Permalänk
Skrivet av Mitchymojboj:

Någon annan som upplever ett svagt knakande i touchpaden när man endast nuddar och inte trycker med ett tydligt klick?

Inte hört något knakande alls, dock fastnar min trackpad så att det blir ett konstant "vänsterklick". Detta släpper om man trycker och "bänder" lite så att den lossnar, dock riktigt störande..

Mitt största problem har egentligen ingenting med datorn att göra just nu utan med virusskyddet! McAfee tar konstant minst 500mb ram och snor lätt 70%+ från processorn under surfande och dylikt. Att starta ett youtubeklipp fryser ofta fast medan fläckten går in i hyper och McAfee gör en sökning eller liknande under någon minut som snabbast. Någon som vet hur man går runt utan att behöva byta virusskydd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarakDrazh:

Inte hört något knakande alls, dock fastnar min trackpad så att det blir ett konstant "vänsterklick". Detta släpper om man trycker och "bänder" lite så att den lossnar, dock riktigt störande..

Mitt största problem har egentligen ingenting med datorn att göra just nu utan med virusskyddet! McAfee tar konstant minst 500mb ram och snor lätt 70%+ från processorn under surfande och dylikt. Att starta ett youtubeklipp fryser ofta fast medan fläckten går in i hyper och McAfee gör en sökning eller liknande under någon minut som snabbast. Någon som vet hur man går runt utan att behöva byta virusskydd?

Ta bort mcafee med detsamma! Win8 har ett eget gratis antivirus, som hålls konstant uppdaterat. Om du inte litar på windows egna kan du installera tex avast. Också gratis fast med reklam. Vad du än gör: Behåll inte McAfee!

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Zibbi02:

Ta bort mcafee med detsamma! Win8 har ett eget gratis antivirus, som hålls konstant uppdaterat. Om du inte litar på windows egna kan du installera tex avast. Också gratis fast med reklam. Vad du än gör: Behåll inte McAfee!

Grymt, tar bort det omgående så får vi se vad datorn går för på riktigt när segträsket försvinner! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sydberg:

Hur kan 1080p hacka för dig?
Tips: Skippa VLC eller vad du nu använder för att spela upp 1080p mkv och skaffa MPC-HC med "rätt" (bättre) codecs/filter till, t.ex. madVR och LAV Filters.

Jag följde guiden som finns här: http://www.avsforum.com/t/1357375/advanced-mpc-hc-setup-guide (med vissa undantag, jag har t.ex. skippat Reclock som jag inte riktigt fått att fungera) för att konfigurera MPC-HC, och för mig funkar 1080p utmärkt!

Tack för tipset! Testar det när jag kommer hem.
Fortfarande störande att det inte fungerar bra utan fixande, men det stämmer ju för mycket med datorn, haha.

Edit: Flyter på riktigt bra! Tackar så mycket!

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk

Om jag trycker på undersidan av datorn bakom caps lock knappen så knäpper datorn till riktigt högt, varje gång jag trycker till lite löst. Någon annan som har samma problem? =S

Datorn är sjukt tyst nu efter att McAfee tagits bort! Dock tycker jag att wifi känns segt även om den ger bra resultat på bredbandskollen som exempel.

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Har nu haft min dator sedan i fredags och suttit med den mycket sedan dess.

Till att börja med måste jag ta tillbaka LITE av det som jag tidigare skrev om bristande kvalitet. Jag fick det nog att låta som att datorn kändes oerhört billig och att jag avråder folk från att köpa den, det är inte helt sant. Datorn upplevs som många säger som otroligt skön med bra designval både vad gäller material, färger, skärm och tangentbord. Däremot så har jag stött på ett par ganska betydande brister.

1. Tangenten "M" på tangentbordet registrerar inte trycken lika bra som resten av tangentbordet.
2. Om jag trycker under under pekplattan (under datorn) så klickar det till och datorn känner av detta som ett vänsterklick.
3. Listen ovanför skärmen som kameran är integrerad i har lossnat vid ett par tillfällen då jag viker upp datorn, den verkar endast sitta fast med dubbelhäftande tejp. (Se bild)

http://i.imgur.com/8IHehT5.jpg?1

Vore snällt om ni som sitter med datorn kunde testa om er lider av samma problem som min. Tack så mycket!

