Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Demonstration Copyswede

Permalänk

Demonstration Copyswede

Hejsan sweclockers! Jag, som så många andra här på forumet, är väldigt upprörd efter maffiaorganisationen copyswedes beslut om att belägga skatt på lagringsmedia (privatkopiering) och jag undrar om det finns intresse för att demonstrera emot detta sjuka beslut, tex utanför deras kontor i stockholm, eller vid en plats i huvudstaden där vi ses och hörs. Deras adress är Alströmergatan 12, 7 tr 112 47 Stockholm.
Och försöka få större nyhetstidningar att haka på och dokumentera detta, och om större elektronikkedjor skulle vilja vara med och stötta.
Detta är bara ett förslag, har ingen aning om det blir något eller inte, men vore kul och se om det finns intresse för det! Har även kontaktat inet, och de har nu bunkrat upp med icke-skattebelagd lagringsmedia, och de gör allt de kan för att stoppa detta! Hör av er till de större aktörerna om detta för att visa erat stöd.
Hälsningar Leo Carlsson

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Sen när blev det en skatt? Jag hade för mig att det var en avgift...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ. Skulle vara kul om det kom några dussin om inte mer.

Hade det inte varit så j*vla långt till Stockholm så hade jag nog hakat på...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Känns som det vore bättre att uppvakta ansvarig politiker istället för en lagändring.
Copyswede lär aldrig släppa kakburken frivilligt.