Hjälp med bärbar att spela på

Permalänk

Hjälp med bärbar att spela på

Funderar för första gången någonsin att köpa en bärbar och skulle behöva lite hjälp.

Den ska mest användas till att spela d3/PoE och att det flyter på med hyfsad grafik, men även en del film osv. Har egentligen väldigt få krav.

Bryr mig inte allt för mycket om vikt, storlek, utseende, batteri. Men gärna att den inte låter som ett flygplan och inte blir allt för varm.
Som sagt mest tänkt som speldator men inget extremt, men gärna att den klarar sig några år.

Hade tänkt 6000 som budget men om det gör väldigt stor skillnad så skulle väl upp mot 8ooo funka.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Du får inte så mycket spel-prestanda i en bärbar för 6k, personligen hade jag sparat ihop några tusen till så att man får någorlunda kvalité, upplösning och prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Sitter också och kollar efter speldator i den prisklassen.
Den här verkar vara den bästa
http://www.inet.se/produkt/1970802/asus-k56cb-i5-8gb-gt740m

Finns på Media Markt också med annat namn men verkar vara samma specs
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ASUS-R505CB-XO462H,90952...

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

som sagt, upp mot 8000 i värsta fall om det gör stor skillnad.

hittade denna i en annan tråd, hur är den för mina önskemål jämfört med asusen som länkades i denna tråden?
http://www.dustinhome.se/product/5010750691/lenovo-thinkpad-e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av david4077:

hittade denna i en annan tråd, hur är den för mina önskemål jämfört med asusen som länkades i denna tråden?

Jag kommer med största sannolikhet köpa Lenovo:n. Bättre CPU, högre upplösning och hybriddisk (som också är större).

Permalänk
Medlem
Skrivet av david4077:

Ett kap köp!

Permalänk

Tack, då lutar det nog åt den. men fler får gärna säga bra eller dåligt om den

gör ett försök att ställa en annan fråga här. Som jag förstår det så ställer inte spel som d3/poe så höga krav på internetuppkopplingen. Vissa som säger att de kunnat spela från mobil internet.
Tanken är att jag ska kunna ha datorn där jobbar. Har testat koppla upp en annan bärbar på plats, med ett Telenor kontantkort. Youtube, webradio o surf flyter på hur bra som helst men går ej att streama tex tv4play,netflix osv. Gör det någon skillnad om jag tecknar ett mobilt bredbands abg jämfört med att surfa med mobilen som modem?
Förhoppningen är ju att jag på något sätt ska kunna spela dessa spel och behöver en lösning för internet också.

Permalänk

och en dum fråga. Om jag beställer den datorn från dustin, får jag då datorn färdig så att det bara är att sätta igång och installera windows. behöver inte hålla på och pilla på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av david4077:

och en dum fråga. Om jag beställer den datorn från dustin, får jag då datorn färdig så att det bara är att sätta igång och installera windows. behöver inte hålla på och pilla på något sätt?

Du kommer inte behöva installera Windows. Det följer med ett OS (Windows på allt annat än MacBook/iMac/Mac Pro) på (nästan) alla färdigbyggda datorer, definitivt på laptops.

Ang. det jag sa om medföljade OS skippade jag Linux, tror inte Linux används som stock på någon dator?

Dold text
Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Du kommer inte behöva installera Windows. Det följer med ett OS (Windows på allt annat än Mac) på (nästan) alla färdigbyggda datorer, definitivt på laptops.

Ang. det jag sa om medföljade OS skippade jag Linux, tror inte Linux används som stock på någon dator?

Dold text

Inte helt sant.

Jag beställde ASUS G55 DEMO-exemplar, från Dustin, och där fanns Win8 förinstallerat.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av iskuben:

Inte helt sant.

Jag beställde ASUS G55 DEMO-exemplar, från Dustin, och där fanns Win8 förinstallerat.

Exakt det han skrev.. eller?

Han skrev att det kommer förinstallerat, så kommer du med en kommentar som säger att han hade fel, men det du skriver är exakt samma som vad han skrev?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av iskuben:

Inte helt sant.

Som SimonMattila sa, hur skiljer din historia sig från det jag skrev?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Som SimonMattila sa, hur skiljer din historia sig från det jag skrev?

Jag som läser dåligt, ber om ursäkt.