Jag har faktiskt samma problem som du! och även problemet med "flexet" vid SONY loggan! men detta tycker jag nog är värre!

Sedan att touchpaden även klickar lite innan man riktigt tryckt ner den!

Så jag vet inte riktigt om jag ska lämmna tillbaka den! känns som riktiga designmissar som har skett på denna dator!

Problemet är ju att om man skickar in den på reparation tror jag inte att detta kommer åtgärdas mer än att dom bara klämmer på lite mera tejp.

En sak till jag kan säga är att jag skriver detta inlägg på datorn och knapparna är riktigt "sega" får ont i fingrarna av att skriva! till skillnad mot min Macbook Air eller Macbook Pro, känns stumt liksom!

M.V.H.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Jag har faktiskt samma problem som du! och även problemet med "flexet" vid SONY loggan! men detta tycker jag nog är värre!

Sedan att touchpaden även klickar lite innan man riktigt tryckt ner den!

Så jag vet inte riktigt om jag ska lämmna tillbaka den! känns som riktiga designmissar som har skett på denna dator!

Problemet är ju att om man skickar in den på reparation tror jag inte att detta kommer åtgärdas mer än att dom bara klämmer på lite mera tejp.

En sak till jag kan säga är att jag skriver detta inlägg på datorn och knapparna är riktigt "sega" får ont i fingrarna av att skriva! till skillnad mot min Macbook Air eller Macbook Pro, känns stumt liksom!

M.V.H.

Okej, har du problemet med tangenten "M" också? För det var liksom droppen för mig. Annars tycker jag inte tangentbordet var dåligt på datorn.

Men som sagt, dessa problem, i synnerhet problemet med "M" tangenten måste ju åtgärdas. Det är ju inget man ignorerar och att få detta reparerat kommer ju säkerligen ta ytterligare två veckor som jag inte har tid med då jag behöver datorn inom jobbet. Jag la igår en order på en 13" Macbook Air med 8 GB minne. Kommer kosta mig 9700kr ink. moms med studentrabatt och då får jag även med ett 700krs presentkort på iTunes/appStore.

Det är knappt 1000 kr upp från Sonyn, ännu mindre när momsen dras av då jag handlar på företaget, samt att en Mac i alla lägen har bättre andrahandsvärde. Ekonomiskt sett tror jag att det var ett bra köp (jämfört med Vaion). Kommer få MacBooken i slutet på denna/början nästa vecka och skall efter det returnera min Vaio Pro.

Permalänk

Jag har haft min dator i en vecka nu men har knappt hunnit sitta vid den något då jag varit för upptagen med annat. Men jag har följt denna tråden slaviskt för att höra andras intryck och tankar.
Det lilla jag suttit vid datorn har jag absolut inget dåligt att säga om den, tvärtom. Efter att ha tagit bort McAfee, justerat pekplattan samt lite annat så tycker jag verkligen om datorn. Den är grymt lätt, samtidigt som den känns som ett gediget bygge. Jag har inga som helst problem med wifi (inte ens från start), fläkten hör jag inte, och allt annat verkar stämma och va på sin plats. Så överlag är jag väldigt nöjd, av det lilla jag sett hittills.
Det som dock oroar mig är att så många verkar ha såna problem med saker som inte sitter som det ska, det lossnar saker, tangenter som är tröga osv.
Så jag har börjar undra om jag haft tur, eller om dessa saker kommer hända mig med när man väl börjar använda datorn lite mer. Vore det visaste att skicka tillbaks datorn innan det börjar krångla och satsa på en air istället eller va tror ni andra, svar uppskattas från både missnöjda samt nöjda köpare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Okej, har du problemet med tangenten "M" också? För det var liksom droppen för mig. Annars tycker jag inte tangentbordet var dåligt på datorn.

