Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Chrome eller Firefox?
Vilken proxyaddress använder du?

Jag "betalade" på http://getfoxyproxy.org/ , men sa upp den innan 3 dagars trial va slut så de va gratis.
Chrome använde jag
Jag använde proxy från Mexico

Permalänk
Medlem

Jag försökte imorse, den reseverat belopp 3 gånger.
Men kommer inget till beställningshistoriken och spelet ligger inte bland spelen.

Vet itne om detta kanske inte funkar längre ?

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aiden92:

Jag försökte imorse, den reseverat belopp 3 gånger.
Men kommer inget till beställningshistoriken och spelet ligger inte bland spelen.

Vet itne om detta kanske inte funkar längre ?

Beställde vid 12-tiden och då fungerade det utan problem.

Pengarna är inte reserverade än men spelet finns i mitt bibliotek på Origin.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Får bara invoicefailed med mexikanska proxy samt drar de jävlarna 7 spänn hela tiden...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Beställde vid 12-tiden och då fungerade det utan problem.

Pengarna är inte reserverade än men spelet finns i mitt bibliotek på Origin.

Kan du gå igenom hur du gjorde?
Jag gick med mexikansk proxy, frams till kreditinformationen sen körde jag med det av. Går inte igenom, reservationen görs, men inget spel syns-

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aiden92:

Kan du gå igenom hur du gjorde?
Jag gick med mexikansk proxy, frams till kreditinformationen sen körde jag med det av. Går inte igenom, reservationen görs, men inget spel syns-

Stoppade in IP:n i Firefox.
Surfade till Origins sida, den mexikanska.
Lade BF4 + Premium i kundvagnen.
Tog mig till kassan och tryckte på betala.
Stängde av proxyn och loggade in med mitt konto.
Betalade med mitt sparade kort.

Sen var det färdigt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk

Tror ingen har frågat detta tidigare så.

Kan man beställa Battlefield 4 från Amazon.co.uk och det är samma version som säljs i hyllan här i norden?

http://www.amazon.co.uk/Electronic-Arts-Battlefield-PC-DVD/dp...

kostar nämligen bara £30.99 med fri frakt.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

Jag har Köpt de för 699 iaf och då ingick premium, bara trycka "lägg till" så har du de utan kostnad

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

Jag har Köpt de för 699 iaf och då ingick premium, bara trycka "lägg till" så har du de utan kostnad

Haha va?
Vadå utan kostnad.

Permalänk

Jag har testat många många ggr. på olika sätt och får det inte att fungera.

Testat:

Tömma alla cockies etc. i Firefox mellan varje försök.

Foxyproxy med två olika konton, kan inte nå sidor som google.com, cnn.com eller store.origin.com etc. men svenska sidor som gp.se går bra.

Hidemyass mexikansk ip - fungerar att nå Origin.

Följt andras anvisningar att stänga av proxyn vid olika tillfällen. Resultat: Så fort man trycker på betala efter man tryckt in sitt kortnummer får man antingen om man är kvar på mexikansk proxy en tom varukorg eller spelet kvar i varukorgen, men inget spel kommer efter relog i Origin. Dock har testsumma dragits. I adressfältet längst upp står https://www.origin.com/es-mx/store/cart?field=billingAccount....

Om man byter proxy i sista betalningsskedet så känner EA av att man är i Sverige och byter således till Svensk site med svensk info, tom varukorg och inget spel i Origin.
Testat sätta betalinfo till Mexikansk adress, inget resultat.

Testat både VISA och Mastercard. Bästa resultatet är att de dragit testsumma på några kronor för EA i Schweiz, men inget spel trots relog och mer än 12h gått.

Hittar inget E-kort som går att fixa via SEB. Endast Swedbank?
Verkar inte gå att betala med Paypal på Mexikanska Origin så inte kunnat testa det heller.

Nån som kan komma på nåt som jag missat att testa? Skall man skapa ett nytt Origin-konto med mexikansk adress? Kommer det resultera i att man inte kan spela i Europa? Bara preloada spelet i spansk version? Inte spela på EU servrar?

Sorry för alla n00b-frågor. Hoppas nån vänlig själ kan ge några uppmuntrande pointers.

Visa signatur

Alea Jacta Est

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Stoppade in IP:n i Firefox.
Surfade till Origins sida, den mexikanska.
Lade BF4 + Premium i kundvagnen.
Tog mig till kassan och tryckte på betala.
Stängde av proxyn och loggade in med mitt konto.
Betalade med mitt sparade kort.

Sen var det färdigt

Tack. Funka utmärkt med din metod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Tack. Funka utmärkt med din metod.

Vilken proxy adress använde du?

Testade nu några proxy adresser men NEj, den hoppar från sista bekräftelsen till tom korg. Vad fyller ni på adress biten, den svenska adressen?

Jag kör med foxyproxy chrome tillägg, som jag använde när jag köpte bf4 deluxe och då fungerade det för några veckor sedan.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag körde först med chrome, men fick inte det att funka.
Körde sedan firefox med SeF.Typh00n metod.

Tror kanske man måste ha sparad kreditkortsinfromation för att det ska funka, inte säker dock!

1. Installera firefox.
2. Installera foxyproxy
3. Sedan ta en proxy här ifrån http://www.proxynova.com/proxy-server-list/country-mx/ . Och lägg in den i foxyproxy.
4. Testa t.ex . mot myip.se för att se så du har mexikansk ip.
5. Gå till origin.com ( Den skickar dig till mexikanska versionen).
6. Sök upp Battlefield 4, och battlefield premium, lägg till dem i korg.
7. Gå till kassan, och tryck betala.
8. Nu kommer du till en sida du måste logga in, här ska du STÄNGA AV proxyn och logga in.
9. Nu kommer du till en sida där man kan välja betalsätt, jag hade redan sparat visa på mitt konto så jag valde det.
10. Tryck sedan betala
11. Godkänn deras EULA eller vad det är.
12. Nu kommer du till en sida där det står nått med GRACIAS osv, efter en stund får man orderbekräftelse på mailen. Och jag hittade mitt i origin nästan omgående.

