Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Har ni några uppgifter på om ni kommer att få in några fler "Thor Computer Einride"? När isåfall?

//Lokans

Permalänk
Medlem

Hej CDON
Hur länge gäller garantin på era Thor Gaming datorer?
"bryts" garantin om man skulle öppna burken alternativt om man har bytt ut ngn del i datorn?? Tex. en ny processorkylare eller liknande?

Tack på förhand
Lindhan

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

La precis en beställning på CDON och fick efteråt en rabattkod;

"100 kr rabatt på Sport & Outdoor*

Tack för att du handlat på CDON.COM. Här kommer din rabattkod, värd 100kr, som du kan använda när du handlar Sport & Outdoor för över 500:-"

När slutade CDON skicka ut deras 50:- rabattkoder till valfri produkt (och inte låst till en viss kategori) efter att man gjort en beställning? :S

Håller med dig för jäkla tråkigt såg det precis själv också!

Tidigare var det bäst när man fick fri frakt vid köp över 600 kr för då kunde man nyttja en annan rabattkod samtidigt men nu är det riktigt tråkigt lär bli färre köp från mig - tror dom ändra det för att göra Cdon+ mer populärt men jag läste just i deras villkor att man säger upp sin ångerrätt!

Citerar villkoren: För CDON+ gäller inte ångerrätten om tjänsten påbörjats. Med påbörjad tjänst avses att köp har genomförts som resulterat i återbäringsbelopp och/eller fri frakt. Tjänst som inte påbörjats kan ångras inom 14 dagar från köptillfället.

Permalänk
Skrivet av SoWErA:

Håller med dig för jävligt såg det precis själv också!

Tidigare var det bäst när man fick fri frakt vid köp över 600 kr för då kunde man nyttja en annan rabattkod samtidigt men nu är det ju åt helvete lär bli färre köp från mig - tror dom ändra det för att göra Cdon+ mer populärt men jag läste just i deras villkor att man säger upp sin ångerrätt!

Citerar villkoren: För CDON+ gäller inte ångerrätten om tjänsten påbörjats. Med påbörjad tjänst avses att köp har genomförts som resulterat i återbäringsbelopp och/eller fri frakt. Tjänst som inte påbörjats kan ångras inom 14 dagar från köptillfället.

Det där står är att om du börjat använda CDON+ får du inte ångra köpet av densamma. Dvs. du får inte ångra köpet av en tjänst du använt. De informerar om hur lagen ser ut för att ingen ska känna sig lurad, ganska bra gjort tycker jag.

Skrivet av http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Distans--och-hemforsaljningsla_sfs-2005-59/:

4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om
1. en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen,
2. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal,
3. en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits,
4. en tidning eller en tidskrift, eller
5. vadhållning eller andra lotteritjänster.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jahopp då har CDON skickat iväg ett paket som väger 22 kilo till mig med tjänsten mypack och nu blir det jätteintressant att se om det kommer fram. Är det den enda tjänsten ni har att tillgå hos posten eller är ni bara väldigt dåliga på att väga varorna?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd

ooo, om posten är dryga kommer du få hämta den på ett företagscenter...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SoWErA:

Håller med dig för jävligt såg det precis själv också!

Tidigare var det bäst när man fick fri frakt vid köp över 600 kr för då kunde man nyttja en annan rabattkod samtidigt men nu är det ju åt helvete lär bli färre köp från mig - tror dom ändra det för att göra Cdon+ mer populärt men jag läste just i deras villkor att man säger upp sin ångerrätt!

Citerar villkoren: För CDON+ gäller inte ångerrätten om tjänsten påbörjats. Med påbörjad tjänst avses att köp har genomförts som resulterat i återbäringsbelopp och/eller fri frakt. Tjänst som inte påbörjats kan ångras inom 14 dagar från köptillfället.

Undvik svordomar i trådar till butikerna. De är här frivilligt och vill hjälpa till, då tycker jag att vi kan försöka hålla en trevlig ton.

Jag hoppas du förstår att det du skriver om ångerrätten gäller enbart tjänsten CDON+. Det är precis som med alla andra varor, är varan använd upphör ångerrätten, man har bara rätt att försiktigt undersöka den. CDON+ anses som använd när man fått sin första återbäring eller rabatt.

Om du verkligen tror att CDON skulle få för sig att försöka avtala bort ångerrätten (som är lagstadgad), så är ditt förtroende för CDON förbrukat och du gör nog bäst i att leta efter en annan butik som du litar på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Håller med dig för jävligt såg det precis själv också!