Men som sagt, dessa problem, i synnerhet problemet med "M" tangenten måste ju åtgärdas. Det är ju inget man ignorerar och att få detta reparerat kommer ju säkerligen ta ytterligare två veckor som jag inte har tid med då jag behöver datorn inom jobbet. Jag la igår en order på en 13" Macbook Air med 8 GB minne. Kommer kosta mig 9700kr ink. moms med studentrabatt och då får jag även med ett 700krs presentkort på iTunes/appStore.

Det är knappt 1000 kr upp från Sonyn, ännu mindre när momsen dras av då jag handlar på företaget, samt att en Mac i alla lägen har bättre andrahandsvärde. Ekonomiskt sett tror jag att det var ett bra köp (jämfört med Vaion). Kommer få MacBooken i slutet på denna/början nästa vecka och skall efter det returnera min Vaio Pro.

Jo känner samma här tror jag ska skicka tillbaka den nu! och hoppas att det går lätt!
Vet någon om man måste återställa datorn innan man skickar tillbaka den?
Har redan packat ihop den igen!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Jo känner samma här tror jag ska skicka tillbaka den nu! och hoppas att det går lätt!
Vet någon om man måste återställa datorn innan man skickar tillbaka den?
Har redan packat ihop den igen!

Kan aldrig tänka mig att dem tvingar köparen att återställa datorn, dem kommer ju i vilket fall som helst återställa den själva för att vara på säkra sidan så strunta i det du. I övrigt pratade jag med Sonys support igår och dem menade att det bara var att ringa in så skickar dem ut en paketbil som hämtar in datorn och när dem sedan fått tillbaka den till lagret så kommer de utföra en full återbetalning. Enligt mig verkar det relativt smidigt, skall dock vänta tills min Air har anlänt först.

Verkligen synd detta med Vaion, gillade verkligen utseendet på datorn! Men alla dessa designbrister + allt jobb som måste läggas ner för att datorn skall funka gör att datorn inte känns värd priset man betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Jag har haft min dator i en vecka nu men har knappt hunnit sitta vid den något då jag varit för upptagen med annat. Men jag har följt denna tråden slaviskt för att höra andras intryck och tankar.
Det lilla jag suttit vid datorn har jag absolut inget dåligt att säga om den, tvärtom. Efter att ha tagit bort McAfee, justerat pekplattan samt lite annat så tycker jag verkligen om datorn. Den är grymt lätt, samtidigt som den känns som ett gediget bygge. Jag har inga som helst problem med wifi (inte ens från start), fläkten hör jag inte, och allt annat verkar stämma och va på sin plats. Så överlag är jag väldigt nöjd, av det lilla jag sett hittills.
Det som dock oroar mig är att så många verkar ha såna problem med saker som inte sitter som det ska, det lossnar saker, tangenter som är tröga osv.
Så jag har börjar undra om jag haft tur, eller om dessa saker kommer hända mig med när man väl börjar använda datorn lite mer. Vore det visaste att skicka tillbaks datorn innan det börjar krångla och satsa på en air istället eller va tror ni andra, svar uppskattas från både missnöjda samt nöjda köpare!

Jag tror inte du behöver oroa dig för att datorn helt plötsligt ska börja gå sönder, dvs konstruktionsfel borde redan ha visat sig. Min låter ungefär som din. Jag är helnöjd och har inte haft något problem med min. Jag tycker att SVP känns bättre än MBA, om man såklart utgår ifrån att båda fungerar felfritt från fabrik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Zibbi02:

Jag tror inte du behöver oroa dig för att datorn helt plötsligt ska börja gå sönder, dvs konstruktionsfel borde redan ha visat sig. Min låter ungefär som din. Jag är helnöjd och har inte haft något problem med min. Jag tycker att SVP känns bättre än MBA, om man såklart utgår ifrån att båda fungerar felfritt från fabrik.

Okej tack för svaret. Känns skönt att höra att man inte är ensam! Ja håller med dig angående SVP över MBA, känns som att jag är alldeles för mycket pc människa för en MBA (inget illa menat mot mac, det är bara vad jag föredrar).
Ska bli kul att börja använda den lite mer nu när studierna dragit igång på riktigt. Tror jag kommer vara en väldigt nöjd SVP-användare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med min dator hittills! Om en vecka åker jag dock på utlandsstudier och har nu fått veta att för att vara garanterad god internetåtkomst så är det bästa att köra med nätverkskabel där men SVPn har ju ingen port för detta. Vad tror ni, ska man beställa sonys trådlösa rauter och hinner den anlända? Eller ska jag bara plocka med mig en gammal som farsan har liggandes?

