Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Nä inte via Swedbank vad jag vet. Man skapar ekort för engångsanvändning. Får hoppas att valutan inte ändras så mycket att 550 kr inte räcker till.

Gjorde precis som dig och funderar nu hur jag ska göra...

Enligt Swedbanks valutakurser för checkar så skulle 1048 MXN (Deluxe + premium) vara 574,828 SEK och inte 520 SEK.

Jag ringde och frågade om man kunde öka värdet på sitt e-kort, men det går inte. Och jag frågade om valutakurser för checkar även gällde om man betalade med e-kort. Hon sa då att det inte är samma sak men att man kan utgå ifrån att det är de när man använder e-kort.

Man brukar ju höra att Paypal är dyra när de gäller växling, så kollade upp vad 1048 MXN skulle vara om man använde Paypal. Det blev ca 550,50 SEK.
Vet även att Swedbank brukar vara något billigare när jag handlat med USD än vad Paypal är.

Sen så har även EA dragit en liten summa redan för att se om kortet är giltigt så har nu personligen 537 SEK på e-kortet.
Frågan är om man ska kontakta EA och be dem avbryta beställningen för att sedan göra en ny eller om man ska vänta och se om de kommer gå igenom.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Någon av er som vet när man "får tillbaka" de belopp som spärrats i samband med förbeställningen? (Det vill säga de cirka 7 kronorna.) Jag var ju tvungen att prova ett antal gånger innan köpet gick igenom så man ligger ute med några pilsner nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av challemann:

Någon av er som vet när man "får tillbaka" de belopp som spärrats i samband med förbeställningen? (Det vill säga de cirka 7 kronorna.) Jag var ju tvungen att prova ett antal gånger innan köpet gick igenom så man ligger ute med några pilsner nu.

kommer nog inom 1 vecka skulle jag tro.

EDIT beställde den 5e, bf4 och premium med mexikansk proxy, men dem har inte dragit pengar än, och mitt bankort går ut nästa månad, kommer min beställning ändå gå igenom? iafall dem inte skulle dra pengar denna månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

kommer nog inom 1 vecka skulle jag tro.

EDIT beställde den 5e, bf4 och premium med mexikansk proxy, men dem har inte dragit pengar än, och mitt bankort går ut nästa månad, kommer min beställning ändå gå igenom? iafall dem inte skulle dra pengar denna månaden.

Som nämnt tidigare i tråden så debiterar de köpesumman först en bit innan release. Vill du att de ska dra pengarna direkt får du använda PayPal istället.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Som nämnt tidigare i tråden så debiterar de köpesumman först en bit innan release. Vill du att de ska dra pengarna direkt får du använda PayPal istället.

ok tack tydligen så såg jag inte paypal vid betalning bara kort

EDIT såg det nu på inställningar på origin, kan man byta payment nu direkt så dom tar pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

ok tack tydligen så såg jag inte paypal vid betalning bara kort

Jag tänkte inte heller på om det alternativet fanns när jag betalade men jag baserade mitt uttalande på vad EA-personal har sagt i en tidigare tråd om pre-order på deras forum.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har inte kollat igenom hela tråden men är det någon som har köpt det via en proxy och vet att det kommer fungera sedan vid launch? Det är inga regionslåsningar eller liknande?`
Även vilket land är det billigast att gå via?

Permalänk
Medlem

Hehe! Försökte först Origin via skrivbordet för jag visste inte att det fanns en webbutik. Fick igenom på första försöket, körde med foxyproxy och betalning via e-kort. Så nu sitter man med BF4 Standard+Premium för 450kr.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Jag tänkte inte heller på om det alternativet fanns när jag betalade men jag baserade mitt uttalande på vad EA-personal har sagt i en tidigare tråd om pre-order på deras forum.

testat nu i 30min får bara upp kredikort på mexikanska proxy,

Permalänk
Skrivet av kaaxs:

testat nu i 30min får bara upp kredikort på mexikanska proxy,

Ja Mexico verkar inte ha PayPal, använd Brasilien i så fall det fanns där.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Hehe! Försökte först Origin via skrivbordet för jag visste inte att det fanns en webbutik. Fick igenom på första försöket, körde med foxyproxy och betalning via e-kort. Så nu sitter man med BF4 Standard+Premium för 450kr.

Har fått Digital Deluxe i min Origin, dock inte Premium fast den kanske inte syns ännu..?

EDIT: hovra med musen över spelet i Origin, klicka på bokstaven i i nedre högra hörnet så finns alla expansioner där under..

Permalänk
Medlem

Fungerade för mig direkt via Mexikansk proxy.

Körde med Visa. Slog av proxy innan sista steget på betalning.

Ligger nu i Origin, kostnad för båda 1048 MXN. 522 kr enligt google.

Tack för bra tips!

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Fungerade för mig direkt via Mexikansk proxy.

Körde med Visa. Slog av proxy innan sista steget på betalning.

Ligger nu i Origin, kostnad för båda 1048 MXN. 522 kr enligt google.

Tack för bra tips!

vad menar du med slå av proxy innan sista steget?måste man göra det?försökte beställa via Mexico proxy men det sista när man godkänner funkade inte för mig?ser bara att dom har låst ca 3x7 kr på mitt swedbankkonto efter att jag avbröt köp,är det pengar man får tillbaka eller är det någon avgift banken tar?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

vad menar du med slå av proxy innan sista steget?måste man göra det?försökte beställa via Mexico proxy men det sista när man godkänner funkade inte för mig?ser bara att dom har låst ca 3x7 kr på mitt swedbankkonto efter att jag avbröt köp,är det pengar man får tillbaka eller är det någon avgift banken tar?

Nej, bör ju att fungera att göra det via proxyn också. Det är snarare att man vill undvika att skicka sina kortuppgifter via den ifall ägaren av proxyn skulle köra en man-in-the-middle på trafiken. Jag stängde också av proxyn i det steget (dvs. innan man skickar iväg kortuppgifterna) av den anledningen men kan bekräfta att det fungerade för mig så om du vill kan du ju testa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm vad luddigt allt är i dom flesta affärerna på nätet till bf4,, nån sida har bf4 limited edition.. nån annan har nån deluxe?..andra kör med vanliga orginalet...ingen sida som har det snyggt uppdradat med alla versionerna som finns tillsammans på en sida.. vad är det för versioner som släpps igentligen?.. till bf3 var det mycket enklare o se vad som släpptes. känns som om butikerna bara chansar att det kommer heta si o så o sätter pris på lite måfå nästan..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hmm vad luddigt allt är i dom flesta affärerna på nätet till bf4,, nån sida har bf4 limited edition.. nån annan har nån deluxe?..andra kör med vanliga orginalet...ingen sida som har det snyggt uppdradat med alla versionerna som finns tillsammans på en sida.. vad är det för versioner som släpps igentligen?.. till bf3 var det mycket enklare o se vad som släpptes. känns som om butikerna bara chansar att det kommer heta si o så o sätter pris på lite måfå nästan..

Du kan se vilka digitala versioner som finns på sidan nedan. Sedan blir det väl helt enkelt krångligare då key-sidor säljer nycklar från länder vars retail-versioner kan skilja sig från vad vi normalt ser här.

https://www.origin.com/sv-se/store/browse/pc-download/battlef...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som fick INVOICEFAILED på sista knappen hur löste ni det? Jag använder firefox hidemyass proxy och har testat både mexico och braz, ingen funkar.. GAhhhaHHH

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Ni som fick INVOICEFAILED på sista knappen hur löste ni det? Jag använder firefox hidemyass proxy och har testat både mexico och braz, ingen funkar.. GAhhhaHHH

Stäng av proxy där du skriver in kortnummer osv. ska funka då

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

700 kr för det spelet är skit mycket + att jag ska ha premium till det...

strunta i deluxe edition och premium om du inte har råd då... Eller sluta klaga

Skrivet av CRHASH:

På Origin brasiliansk proxy

Skrivet av ViruZ_HUN:

han fick spelet säkert på brasiansk språk.

men vad ska jag göra för att få det för 380 kr. är noob på proxys:D

Det är olagligt och de kan ta tillbaka spelet om du gör det.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

tala gärna om för mig vilken lag man bryter när man beställer via proxy.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har skrivits men vad är skillnaden på digital delux och premium?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

finnns ju på fast2play.se för 339kr med china rising är säkert bra mycket troligare det funkar än att beställa genom proxy.. det är MIN gissning.. ja har förbokat på oprigin dd edition men blir nog ta premium via fast2play.. men en fråga varför köper ni premium till bf4 nu ? då ni får första dlct med , och premium lär ju bli lite billigare efter spelet släppts ?
edit:

Skrivet av nino:

Vet inte om det har skrivits men vad är skillnaden på digital delux och premium?

skillnaden e digital deluxe är att du får battlepacks..= olika cammos o annat smågodis dvs inga dlc vapen eller annat bara cammos å grejer. premium är alla dlc i ett paket, premium är enbart dlc inget spel ingår...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

han fick spelet säkert på brasiansk språk.

Portugisiska

Permalänk
Medlem

Standard Edition + Premium Service (Base Game + ALL expansion packs) - 655.45 SEK
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-4-CD-Key-for-O...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Avstängd

Beställde nyss BF4 och premium. Mexico. ca 480 kronor. Syns i origin, mycket trevligt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Dras pengarna på releasedagen eller? Köpte mitt 4/9, men pengarna har ännu inte dragits.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Det är olagligt och de kan ta tillbaka spelet om du gör det.

Att beställa via proxy? Knappast. EA förbjuder det inte ens i sin EULA, till skillnad från Steam. Om du har några andra uppgifter får du gärna citera relevanta delar ur deras EULA.

http://tos.ea.com/legalapp/eula/US/en/ORIGIN/

Huruvida de kan dra tillbaka spelet eller inte har inget med huruvida det är lagligt eller inte. Det handlar snarare om att EULAn tillåter dem att göra det ifall de vill eller liknande. Det verkar förövrigt också vara ytterst ovanligt att de gör det.

Skrivet av brajonk:

men en fråga varför köper ni premium till bf4 nu? då ni får första dlct med , och premium lär ju bli lite billigare efter spelet släppts?

Folk köper premium nu för att man får både spelet och premium för mindre än original-spelet kostar här, i princip får man 50% rabatt. Premium till BF3 kostade länge runt 400-500 kr så nej, priset lär inte sjunka på flera månader. Relativt snart efter premium släpptes kunde man köpa BF3 + Premium i ett paket dock men det hjälper ju inte alla som inte ville vänta något år på att få spela det.

Skrivet av Gwaniiz:

Dras pengarna på releasedagen eller? Köpte mitt 4/9, men pengarna har ännu inte dragits.

Ja, som nämnts innan i denna tråd dras pengarna först i närheten av release. Undantaget är om man betalar med PayPal då EA då inte har möjligheten att senarelägga debiteringen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Beställde nyss BF4 och premium. Mexico. ca 480 kronor. Syns i origin, mycket trevligt

Tips på gratis VPN/Proxy som funkar?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Tips på gratis VPN/Proxy som funkar?

FoxyProxy körde jag, finns i chrome och Firefox vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Okej funkade när jag körde foxyproxy. Drogs era pengar direkt? För när jag kollar min bank står det bara:
Skyddade belopp -159,75 (?) haha vafan?? Ska de inte va runt 330 svenska? Köpte också genom e-kort..

Köpte för 649.00 MXN

edit läste nu att det dras senare, men hur funkar det då med e-kort?! Tror jag satte giltighetstid på 1 månad.. knaaas

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I