Hur är eran K/D overall i spel?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Du jämförde dina resettade stats mot mina icke resettade, därför skrev jag "fusk~"

Låg SPM? 650 är absolut inte "låg"

K/D är det som säger mest om ens skill i BF3, jag har förklarat det här på SweC femtioelva gånger, har aldrig någonssin sagt att är endast "den" staten som avgör.

Marksman Bonus ger betydligt mer än du tror, Recon är den bästa klassen i spelet, men också den svåraste

http://i.imgur.com/GWwO8H9.jpg

Det sa jag aldrig

Tycker ändå att det är en relativt låg SPM för att ha spelat 280h spelat, men som sagt, det, precis som alla andra stats i spelet, varierar beroende på hur man spelar. Jag vet att du tycker att KD är den som säger mest om ens skill, men håller inte med om det heller, tycker accuracy, SPM och KD kombinerat är det som ger en någonlunda bra bild, en av dem ensamt berättar inte speciellt mycket, och tror inte vi kommer någon vart genom att försöka förklara vilken av dem som vi tycker är viktigast.

Marksman bonus ger mycket per kill, ja, men det jag menade var att det fortfarande är svårt att komma upp i samma nivå som en klass som träffar på fiender konstant, och får kills konstant. Recon bästa klassen? Knappast. Att man får mycket mer XP per kill förutsatt att man träffar i huvudet såklart kan jag inte säga gör den till bästa klassen i spelet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

K/D säger ju inte så mycket om man inte väger in vilket motstånd man spelar med och vilka man spelar mot.

Nu har jag inte spelat BF3 SÅ mycket, men det måste väl vara som precis alla andra spel i historien att det finns servrar är medelspelaren är usel, och servrar där är mest duktiga som spelar...

Permalänk
Medlem

Ligger kasst i BF3 men alltid positivt i BFBC2. men av alla spel ligger jag nog på 1,00-1,40.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Runt 1.79 i BF3

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk

K/D i kombination med accuracy visar hur duktig du är, samtidigt som hög S/M visar hur mycket du gör för laget.. W/L visar ingenting då du kan spela med riktiga sopor å få 50-0 å 1000 i S/M men ändå förlora så den statistiken är värdelös!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/FreddeReinfeldt/...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FreddeReinfeldt:

K/D i kombination med accuracy visar hur duktig du är, samtidigt som hög S/M visar hur mycket du gör för laget.. W/L visar ingenting då du kan spela med riktiga sopor å få 50-0 å 1000 i S/M men ändå förlora så den statistiken är värdelös!

Accuracy ska vara skit låg.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

^

Den enda måttstocken som finns är hur många gnäll per minut man får på sig i chattrutan!

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Entusiast

Varierar som oftast när man lirar... i början hade man ju inga strålande stats direkt. Sen när man så smått började lära sig liret så bättrades det på då man trots allt är en relativt van fps-lirare. Fordonen ville man låsa upp saker på... då sjönk statsen igen.

Nu när man låst upp allt man vill ha/behöver så skulle jag gissa att man ligger på 1.5-2.5 i snitt. Givetvis blir det alltid nån rövrunda när verkligen allt går åt helvete... 2-12 åkte jag på en repa på damavand rush ( http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/6852... ). Korrigerade det genom att gå in på Nebandan och få 20-0 ( http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/6852... )

Sen har det många gånger att göra med vad man hamnar i för lag... väldigt ojämna lag är aldrig roligt oavsett om du hamnar i det som står utanför motståndarens spawn och väntar eller om du är den som gör allt för att ta dig ut

Permalänk
Medlem

Nej, accuracy säger absolut ingenting om hur duktig man är.

SPM visar absolut inte hur mycket du gör för laget, du säger alltså att du som är en (feg?) Medic, endast kör M16A3 för det är det enklaste vapnet i spelet, gör mer för laget när du springer runt och ressar nybörjare som dör direkt ändå, än en Recon som sitter i precis rätt vinkel och kan se MCOM'en genom en springa, lyckas döda 5st fiender som försöker Defusa MCOM'en, som resulterar i att matchen blir vunnen.

SPM handlar endast om spelstil, en Recon kan göra betydligt mer för laget än en Medic, en Engineer kan göra betydligt mer än Recon för laget, beror på vad det är för bana, game mode och om det finns fordon.

Enda anledningen till att du har hög K/D är för att du är Medic, ingen annan klass kan nå så hög SPM realistiskt sett. Alltså säger du att Medic är den enda klassen man ska spela, annars är man sämst?

Men berätta för mig, vad gör du på Canals Rush? När dina 16st Medics möter en Tunguska? Kasta Medkits på den?

När jag tittar på din battlelog så ser jag en lat medioker spelare, provar aldrig något nytt, struntar i assignments och fordon, kör det "enkla" för det passar.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Asså va? vad grundar du de på? att du har låg accuracy visar ju bara att du inte kan aima?

Permalänk
Master of Overkill

Asså va? vad grundar du de på? att du har låg accuracy visar ju bara att du inte kan aima?

omg...
Nej ^^

Visar bara hur aktiv man är.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Det enda det säger egentligen är hur snabbt du tar ihjäl en motspelare, det är generellt så att jag dör oftare av de som verkligen kan sikta (+24%(personlig åsikt, behöver inte delas)) än mot de med 10-12% i accuracy. Nu gäller detta enbart infanteri, annars är det precis som zhrooms säger här, och det är ju den biten som är så vackert med BF3.

Du får vara hur duktig du vill som assault, du kommer att dö när du stöter på någon form av tungt fordon, ska vara att du siktar så pass väl att du med lätthet plockar ut en förare ur en liten helikopter.

Man är alltid i någon form av underläge på en karta med alla attribut, de kartor som däremot bara erbjuder infanteri så är nog assault klassen den bästa, i alla fall för laget då man kan rezza och ge lite omvårdnad då och då.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

SPM visar absolut inte hur mycket du gör för laget, du säger alltså att du som är en (feg?) Medic, endast kör M16A3 för det är det enklaste vapnet i spelet, gör mer för laget när du springer runt och ressar nybörjare som dör direkt ändå, än en Recon som sitter i precis rätt vinkel och kan se MCOM'en genom en springa, lyckas döda 5st fiender som försöker Defusa MCOM'en, som resulterar i att matchen blir vunnen.

SPM handlar endast om spelstil, en Recon kan göra betydligt mer för laget än en Medic, en Engineer kan göra betydligt mer än Recon för laget, beror på vad det är för bana, game mode och om det finns fordon.

Enda anledningen till att du har hög K/D är för att du är Medic, ingen annan klass kan nå så hög SPM realistiskt sett. Alltså säger du att Medic är den enda klassen man ska spela, annars är man sämst?

Men berätta för mig, vad gör du på Canals Rush? När dina 16st Medics möter en Tunguska? Kasta Medkits på den?

När jag tittar på din battlelog så ser jag en lat medioker spelare, provar aldrig något nytt, struntar i assignments och fordon, kör det "enkla" för det passar.

Benägen att hålla med en aning... jag kör det mesta och varierar ganska kraftigt. Det enda jag brukar hålla mig undan är recon... medic kör jag inte så ofta då jag brukar hålla mig till större maps med många fordon. Där brukar inte medics vara till alltför stor nytta...

Fordon är dock det jag nöter mest: http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Zpnk/stats/81697...

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

När jag tittar på din battlelog så ser jag en lat medioker spelare, provar aldrig något nytt, struntar i assignments, kör det "enkla" för det passar.

För det första är jag inte en feg medic.. och m16a3 är inte det lättaste vapnet i spelet utan det är m416, jag springer inte runt och suicide ressar folk, därav min K/D. självklart är de inte alltid så att den som har högst s/m gör mest för laget då vissa bara ressar, ger medpacks/ammo.. men isf har dom låg K/D och kan inte spela.. Då jag bara spelar rush (nästan) så är medic den mest användbara klassen, dom flesta recons sitter i buskar långt bak på banan å lyckas få någon lyckoträff i huvudet då och då så skulle inte säga att dom är speciellt användbara nej (finns undantag där också som med allt)

finns alltid folk på banan som kan ta sig ann tunguska, lyckas dom inte så får man ju såklart själv spawna engi eller support å dra några c4 eller smaws/RPG..

Jag kanske är en medioker spelare när det gäller att prova nya saker, men jag är bra på det jag gör, men enlig dig så är man medioker om man bara kan spela med ett vapen? de e som att säga att den som bara kan spela på en position i fotboll är medioker?

Vad får dig att tro att jag är en feg medic? eller menar du att man är feg om man är medic? jag skulle säga att det är den klassen som är mest användbar ( Finns undantag där också beroende på bana å vad spelaren gör.. men för det mesta är den bäst för laget (enligt mig)

Permalänk
Entusiast

EDIT: Strunt samma

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Skrivet av tvelander:

omg...
Nej ^^

Visar bara hur aktiv man är.

Asså va vadå hur aktiv man är? s/m visar hur aktiv man är, accuracy visar hur bra man är på att sikta, är man duktig så kan man ta ner en löpande motståndare på ett par 100 meter med en m16a3

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

EDIT: Strunt samma

Förmodligen det absolut bästa, helt klart det mest vettiga inlägget so far.

Frågan är ställd generellt men har inriktat sig lite väl mycket mot BF3, och det är en helt ok undersökning i sig. Problemet är ju att detta är public vi diskuterar, har spelat mot många duktiga klaner bland andra så är väl sixFinns bland de bästa, att möta dessa på en stängd server är ju inte direkt som att glida på en räkmacka och man presterar helt olikt mot vad man gör på en public server.

Vill man titta på någon form av indikering så kan man ju kanske titta lite på skill level, den är ju inte helt trovärdig heller men de allra flesta duktiga spelare har en riktigt hög sådan, ofta har de höga siffror överallt men ja så är de ju rätt duktiga också. Vi har ju en jägardaniel här på forumet som är riktigt het, vore fint om han kunde kliva in och ge sin åsikt om detta.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av thomasson:

Förmodligen det absolut bästa, helt klart det mest vettiga inlägget so far.

Frågan är ställd generellt men har inriktat sig lite väl mycket mot BF3, och det är en helt ok undersökning i sig. Problemet är ju att detta är public vi diskuterar, har spelat mot många duktiga klaner bland andra så är väl sixFinns bland de bästa, att möta dessa på en stängd server är ju inte direkt som att glida på en räkmacka och man presterar helt olikt mot vad man gör på en public server.

Vill man titta på någon form av indikering så kan man ju kanske titta lite på skill level, den är ju inte helt trovärdig heller men de allra flesta duktiga spelare har en riktigt hög sådan, ofta har de höga siffror överallt men ja så är de ju rätt duktiga också. Vi har ju en jägardaniel här på forumet som är riktigt het, vore fint om han kunde kliva in och ge sin åsikt om detta.

Enligt dig så är ju han en medioker spelare, då han nästan bara lirar m16a3 alltså medic.. inte provar något nytt, han är en feg medic med hög K/D helt enkelt

Permalänk

Accuracy, k/d och spm avgör aldrig hur duktig en spelare är. Det kan hjälpa en att få förståelse men det avgör aldrig

Permalänk
Master of Overkill

Asså va vadå hur aktiv man är? s/m visar hur aktiv man är, accuracy visar hur bra man är på att sikta, är man duktig så kan man ta ner en löpande motståndare på ett par 100 meter med en m16a3

Mer spray mer skjuta = mer chans att döda någon.

Det är som i CS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Average Kill / game: 5.768
Average Death / game: 7.107
Average Assist / game: 10.01
Average (K+A)/D: 2.220
Average K/D: 0.811

Som support spelare i DotA2 så är det inte imponerande, men här har vi det ändå

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Det är som i CS.

^
Kan hålla med om det, att skjuta mycket är rätt bra i BF3 det här hatade suppression fungerar ju rätt bra då

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av larsamagnusson:

Accuracy, k/d och spm avgör aldrig hur duktig en spelare är. Det kan hjälpa en att få förståelse men det avgör aldrig

Nej det avgör aldrig men det är det enda statsen vi har att utgå ifrån på battlelog så de e ju de vi måste utgå ifrån.. skill level är jättekonstigt för man kan få 50-0 en runda men ändå få -30 i skill, fattar inte riktigt hur det systemet fungerar?

Permalänk
Medlem

För det första är jag inte en feg medic.. och m16a3 är inte det lättaste vapnet i spelet utan det är m416, jag springer inte runt och suicide ressar folk, därav min K/D.

finns alltid folk på banan som kan ta sig ann tunguska, lyckas dom inte så får man ju såklart själv spawna engi eller support å dra några c4 eller smaws/RPG..

Vad får dig att tro att jag är en feg medic? eller menar du att man är feg om man är medic? jag skulle säga att det är den klassen som är mest användbar ( Finns undantag där också beroende på bana å vad spelaren gör.. men för det mesta är den bäst för laget (enligt mig)

Medic Only, M16A3 är det lättaste vapnet, det är fakta.

Jag sa aldrig att du suicide ressar, jag sa att det är meningslöst att ressa nybörjare som springer och dör 2 sekunder efter du ressat dom.

Var inte så säker på det, rätt förare i en Tunguska är mer eller mindre ostoppbar.

Medic är den bästa klassen och har varit det sen Battlefield 2.

Men det går inte att komma ifrån det, du kör samma klass, den enklaste klassen (som råkar vara den bästa) och som har det enklaste vapnet (som råkar vara det bästa).

Du har kört med samma sak i nästan 400 timmar, börjar du inte bli trött på det? Anser du dig själv vara "duktig" så borde du köra Recon, då det är den mest skillkrävande klassen, och även den kraftigaste. Sen så är Rush game modet som gjort för Recon.

Då jag bara spelar rush (nästan) så är medic den mest användbara klassen, dom flesta recons sitter i buskar långt bak på banan å lyckas få någon lyckoträff i huvudet då och då så skulle inte säga att dom är speciellt användbara nej

"Medic den mest användbara klassen"

O rly?

(Anledningen till att jag dött är för att jag fått slut på skott, är för bra)

Som Defender, tar varje chans jag får på en kill, lägre accuracy men fler kills

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Det är som i CS.

Det är inte större chans att döda någon med spray på avstånd.. knappast på kort avstånd heller.. m16a3 är det vapnet jag nästan alltid spelar, skjuter oftast en burst på 5-6 skott vilket jag tycker dödar fortast, på långt avstånd kanske 3 burst, använder heller inte spray vid hipfire utan samma sak där burst på 5-7 skott.. spray funkar i närstrid men är ändå inte lika bra (enligt mig)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SweFunc:

Average Kill / game: 5.768
Average Death / game: 7.107
Average Assist / game: 10.01
Average (K+A)/D: 2.220
Average K/D: 0.811

Som support spelare i DotA2 så är det inte imponerande, men här har vi det ändå

Det är rätt decent så

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill

Det är inte större chans att döda någon med spray på avstånd.. knappast på kort avstånd heller.. m16a3 är det vapnet jag nästan alltid spelar, skjuter oftast en burst på 5-6 skott vilket jag tycker dödar fortast, på långt avstånd kanske 3 burst, använder heller inte spray vid hipfire utan samma sak där burst på 5-7 skott.. spray funkar i närstrid men är ändå inte lika bra (enligt mig)

Fattar du inte vad jag menar.

Använder man vapnen mer så har man större % chans att döda folk.

Visa signatur

Permalänk

Nej det avgör aldrig men det är det enda statsen vi har att utgå ifrån på battlelog så de e ju de vi måste utgå ifrån.. skill level är jättekonstigt för man kan få 50-0 en runda men ändå få -30 i skill, fattar inte riktigt hur det systemet fungerar?

Då har du inte gått 50-0 det betyder att du får +, då har du blivit revivad ett par gånger. 50-0 behöver ju inte vara en killstreak på 50-0 utan man kan ha blivit rezzad 20 gånger under den tiden. Och då har man fått - och mycket - om det är någon med lägre skill level än vad du hade från början som dödat dig.

Visa signatur

Permalänk

personer som har mer än 2,5-3 k/d ration antinge glitchar eller hackar. rätt uppenbart efter 800 h+ i bf3

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av martincool:

personer som har mer än 2,5-3 k/d ration antinge glitchar eller hackar. rätt uppenbart efter 800 h+ i bf3

Dagens skratt Du är bra härlig alltså!

Visa signatur