Permalänk

Problem med CoD-spel!

Jag har FPS och stutter problem med föjande CoD-Spel, WaW, MW2, MW3 och Black Ops 1..
Följande händer INTE på Black Ops 2. Där är allting så smooth på alla sätt..
Jag har försökt fixa det här i över 9 månader nu men inte lyckats..
Problemet är att jag bara stuttar, freezar, fps droppar HELT random på spelen jag nämnde, det kan kanske va smooth i några sekunder sen igen stuttra o.s.v.. observera att detta INTE händer på andra spel såsom t.e.x CSS.
Jag har provat många saker för att fixa det.. T.ex
Formaterat om datorn
Installerat olika drivers (formaterat om datorn vid varje ny driver installation)
Alltid samma problem!

Vad ska jag göra?

Specs är FX 6100, 7870 GHZ, 16gb ram

Permalänk

Det är inte ditt internet som är långsamt då, dvs. Om detta händer när du spelar online? Lätt att glöma sånt ;P

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Skrivet av TomDaMuffin:

Det är inte ditt internet som är långsamt då, dvs. Om detta händer när du spelar online? Lätt att glöma sånt ;P

Om andra spel funkar bra så är det ju inte internetets fel?
Jag har 100/12 fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Om andra spel funkar bra så är det ju inte internetets fel?
Jag har 100/12 fiber.

Det kan det mycket väl vara. Det kan vara så att vissa paket inte släpps igenom, routern gör fel, hög latens etc etc. Alla spel skickar inte lika mycket data över nätverket.

Dock tror jag att 100/12 borde räcka.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Skrivet av Pan.Pan:

Det kan det mycket väl vara. Det kan vara så att vissa paket inte släpps igenom, routern gör fel, hög latens etc etc. Alla spel skickar inte lika mycket data över nätverket.

Dock tror jag att 100/12 borde räcka.

Hur fixar jag det då :/?

Permalänk

Vad händer om du:
drar ner grafiken?
spelar singelplayer?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vad händer om du:
drar ner grafiken?
spelar singelplayer?

Spelar ingen roll om jag drar ner grafiken, samma problem.. Stutrrar, freezar random o.s.v..
Singleplayer ska jag prova.

Permalänk
Medlem

Temps?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Tempsen är normala!

Permalänk
Medlem

Drivers?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Belastas alla komponenter som de ska?

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

En lite långsökt tanke: Kan det vara så att PSU'n inte levererar rätt volt? Har tidigare haft problem med PSU som hade en svag 12v lina tex.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Installerat olika drivers (formaterat om datorn vid varje ny driver installation)
Just nu har jag 13.8 beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Installerat olika drivers (formaterat om datorn vid varje ny driver installation)
Just nu har jag 13.8 beta.

Pröva med en icke beta driver

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Pröva med en icke beta driver

Redan gjort.

Permalänk

Jag har Windows 7 64-bit om det spelar någon roll?!

Permalänk
Medlem

Kör du raid? uppdat nätverkskort?

Permalänk
Skrivet av Mosun:

Kör du raid? uppdat nätverkskort?

Nej jag kör inte raid.. Vart uppdaterar jag mitt nätverskort?