Tidigare var det bäst när man fick fri frakt vid köp över 600 kr för då kunde man nyttja en annan rabattkod samtidigt men nu är det ju åt helvete lär bli färre köp från mig - tror dom ändra det för att göra Cdon+ mer populärt men jag läste just i deras villkor att man säger upp sin ångerrätt!

Citerar villkoren: För CDON+ gäller inte ångerrätten om tjänsten påbörjats. Med påbörjad tjänst avses att köp har genomförts som resulterat i återbäringsbelopp och/eller fri frakt. Tjänst som inte påbörjats kan ångras inom 14 dagar från köptillfället.

Vadå säger upp sin ångerrätt lols.
Det enda det står är att du inte kan säga upp CDON+ efter du köpt det.

Inget speciellt, har du börjat använda cdon+ inom 14 dagar kan du inte säga upp det och få tillbaka dom 199:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

ooo, om posten är dryga kommer du få hämta den på ett företagscenter...

Närmaste företagscenter tror jag är 4 mil härifrån ....

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/startpage/samsung-250gb840basic/17...

Bättre pris + fraktfritt + slippa vänta

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Är annat jag tänkt handla från cdon också. Och dom har 5% rabatt för oss här på swec

Permalänk
Medlem

Beställde lite komponenter nu i veckan och hämtade ut det igår, idag när jag kollade igenom allt så såg jag att CPU-kylarens förpackning redan var öppnat och det var massa fingeravtryck på den, WTF?

Har det hänt någon här att ni fått begagnade / tillbakaskickade saker från CDON när ni beställt nya (inte fyndvara) ?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Beställde lite komponenter nu i veckan och hämtade ut det igår, idag när jag kollade igenom allt så såg jag att CPU-kylarens förpackning redan var öppnat och det var massa fingeravtryck på den, WTF?

Har det hänt någon här att ni fått begagnade / tillbakaskickade saker från CDON när ni beställt nya (inte fyndvara) ?

, har mobo och minnen på väg hem. Kommer väll imorgon eller på tisdag, återstår att se :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

, har mobo och minnen på väg hem. Kommer väll imorgon eller på tisdag, återstår att se :S

Chansen är nog liten att det händer, har beställt från CDON sedan de började med datorkomponenter och detta är första gången jag varit med om det. Tänkte bara allmänt om det hänt folk innan.. Blir att kontakta CDON imorgon och se vad de säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Chansen är nog liten att det händer, har beställt från CDON sedan de började med datorkomponenter och detta är första gången jag varit med om det. Tänkte bara allmänt om det hänt folk innan.. Blir att kontakta CDON imorgon och se vad de säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ju bara hälften inhandlat då några av prylarna jag vart sugen på låg på deras 15% rea Synd man måste betala dubbel frakt sen för att använda 5% på resten :/ Men om du fått bruten förpackning har du väll rätt att få pengarna tillbaka? Eller ny produkt iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

Har ju bara hälften inhandlat då några av prylarna jag vart sugen på låg på deras 15% rea Synd man måste betala dubbel frakt sen för att använda 5% på resten :/ Men om du fått bruten förpackning har du väll rätt att få pengarna tillbaka? Eller ny produkt iaf

Samma här, alla komponenter inkl. kylare var på deras SweC-rea. Ja klart de måste fixa ny produkt eller pengar tillbaka, produkten var inte i det skick jag betalat för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av lokans:

Hej CDON,

Har ni några uppgifter på om ni kommer att få in några fler "Thor Computer Einride"? När isåfall?

//Lokans

Hej,
Einride kommer att komma igen, inget bekräftat datum finns för ny leverans men det rör sig om 3-5 veckor innan de kommer att finnas i lager igen.
Mvh//Andreas

Skrivet av Lindhan:

Hej CDON
Hur länge gäller garantin på era Thor Gaming datorer?
"bryts" garantin om man skulle öppna burken alternativt om man har bytt ut ngn del i datorn?? Tex. en ny processorkylare eller liknande?

Tack på förhand
Lindhan

Hej,
Det är två års garanti, och den bryts inte ifall du byter processorkylare eller liknande.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hzup:

Nu har jag alltid gillat CDON och handlat mycket. (Har handlat ca: 40gånger de senaste året för ett sammanlagt värde på ca 50kkr på olika användare) Men helvete vad jag föll pladask på huvudet.

Lång historia kort: KÖP INTE CDON+, de följer inte distansköpslagen eller praxis.

Lång historia kommer inom kort:
___________________________________________________________________________
Jag skulle beställa ett
Fractal Design R4 Chassi

Så när jag skulle betala såg jag CDON+ (199sek) i reklamen så dum som jag var så la jag med det. Jag använde mig av SWECLOCKERS rabatten på 15%, och priset hamnade på 942. Vid betalningen så gick allt bra, men när jag kom tillbaka till CDONs sida så sa den att ett tekniskt fel uppstått och jag kollade mitt kreditkort. Där hade pengarna dock redan reserverats/dragits.

Jag kontaktar därför CDONs support via chatten då det brukar gå snabbt och bra. Där ombads jag att beställa varorna på nytt och sedan så skulle rabattkoden suppoerten MANUELLT justera priset i efterhand.

När ordern är laggd så laddas dock sidan om och supportanslutningen bryts. Varpå jag kontaktar supporten igen. Supporten denna gången säger att jag inte får rabatten då den redan använts.

Vid detta laget orkar jag inte med mer, och ber därför vederbörander att annulera hela min order. Varpå han annulerar chassit dock ej CDON+. Varvid jag frågar om varför han inte annulerar hela ordern, då jag åberopar distansköpslagen. Han säger att enligt avtalet så kan jag inte 'ångra' CDON+. Mig veterligen så hade CDON förra året en dust med ARN/KO för att inte följa distansköpslagen och det gick inget vidare. Distansköpslagen är väl ganska klar när det gäller köp på distans.

De har helt enkelt lurat mig att köpa en vara, som jag inte får 'ångra'. Intressant hur vissa behandlar sina kunder. Som många förstått så handlar jag ofta saker hos dem, och rekommenderar dem ofta. Dock det verkar ju helt klart varit dumt...

Edit: Har nu skrivit privat meddelande till CDON här på forumet(mer utförligt), samt registrerat händelsen som vilseledande samt brott mot distansköpslagen hos KO. Tror inte det leder till något, men hoppas att det kan avskräcka någon att handla från CDON. Då de helt klart inte verkar gilla sina kunder.

Hej,
Det går att ångra cdon+, vänligen skicka ordernummer/kundnummer i ett pm.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Beställde lite komponenter nu i veckan och hämtade ut det igår, idag när jag kollade igenom allt så såg jag att CPU-kylarens förpackning redan var öppnat och det var massa fingeravtryck på den, WTF?

Har det hänt någon här att ni fått begagnade / tillbakaskickade saker från CDON när ni beställt nya (inte fyndvara) ?

Ville bara informera att CDON's kundtjänst (genom chatten) löste detta väldigt smidigt och skulle skicka en fraktsedel till mig för att returnera produkten. Tack än en gång CDON!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Kommer ni möjligen ha någon rea på amd grafikkorten inom närmaste tiden? Märker att priserna har gått ner på många amerikanska sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Undvik svordomar i trådar till butikerna. De är här frivilligt och vill hjälpa till, då tycker jag att vi kan försöka hålla en trevlig ton.

Jag hoppas du förstår att det du skriver om ångerrätten gäller enbart tjänsten CDON+. Det är precis som med alla andra varor, är varan använd upphör ångerrätten, man har bara rätt att försiktigt undersöka den. CDON+ anses som använd när man fått sin första återbäring eller rabatt.

Om du verkligen tror att CDON skulle få för sig att försöka avtala bort ångerrätten (som är lagstadgad), så är ditt förtroende för CDON förbrukat och du gör nog bäst i att leta efter en annan butik som du litar på.

Okej för det första tyckte jag inte att jag svor, men har redigerat mitt inlägg nu på dom ord som du kanske tyckte var svordomar och kan bara be om ursäkt.

Sedan missförstod jag tydligen vad Cdon skrev och att de skulle göra mitt förtroende förbrukat för Cdon håller jag inte med om.

Skälet jag blev smått irriterad var att jag blev chockad och trodde det ens var lagligt att avtala bort ångerrätten. Vilket du förklara att det är tydligen inte är - alla kan inte vara lika smarta och duktiga!

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag beställde 8 olika produkter i fredags som alla var i lager och som alla hade leveranstiden 1-3 dagar.

Dock så fick jag ett mail om att enbart 3 av dessa produkter hade skickats i måndags eftersom att de andra produkterna inte kommit in i lager ännu. Det tycker jag är lite skamsligt eftersom att jag hade planerat att bygga min dator tillsammans med min bror som enbart kan stanna hemma tills onsdag. Troligtvis så kommer inte dessa produkter ha hunnit komma fram tills dess och därför kommer jag att få vänta ännu en månad innan min bror kan komma hem igen.

På era FAQs så står det att alla produkter med samma leveranstid skickas samtidigt ifall de är i lager, vilket alla mina produkter är. Sedan så står det också att produkterna kan skickas från olika lager, men då borde de väl ändå skickas på samma dag?

Jag är riktigt besviken över detta och får jag ingen smidig lösning på detta så kommer jag troligtvis aldrig att handla på CDON även ifall det innebär att jag sparar en hundralapp.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ragnar01:

Hej CDON!

Jag beställde 8 olika produkter i fredags som alla var i lager och som alla hade leveranstiden 1-3 dagar.

Dock så fick jag ett mail om att enbart 3 av dessa produkter hade skickats i måndags eftersom att de andra produkterna inte kommit in i lager ännu. Det tycker jag är lite skamsligt eftersom att jag hade planerat att bygga min dator tillsammans med min bror som enbart kan stanna hemma tills onsdag. Troligtvis så kommer inte dessa produkter ha hunnit komma fram tills dess och därför kommer jag att få vänta ännu en månad innan min bror kan komma hem igen.

På era FAQs så står det att alla produkter med samma leveranstid skickas samtidigt ifall de är i lager, vilket alla mina produkter är. Sedan så står det också att produkterna kan skickas från olika lager, men då borde de väl ändå skickas på samma dag?

Jag är riktigt besviken över detta och får jag ingen smidig lösning på detta så kommer jag troligtvis aldrig att handla på CDON även ifall det innebär att jag sparar en hundralapp.

Hej,
Jag ber om ursäkt för det inträffade. Då du har beställt 8 olika produkter så ligger dessa med all säkerhet på två olika lager, beroende på belastning så kan det hända att de båda leveranserna inte skickas exakt samtidigt. Ifall du beställde i fredags så ska samtliga produkter skickas senast idag. Skulle ytterligare problem uppstå så kan du skicka ett pm till mig med order/kundnummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag ber om ursäkt för det inträffade. Då du har beställt 8 olika produkter så ligger dessa med all säkerhet på två olika lager, beroende på belastning så kan det hända att de båda leveranserna inte skickas exakt samtidigt. Ifall du beställde i fredags så ska samtliga produkter skickas senast idag. Skulle ytterligare problem uppstå så kan du skicka ett pm till mig med order/kundnummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Tack för snabbt svar! Jag hoppas att det är så som du säger, jag väntar tills imorgon och är inte allt skickat då så tar jag kontakt med dig.

Jag har tidigare beställt saker från CDON och det har alltid gått bra, därför jag blev så besviken nu.

Permalänk
Medlem

Andreas, till månadens 15% önskar jag något av GTX 780 korten!:-)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Jacob Fanboy

När brukar Sweclockers 15% rea infalla, är det något denna månad?

Jag skulle nämligen beställa produkten ASUS MAXIMUS VI GENE som hade 15% rabatt i söndags, men fick problem att slutföra köpet och skulle kontakta CDON i måndags men då var rabatten slut. Ibland har man allt otur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

När brukar Sweclockers 15% rea infalla, är det något denna månad?

Jag skulle nämligen beställa produkten ASUS MAXIMUS VI GENE som hade 15% rabbat i söndags, men fick problem att slutföra köpet och skulle kontakta CDON i måndags men då var rabatten slut. Ibland har man allt otur

Är alltid i slutet av varje månad, anledningen till att förra gången var så pass sen var p.g.a semesterledigheter.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Jag beställde lite dator delar från er för bara några dagar sen och märkte att nätaggregatet tjuter när jag spelar krävande spel såsom BF3. Är detta något som går att reklamera eller? Mina datorkomponenter står i signaturen.
Köpte moderkortet, Ram minnena, Chassit, fläktarna och nätaggregatet från er.

Mvh Felix

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av batman:

Hej!
Jag beställde lite dator delar från er för bara några dagar sen och märkte att nätaggregatet tjuter när jag spelar krävande spel såsom BF3. Är detta något som går att reklamera eller? Mina datorkomponenter står i signaturen.
Köpte moderkortet, Ram minnena, Chassit, fläktarna och nätaggregatet från er.

Mvh Felix

Hej,
Ja, kontakta kundtjänst så hjälper de dig. Ifall det uppstår några frågetecken under resan så kan du skicka mig ett pm med order/kundnummer så hjälper jag dig vidare.
Mvh//Andreas

Visa signatur