Permalänk
Medlem

Har fått hem min pro nu. Jag börjar fundera på om jag bör lämna tillbaka den och köpa en air istället. Jag hade verkligen hoppats på att den skulle kunna utmana airen men touchpaden känns glappig (hårdvaran) och hänger inte riktigt med alltid (mjukvaran). Det sistnämnda kan säkert ordnas till med lite inställningar men inte det förstnämnda. Detta gör att hela datorn känns segare och ger sämre respons än min brors air (förra årets modell dessutom). Ett annat problem är att det finns så sjuuuukt mycket bloatware på den från start. Då jag fick hem den så var 56 (!) gb använt, dvs hälften av ssdn eftersom jag köpte den på elgiganten. Ska göra en ren Windows 8 installation på den men är osäker på hur det ska gå till. Har googlat lite men har bara hittat sidor där de säger att man ska skaffa en ny version av Windows 8 vilket jag inte tänker göra. Kan man inte bara installera om det med produktnyckeln som man redan har och på så sätt slippa alla vaio-program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeeeerka:

Är väldigt nöjd med min dator hittills! Om en vecka åker jag dock på utlandsstudier och har nu fått veta att för att vara garanterad god internetåtkomst så är det bästa att köra med nätverkskabel där men SVPn har ju ingen port för detta. Vad tror ni, ska man beställa sonys trådlösa rauter och hinner den anlända? Eller ska jag bara plocka med mig en gammal som farsan har liggandes?

Du kan ju alltid skaffa en USB-adapter också, om inte gratisalternativet du hade verkar bättre förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Har fått hem min pro nu. Jag börjar fundera på om jag bör lämna tillbaka den och köpa en air istället. Jag hade verkligen hoppats på att den skulle kunna utmana airen men touchpaden känns glappig (hårdvaran) och hänger inte riktigt med alltid (mjukvaran). Det sistnämnda kan säkert ordnas till med lite inställningar men inte det förstnämnda. Detta gör att hela datorn känns segare och ger sämre respons än min brors air (förra årets modell dessutom). Ett annat problem är att det finns så sjuuuukt mycket bloatware på den från start. Då jag fick hem den så var 56 (!) gb använt, dvs hälften av ssdn eftersom jag köpte den på elgiganten. Ska göra en ren Windows 8 installation på den men är osäker på hur det ska gå till. Har googlat lite men har bara hittat sidor där de säger att man ska skaffa en ny version av Windows 8 vilket jag inte tänker göra. Kan man inte bara installera om det med produktnyckeln som man redan har och på så sätt slippa alla vaio-program?

Skulle också vilja veta lite mer ingående vad som går att ta bort, är verkligen inte insatt vad gäller datorer så jag vågar inte börja ta bort massa saker, bara tagit bort det förinstallerade virusprogrammet hittills. Som sagt på en 128 ssd är det mycket när nästan hälften redan är använt.

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Har fått hem min pro nu. Jag börjar fundera på om jag bör lämna tillbaka den och köpa en air istället. Jag hade verkligen hoppats på att den skulle kunna utmana airen men touchpaden känns glappig (hårdvaran) och hänger inte riktigt med alltid (mjukvaran). Det sistnämnda kan säkert ordnas till med lite inställningar men inte det förstnämnda. Detta gör att hela datorn känns segare och ger sämre respons än min brors air (förra årets modell dessutom). Ett annat problem är att det finns så sjuuuukt mycket bloatware på den från start. Då jag fick hem den så var 56 (!) gb använt, dvs hälften av ssdn eftersom jag köpte den på elgiganten. Ska göra en ren Windows 8 installation på den men är osäker på hur det ska gå till. Har googlat lite men har bara hittat sidor där de säger att man ska skaffa en ny version av Windows 8 vilket jag inte tänker göra. Kan man inte bara installera om det med produktnyckeln som man redan har och på så sätt slippa alla vaio-program?

Som jag skrev tidigare i tråden så kommer jag lämna tillbaka min Vaio Pro just pga. kvalité. Min AIR känns så mycket bättre!
Men med det sagt så måste jag ut på marknaden igen pga. att det skulle vara arbetsdator inte säng dator!

Sedan är det inte några tillverkare som fått ut Haswell 13,3 tummare än!!! Vart är alla? Man vill ju inte köpa en Ivy när det snart finns Haswell men dom borde dykt upp nu........ kom igen Lenovo, Asus osv.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Har fått hem min pro nu. Jag börjar fundera på om jag bör lämna tillbaka den och köpa en air istället. Jag hade verkligen hoppats på att den skulle kunna utmana airen men touchpaden känns glappig (hårdvaran) och hänger inte riktigt med alltid (mjukvaran). Det sistnämnda kan säkert ordnas till med lite inställningar men inte det förstnämnda. Detta gör att hela datorn känns segare och ger sämre respons än min brors air (förra årets modell dessutom). Ett annat problem är att det finns så sjuuuukt mycket bloatware på den från start. Då jag fick hem den så var 56 (!) gb använt, dvs hälften av ssdn eftersom jag köpte den på elgiganten. Ska göra en ren Windows 8 installation på den men är osäker på hur det ska gå till. Har googlat lite men har bara hittat sidor där de säger att man ska skaffa en ny version av Windows 8 vilket jag inte tänker göra. Kan man inte bara installera om det med produktnyckeln som man redan har och på så sätt slippa alla vaio-program?

Skrivet av Jeeeerka:

Skulle också vilja veta lite mer ingående vad som går att ta bort, är verkligen inte insatt vad gäller datorer så jag vågar inte börja ta bort massa saker, bara tagit bort det förinstallerade virusprogrammet hittills. Som sagt på en 128 ssd är det mycket när nästan hälften redan är använt.

Ta en titt i denna tråden under lagring, det är tre saker som kan ta upp mycket plats: #13843051

Ärligt talat är det inte mycket bloatware. McAfee ska bort direkt men sedan är det mest appar som är lätta att ta bort och inte tar så mycket plats. Sonys program är ganska bra. Det ser ju illa ut på startskärmen dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Har fått hem min pro nu. Jag börjar fundera på om jag bör lämna tillbaka den och köpa en air istället. Jag hade verkligen hoppats på att den skulle kunna utmana airen men touchpaden känns glappig (hårdvaran) och hänger inte riktigt med alltid (mjukvaran). Det sistnämnda kan säkert ordnas till med lite inställningar men inte det förstnämnda. Detta gör att hela datorn känns segare och ger sämre respons än min brors air (förra årets modell dessutom). Ett annat problem är att det finns så sjuuuukt mycket bloatware på den från start. Då jag fick hem den så var 56 (!) gb använt, dvs hälften av ssdn eftersom jag köpte den på elgiganten. Ska göra en ren Windows 8 installation på den men är osäker på hur det ska gå till. Har googlat lite men har bara hittat sidor där de säger att man ska skaffa en ny version av Windows 8 vilket jag inte tänker göra. Kan man inte bara installera om det med produktnyckeln som man redan har och på så sätt slippa alla vaio-program?

Skrivet av Jeeeerka:

Skulle också vilja veta lite mer ingående vad som går att ta bort, är verkligen inte insatt vad gäller datorer så jag vågar inte börja ta bort massa saker, bara tagit bort det förinstallerade virusprogrammet hittills. Som sagt på en 128 ssd är det mycket när nästan hälften redan är använt.

http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o... Kolla under Lagring

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Ta en titt i denna tråden under lagring, det är tre saker som kan ta upp mycket plats: #13843051

Ärligt talat är det inte mycket bloatware. McAfee ska bort direkt men sedan är det mest appar som är lätta att ta bort och inte tar så mycket plats. Sonys program är ganska bra. Det ser ju illa ut på startskärmen dock.

Jag håller med dig. Dock har jag under lagring också lagt in hur man för för att installera om windows 8 på den.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk

Vad är det för wifi adapter som sitter på laddaren? hur och vad ska man använda den till?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nu har även skärmen börjat lossna när man öppnar locket, nu blir det reparation.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Avstängd

fick svar från sony att skärmen på min är defekt så dem byter ut den mot en helt ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Vad är det för wifi adapter som sitter på laddaren? hur och vad ska man använda den till?

På laddaren finns endast en USB-utgång för laddning av tex smartphone.

Skrivet av Crentus:

Nu har även skärmen börjat lossna när man öppnar locket, nu blir det reparation.

Kolla om du inte kan få en helt ny istället. Har hört av vissa Vaio-ägare att Sony ogärna byter ut enheter de lagat, utan istället lagar den gång på gång om det behövs.

Skrivet av zzcool:

fick svar från sony att skärmen på min är defekt så dem byter ut den mot en helt ny

Låter som bra CS från Sony för en gångs skull om man kollar tillbaka i den här tråden. Jag kände mig lite ensam i att ha bra erfarenheter från den.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Yellowtown:

Hej igen! från ingen stans så damp min dator ner på jobbet idag!!!!

Jag hade fått reda på att den ej var byggd ännu och inte att räkna med på minst 3 veckors tid! Nu har jag äntligen fått den! kommer komma en riktig jämförelse med senaste Macbook AIR och då pratar vi om ganska exakta configs, dvs, I5 mot I5, 8 mot 8 och 256 mot 256.

Så vad vill ni se för test mot varandra?

Tänk på att det helst ska rulla på både MAC OS och Windows! eller är med mera kvalitén som intresserar er?

M.V.H.

P.S Kanske Swec vill låna in en AIR för test som "ultrabook"?

Hej,

När la du din order på din dator? Jag fick själv mejla Sony och fråga när min dator skulle dyka upp och tydligen så är det 8g Ramen som gör att de blir försenade och min skulle inte börja produceras fören nästa vecka... Och då la jag min beställning redan i Augusti. Börjar snart bli läge att makulera ordern och vänta på nya Asusen som kommer.. Trött man blir

Permalänk
Skrivet av chappyswe:

Hej,

När la du din order på din dator? Jag fick själv mejla Sony och fråga när min dator skulle dyka upp och tydligen så är det 8g Ramen som gör att de blir försenade och min skulle inte börja produceras fören nästa vecka... Och då la jag min beställning redan i Augusti. Börjar snart bli läge att makulera ordern och vänta på nya Asusen som kommer.. Trött man blir

Jag la min den 19 ska skicka tillbaka den idag! du kanske får den då
Aja nej men den 19 agusti la jag min order!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av Yellowtown:

Jag la min den 19 ska skicka tillbaka den idag! du kanske får den då
Aja nej men den 19 agusti la jag min order!

Se där, jag la min den 20.. otur man har då.

Ajdå, inte nöjd alls med datorn? Jag funderar som sagt på att vänta på den nya Ausen, såg riktigt intressant ut..

Permalänk
Skrivet av chappyswe:

Se där, jag la min den 20.. otur man har då.

Ajdå, inte nöjd alls med datorn? Jag funderar som sagt på att vänta på den nya Ausen, såg riktigt intressant ut..

Nej som en person filmat och fotat tidigare i tråden så är ramen lös runt skärmen och det störde mig något otroligt! Sedan så fick jag ont bara av att skriva 2 rader på tangentbordet! (jämförde mot senaste AIR) så den ligger ihoppackad här och väntar på hämtning.

Så nej jag var inte nöjd!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Då jag ska "reseta" min Pro så står det att jag ska sätta in någon recovery media. Jag trodde att det bara var att installera om eftersom det redan fanns en recovery-partition på ssdn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Då jag ska "reseta" min Pro så står det att jag ska sätta in någon recovery media. Jag trodde att det bara var att installera om eftersom det redan fanns en recovery-partition på ssdn?

Hur gör du för att reseta? För att använda recovery-partitionen får du ha datorn avstängd klicka på assist.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E