Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur får man texten i BF3 mer "färgstark"?

Permalänk
Medlem

Hur får man texten i BF3 mer "färgstark"?

Vad jag undrar är hur ska jag få texten i BF3 mer "färgrik"/"färgstark" som t.ex. i denna videon? Alltså texten och alla symboler lyser liksom upp om ni förstår vad jag menar?
http://www.youtube.com/watch?v=3XD0yOTa4s8

Såhär ser det ut för mig, som vanligt alltså, inte lika starka färger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas han spelar på PS3 med tanke på hans aim!
Kan vara det som gör färgskillnaderna också att han kör på PS3 och du PC? Var sjukt länge sen jag spelade BF3 på PS3,an så kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vad jag undrar är hur ska jag få texten i BF3 mer "färgrik"/"färgstark" som t.ex. i denna videon? Alltså texten och alla symboler lyser liksom upp om ni förstår vad jag menar?
http://www.youtube.com/watch?v=3XD0yOTa4s8

Såhär ser det ut för mig, som vanligt alltså, inte lika starka färger.
http://i66.photobucket.com/albums/h276/krrjon/BF3/bf3_2012_08...

Det är ett youtube filter/effekt som man kan lägga på efter man har laddat upp videon

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vad jag undrar är hur ska jag få texten i BF3 mer "färgrik"/"färgstark" som t.ex. i denna videon? Alltså texten och alla symboler lyser liksom upp om ni förstår vad jag menar?
http://www.youtube.com/watch?v=3XD0yOTa4s8

Såhär ser det ut för mig, som vanligt alltså, inte lika starka färger.
http://i66.photobucket.com/albums/h276/krrjon/BF3/bf3_2012_08...

Du aktiverar "Colorblind support" under grafikinställningarna.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem
Skrivet av simkev:

Du aktiverar "Colorblind support" under grafikinställningarna.

Aha tackar

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Miljon3:

Det är ett youtube filter/effekt som man kan lägga på efter man har laddat upp videon

Eeh... Wat?

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Det är ett youtube filter/effekt som man kan lägga på efter man har laddat upp videon

nej

Permalänk

Det där är min video. Det är ingen färgkorrigering involverad. Vet inte heller att jag skulle ha colorblind aktiverat? Jag spelar på PC och sådär ser mitt spel ut. Klickade på länken och tänkte trilla av stolen då jag hörde min egen röst haha

P.S. uppskattar verkligen att du spred min video lite Alltid roligt med tittare!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Det där är min video. Det är ingen färgkorrigering involverad. Vet inte heller att jag skulle ha colorblind aktiverat? Jag spelar på PC och sådär ser mitt spel ut. Klickade på länken och tänkte trilla av stolen då jag hörde min egen röst haha

P.S. uppskattar verkligen att du spred min video lite Alltid roligt med tittare!

Hahaha! Vad trevligt!

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Hahaha! Vad trevligt!

Japp. Ibland är världen bra liten

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Japp. Ibland är världen bra liten

Lyckan i din röst när du lyckas träffa någon <3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Lyckan i din röst när du lyckas träffa någon <3

Ahahaha. Ja, händer det sällan så är det en spektakulär händelse

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

ohhh vad det kliade i mina fingrar att trycka R efter du skjutit en fiende.

Det är bäst att ladda löpande med 870 så du har fullt i magasinet hela tiden. Det går skjuta medan man gör detta, om man skulle behöva. Att göra helomladding när magasinet är tömt tar lååång tid och jag har för mig att man inte kan skjuta under tiden.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Det där är min video. Det är ingen färgkorrigering involverad. Vet inte heller att jag skulle ha colorblind aktiverat? Jag spelar på PC och sådär ser mitt spel ut. Klickade på länken och tänkte trilla av stolen då jag hörde min egen röst haha

P.S. uppskattar verkligen att du spred min video lite Alltid roligt med tittare!

vaf*n....^^

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

ohhh vad det kliade i mina fingrar att trycka R efter du skjutit en fiende.

Det är bäst att ladda löpande med 870 så du har fullt i magasinet hela tiden. Det går skjuta medan man gör detta, om man skulle behöva. Att göra helomladding när magasinet är tömt tar lååång tid och jag har för mig att man inte kan skjuta under tiden.

Tackar för tipset, är någorlunda ny när det kommer till BF3 ärligt talat. Ska tänka på det

Skrivet av Xiqt:

vaf*n....^^

Haha

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Det där är min video. Det är ingen färgkorrigering involverad. Vet inte heller att jag skulle ha colorblind aktiverat? Jag spelar på PC och sådär ser mitt spel ut. Klickade på länken och tänkte trilla av stolen då jag hörde min egen röst haha

P.S. uppskattar verkligen att du spred min video lite Alltid roligt med tittare!

Haha "no problems" ;), hade dock ingen aning att det var en medlem på SweC som hade laddat upp den men nu vet jag det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha så du kan svenska shaxi ? iaf följt dig ett tag nu

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Haha "no problems" ;), hade dock ingen aning att det var en medlem på SweC som hade laddat upp den men nu vet jag det

Haha, ja, världen är bra liten ibland

Skrivet av brajonk:

Haha så du kan svenska shaxi ? iaf följt dig ett tag nu

Javisst, som mitt SweC-namn antyder, är jag finlandssvensk

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Hoppas han spelar på PS3 med tanke på hans aim!
Kan vara det som gör färgskillnaderna också att han kör på PS3 och du PC? Var sjukt länge sen jag spelade BF3 på PS3,an så kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut där.

Det är på PC om du undrar.

TS: Sätt på colorblind mode bara.
EDIT: läst inte igenom tråden

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

han sa ju att han spelar med kontroll och det är på PC om du undrar.

TS: Sätt på colorblind mode bara.

Jag spelar inte med kontroll om du menar mig Jag är bara dålig.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag spelar inte med kontroll om du menar mig Jag är bara dålig.

Hörde fel men det är på PC iaf.
Ser man tydligt.

stavfel
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Hörde fel men det är på PC iaf.
Ser men tydligt.

Japp det är korrekt. Är inte heller färgkorrigerat, så det är helt enkelt en avspegling av skärmen i digitalt format

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

prova att fläska på med digital vibrance i nvidia kontrollpanelen så ska du se att färgerna poppar ut rejält

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Rydberg:

prova att fläska på med digital vibrance i nvidia kontrollpanelen så ska du se att färgerna poppar ut rejält

Jag måste tacka dig för tipset, även om det inte var riktat åt mig. Jag gjorde det och allting blev mycket klarare och lättare att läsa. Tack!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydberg:

prova att fläska på med digital vibrance i nvidia kontrollpanelen så ska du se att färgerna poppar ut rejält

Går det med Catalysts kontrollpanel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225507:

Går det med Catalysts kontrollpanel?

Varför provar du inte?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Eller ändra monitor inställningen

Alt. kör radeonpro och sweetfx så kan du ställa in som du vill

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Varför provar du inte?

För att jag inte är hemma

Skickades från m.sweclockers.com