Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Europeisk återförsäljare anger priser i dollar?

Deras "globala" sida anger priser i dollar.

http://www.corsair.com/en/pc-cases/carbide-series-pc-case.htm...

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk

Bra sugen att beställa. Vad är de för mått från mobot till taket?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdbmod:

I den bakre delen så är djupet: 11,5cm bredden: 37,5cm höjden: 42,5cm.

Förstod inte riktigt vad du menade med den andra frågan tyvärr.

Här har du svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag kollat upp snabbt om chassit står det att det max går in 32cm långa grafikkort, är det mätt ifrån chassifläkt eller chassit i sig själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baku:

När jag kollat upp snabbt om chassit står det att det max går in 32cm långa grafikkort, är det mätt ifrån chassifläkt eller chassit i sig själv?

Det är mätt ifrån Chassit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mer bilder på plattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkan7:

mer bilder på plattan

och bygget så klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkan7:

och bygget så klart

var det svårt att fixa en sån platta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkan7:

var det svårt att fixa en sån platta?

Det va lite meck med det. Använde mig av ett plexi liknande material.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdbmod:

Det va lite meck med det. Använde mig av ett plexi liknande material.

okej, kan du förklara mer hur du gjorde osv har du bilder under bygget? Skulle vilja göra så också

Permalänk
Medlem

så skjukt nice! Längtar till jag få mitt

Permalänk
Medlem

Blev inte riktigt nöjd med hur alla mina fittings ser ut så jag slant lite med kortet, kommer att uppdatera så fort som möjligt när jag väl har de nya delarna.

Ett till GTX 780 är på gång samt vattenblock.

Visa signatur

Permalänk

Snyggt bygge, kul med lite annorlunda chassin. Men hade det inte varit bättre ur ren prestandasynpunkte med tjockare radiatorer och fläktar på en sida, ist för tunna radiatorer med push/pull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Snyggt bygge, kul med lite annorlunda chassin. Men hade det inte varit bättre ur ren prestandasynpunkte med tjockare radiatorer och fläktar på en sida, ist för tunna radiatorer med push/pull?

Visst, Ju större ju bättre i vissa fall men om jag skulle använda mig av min Phobya G-Changer 360 så skulle jag inte kunna få plats med min 240 rad i toppen samt att jag kan inte använda mig av mina Ultra Kaze fläktar efter som att det kommer att gå emot grafikkortet. Men jag tror inte att det kommer vara någon stor prestanda skillnad efter som att 2st GT Stealth med push and pull kyler på ganska så bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter datorn? Tänkte eftersom det är så öppet i toppen och i fronten?

OT : Riktigt fint bygge, nästan man blir sugen och köpa sånt chassi själv

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

Älskar de där chassit, snyggt bygge med.
Men dämpar chassit mycket ljud? för den ser ut o vara rätt öppen i fronten och i toppen.

Permalänk
Proffsmobbare

Mycket snyggt, insidan lirar väldigt bra ihop med utsidan. Den där ska du vara stolt över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Hur mycket låter datorn? Tänkte eftersom det är så öppet i toppen och i fronten?

OT : Riktigt fint bygge, nästan man blir sugen och köpa sånt chassi själv

Datorn låter ju såklart lite men det ligger inte på en störande nivå för mig, satt innan med 3st Ultra Kaze på ~1500-2000RPM och datorn som den är nu låter mindre än det.

Skrivet av CrazySwede JR:

Älskar de där chassit, snyggt bygge med.
Men dämpar chassit mycket ljud? för den ser ut o vara rätt öppen i fronten och i toppen.

Chassit dämpar knappt något ljud, anledningen till varför den ser öppen ut i fronten är på grund av att jag har monterat mina fläktar där. Toppen är inte lika öppen och det finns gott om utrymme för dammfilter eller dylikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Satt med lite benchmarks igår för att se hur kylningen presterar, relativt nöjd med resultatet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan ja gillar lådan .. se så cleant ut.. vart nästan sugen

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Köpte du nipplar för typ 6500 spänn?!

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampee:

Köpte du nipplar för typ 6500 spänn?!

Tror det gick på runt 8, lite över 1200 dollar landade det på inkl. frakt. Det är inte hela ordern på bilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdbmod:

Tror det gick på runt 8, lite över 1200 dollar landade det på inkl. frakt. Det är inte hela ordern på bilden.

Shieet!

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdbmod:

det är en av anledningarna till att jag aldrig byggt ett eget vattenkylningssystem, nipplarna är ju vidrigt dyra!

för att få ett komplett vattenkylningssystem och sedan behöva betala 5-8k för nipplar känns ju förbannat jävla dyrt

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

det är en av anledningarna till att jag aldrig byggt ett eget vattenkylningssystem, nipplarna är ju vidrigt dyra!

för att få ett komplett vattenkylningssystem och sedan behöva betala 5-8k för nipplar känns ju förbannat jävla dyrt

Finns mycket billigare anslutningar, Bitspower fittings går på en hel del.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tonix:

Du kan få anslutningar för 30kr/st också om du vill det Blir ett par hundra i stället för ett par tusen på anslutningar

Permalänk

Beställde den 24/7 på kvällen, 25/7 skickades den och idag fredag 26/7 knacka UPS på dörren. Ruskigt snabb service för $22 i frakt fast det stod 4-6dagar Nu ska mitt gamla chassi rivas och sen ska det byggas om

Btw så har du lyckats med ett snyggt bygge !!

5p

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Skrivet av sdbmod:

hahahahha och jag vattenkylde mitt cpu och två gpuer för maxmax 700kr hahahha

http://www.sweclockers.com/galleri/11513-water-cooled-fd-arc-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hahahahha och jag vattenkylde mitt cpu och två gpuer för maxmax 700kr hahahha

http://www.sweclockers.com/galleri/11513-water-cooled-fd-arc-...

Gott :). Vill bara säga att anslutningarna är inte till för en och samma loop, kommer att använda resten som blev över i ett annat bygge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdbmod:

Gott :). Vill bara säga att anslutningarna är inte till för en och samma loop, kommer att använda resten som blev över i ett annat bygge.

aha sjukbra, vill gärna se mer bygge av dej^^

jag ska snart beställa vattenkylning till det nya bygget, dock inget jätteallvarligt, men ska se till att det ser snyggt ut med 1080mm radden på sidan ;D