Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med att koppla in en Startknapp?!!?

Permalänk

Hjälp med att koppla in en Startknapp?!!?

Tjenixen på er, nu är det så att jag håller på att bygga ett eget chassi och har kommit till den punkt att jag ska koppla en ny start knapp till datorn.
jag har beställt två av dessa knappar --> http://www.coldzero.eu/19mm-black/224-vandal-resistant-switch... . En för start och en omstart och ett par kablar -->http://www.coldzero.eu/cables/214-connection-cables-vandal-re....

Nu är de så att jag har ingen aning vart kablarna ska sitta på varket knapparna eller på moderkortet så om någon vänlig själ skulle villa beskriva hur man gör detta skulle de vara GULD värt, värt att tänka på är att jag kan inte mycket va de gäller detta så är lite av en noob på detta

Tack i för hand!!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

vart på moderkortet borde det stå på en liten text annars kolla moderkortsmanualen

Permalänk
Skrivet av Xinyah:

vart på moderkortet borde det stå på en liten text annars kolla moderkortsmanualen

Okey då vart på moderkortet vet jag ju men den jag mer mena är att de finns 6 st pins på knappen och vill veta var dessa sladdarna ska sitta på knappen till moderkortet.

Var själva kontakterna sitter på moderkortet vet jag. Jag har kopplat in flera system innan detta men de har alltid varit i ett köpt chassi och så som de flesta vet på swec så är allt redan draget så de är bara att plugga in så detta är lite annorlunda för mig.

Tack ändå för svaret

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

mät med en multimeter..
finns ingen direkt "standard" på att "det fjärde stiftet från höger är NC+" etc

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

Här har du, frågan har ställts tidigare. Du kopplar PWR till det första alternativet om texten är förvirrande.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk