Behöver hjälp lite med hårddiskar, är inte så kunning

Permalänk

Behöver hjälp lite med hårddiskar, är inte så kunning

Tjenare, min dator har börjat bli slö nu efter en sak, tror ajg RÅKADE installera virus :S Eftersom det typ blockar hela internet-skiten, svårt att ta sig in och väldigt slö. Det är en ny dator, fråga mig inte varför jag installerade skiten, iallafall. Allt jag vill ha svar på INGET annat.

Om jag installerar om windows på min SSD hårddisk, försvinner allt utrymme då på min andra HDD disk på 1tb? Har massa spel där, vill inte att det ska åka bort, har internet som inte är så snabbt, väldigt slöt. Vill BARA ha svar på det.

Permalänk
Medlem

Antivirus program ?

Permalänk
Permalänk

Om gör rätt under din ominstallation så kommer ingenting på den andra hårddisken att påverkas. Ett tips kan vara att fysiskt koppla ur den under installation som extra görsyktighetsåtgärd.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Coolrobin123:

Tjenare, min dator har börjat bli slö nu efter en sak, tror ajg RÅKADE installera virus :S Eftersom det typ blockar hela internet-skiten, svårt att ta sig in och väldigt slö. Det är en ny dator, fråga mig inte varför jag installerade skiten, iallafall. Allt jag vill ha svar på INGET annat.

Om jag installerar om windows på min SSD hårddisk, försvinner allt utrymme då på min andra HDD disk på 1tb? Har massa spel där, vill inte att det ska åka bort, har internet som inte är så snabbt, väldigt slöt. Vill BARA ha svar på det.

du kan ju koppla bort HDD för att vara säker (räcker med att dra ut en kabel) när du installerar ny windows.

har gjort så tiotals gånger. men även om den är på ska det inte vara några problem. dock är det enklast om Windows har bara en disk att välja från.
sen när du har installerat allt på din windows så gör en partition på 30-40gb på din HDD och gör en säkerhetskopiering av windowspartitionen och skapa en reperationsskiva.

sen om du har fått något skit igen så ibland går det fortare att återställa från en image än att börja leta och reparera det som krånglar. 10-20min. lätt som en plätt

Att installera Windows+uppdateringar+drivers+alla inställningar tar ju flera timmar++++