in två GTX 780n direkt om du ändå tänkt punga ut 9k för ett grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Den PSUn har väldigt många ansutningar, kolla här: http://www.corsair.com/en/power-supply-units/hx-series-power-....

Och sedan tror jag att det kommer dröja till efter BF4 lanseringen med GTX 790. Som snubben ovan sade, köp ett GTX 780 istället, behöver du sedan ett till så köper du ett till!

Annars kan du ju lika gärna slänga in två GTX 780n direkt om du ändå tänkt punga ut 9k för ett grafikkort.

Okok, funderar på om man ska ta AX850 istället trotts allt
Men från början var tanken att bygget skulle gå på max 15000 sKr. Fullt möjligt om man tar ett 780 och ett billigare chassi o komma ner till siffror som närmar sig 15000. Men blev sugen på två grafikkort när där är fönster i datorn

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Skrivet av Meistern:

Okok, funderar på om man ska ta AX850 istället trotts allt
Men från början var tanken att bygget skulle gå på max 15000 sKr. Fullt möjligt om man tar ett 780 och ett billigare chassi o komma ner till siffror som närmar sig 15000. Men blev sugen på två grafikkort när där är fönster i datorn

två gtx 770n är ju inte ett dugg dåligt det heller, du kommer antagligen kunna maxa allting ett bra tag framåt med höga fps.
Kör på det som känna bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

två gtx 770n är ju inte ett dugg dåligt det heller, du kommer antagligen kunna maxa allting ett bra tag framåt med höga fps.
Kör på det som känna bäst

Aop, förhoppningsvis så blir det så, men kanske inte är helt fel o köra med ett 780 istället, sen bara slänga in ett till när de börjar hänga efter, men frågan är om man kanske köper en ny dator då istället :/ Har hängt fast mig nu på GPUn istället

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Medlem

Tråden uppdaterad. Tacksam för alla svar

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Hjälpsam

Ser brutalt ut, svårt att klaga på nått där

Skulle va skönt med en 250Gb SSD så du kan köra några spel från den

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Ser brutalt ut, svårt att klaga på nått där

Skulle va skönt med en 250Gb SSD så du kan köra några spel från den

Dedär lät som en rätt bra ide!
Värt att fundera lite över de, man tackar!

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |