Permalänk
Avstängd

Bäst kylpasta till PS3?

Hej,

Tänkte förbereda mitt PS3 inför GTA V och ska byta kylpasta och ta bort damm osv.

Vilken är den bästa kylpastan för PS3? Har kollat på Arctic Silver 5 men har läst om att den kan vara skadlig för PS3?

Vilken kylpasta rekommenderar ni?

Permalänk
Skrivet av Samistar:

Hej,

Tänkte förbereda mitt PS3 inför GTA V och ska byta kylpasta och ta bort damm osv.

Vilken är den bästa kylpastan för PS3? Har kollat på Arctic Silver 5 men har läst om att den kan vara skadlig för PS3?

Vilken kylpasta rekommenderar ni?

Arctic Silver 5 eller IC diamond 7 Carat, föredrar Arctic Silver 5 och nej den är inte skadlig.. Detta är en myt som okunniga sprider pga att dom har fått för sig att den är elektriskt ledande vilket den inte är.
Denna kylpasta kan jag också rekommendera då den är riktigt grym http://www.coolerkit.se/shop/prolimatech-pk-3-thermal-3239p.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

Arctic Silver 5 eller IC diamond 7 Carat, föredrar Arctic Silver 5 och nej den är inte skadlig.. Detta är en myt som okunniga sprider pga att dom har fått för sig att den är elektriskt ledande vilket den inte är.
Denna kylpasta kan jag också rekommendera då den är riktigt grym http://www.coolerkit.se/shop/prolimatech-pk-3-thermal-3239p.h...

Dra fram en multimeter och testa. Skulle vara roligt att se om den är ledande eller inte.

Kan kanske dra fram min och testa för att se om den är ledande eller inte.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Dra fram en multimeter och testa. Skulle vara roligt att se om den är ledande eller inte.

Kan kanske dra fram min och testa för att se om den är ledande eller inte.

Testa du

Permalänk
Medlem

Jag körde med Zalmans då jag hade den hemma;

Funkade perfekt i mitt PS3 och gjorde att kylningen blev bättre än originalet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------