EDIT: Verkar som fler fått det att funka när man har sparat sin betalningsinformation!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Damir2d:

Vilken proxy adress använde du?

Testade nu några proxy adresser men NEj, den hoppar från sista bekräftelsen till tom korg. Vad fyller ni på adress biten, den svenska adressen?

Jag kör med foxyproxy chrome tillägg, som jag använde när jag köpte bf4 deluxe och då fungerade det för några veckor sedan.

Skam den som ger sig. Funkade för mig med nu.

Jag använde 187.157.32.65 8080 från hidemy...

Jag testade denna gång att spara min kredikortsinfo och endast köpa ett spel i taget. Jag stängde av proxyn på sista steget när man godkänner köpvillkoren och betalningen. Då gick det plötsligt igenom efter att ha fallerat 5 ggr. innan. Enda skillnaden var ett spel i taget.

Körde svenska adressen eftersom den är reggad överallt med mitt kort.

Visa signatur

Alea Jacta Est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkforce:

Skam den som ger sig. Funkade för mig med nu.

Jag använde 187.157.32.65 8080 från hidemy...

Jag testade denna gång att spara min kredikortsinfo och endast köpa ett spel i taget. Jag stängde av proxyn på sista steget när man godkänner köpvillkoren och betalningen. Då gick det plötsligt igenom efter att ha fallerat 5 ggr. innan. Enda skillnaden var ett spel i taget.

Körde svenska adressen eftersom den är reggad överallt med mitt kort.

Dra mig på tvären, nu funkade det, enda skillnaden var att kortet var inlagt jämfört med innan och proxy adressen som ovan använde. Nu har jag deluxe och under den 5 st expansioner vad jag kan se, och det bör stämma.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Nu fick jag det också att fungera, det känns som att ha ett inlagt kort är nyckeln.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Jag får fan inget att fungera med Proxy, antigen är det invoicefailed eller så blir det bara errorcode 8001.

Jag har testat ett spel i taget också.

Jag försöker att använda e-kort via Swedbank, men funkar inte. Skall det fungera, någon som har gjort köp via ekort Swedbank genom proxyn mot mexiko?
Har kortet inlagt också i profilen, men hjälper inte mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Jag får fan inget att fungera med Proxy, antigen är det invoicefailed eller så blir det bara errorcode 8001.

Jag har testat ett spel i taget också.

Jag försöker att använda e-kort via Swedbank, men funkar inte. Skall det fungera, någon som har gjort köp via ekort Swedbank genom proxyn mot mexiko?
Har kortet inlagt också i profilen, men hjälper inte mig.

Jag kör swedbank visakort och det funkade fint nu med kortet inlagt, har ej testat e-kort

Visa signatur

Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Man behöver inte ens använda ett externt program som foxyproxy eller något för att få det att fungera.

Gå till Options - >
Advanced ->
Under "Connections" så tryck på "Settings" skriv in en IP tex 189.254.5.82 Port 8080 (Som jag blev tipsad om i en annan tråd) ->
Klicka i "Use this proxy server for all protocols"
Klart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Tror ingen har frågat detta tidigare så.

Kan man beställa Battlefield 4 från Amazon.co.uk och det är samma version som säljs i hyllan här i norden?

http://www.amazon.co.uk/Electronic-Arts-Battlefield-PC-DVD/dp...

kostar nämligen bara £30.99 med fri frakt.

Jag tror nog det går bra, amazon har dessutom Online-game-code för download version så du slipper invänta själva lådan för spelet.
http://www.amazon.co.uk/Battlefield-4-Online-Game-Code/dp/B00...

Det var ett bra pris!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
LG UltraGear 45GR95QE 45" OLED - Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Tror kanske man måste ha sparad kreditkortsinfromation för att det ska funka, inte säker dock!

1. Installera firefox.
2. Installera foxyproxy
3. Sedan ta en proxy här ifrån http://www.proxynova.com/proxy-server-list/country-mx/ . Och lägg in den i foxyproxy.
8. Nu kommer du till en sida du måste logga in, här ska du STÄNGA AV proxyn och logga in.
9. Nu kommer du till en sida där man kan välja betalsätt, jag hade redan sparat visa på mitt konto så jag valde det.
10. Tryck sedan betala
12. Nu kommer du till en sida där det står nått med GRACIAS osv, efter en stund får man orderbekräftelse på mailen. Och jag hittade mitt i origin nästan omgående.

tack funka kanon

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pat®ik:

tack funka kanon

Försöker att göra detta åt min vän. Får bara Invoicefailed och en tom kundvagn på svenska efter sista steget.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Jag tänkte lite på ett sidotips för de som är oroliga att EA raderar ens konto om de upptäckt att man köpt via proxy men spelar från annat land. (Vet inte om det hjälper, men är pre-caution iaf.)

När jag skulle aktivera BF4/spela betan efteråt så passade jag på att köra med VPN till Mexico. Så första gången jag reggade spelet mot servern så att säga var från en mexikansk ip. Tänkte detta som en precaution om EA kollar var man spelat ifrån så körde jag första dagen från Mexico, med extremt dålig ping, men iaf. så det syns att jag lirat nån dag därifrån, när jag spelar ikväll har det gått mer än 24h och inget konstigt om jag hunnit flyga hem igen.

Hittade en fungerande och kostnadsfri på: http://www.vpngate.net/en/
det finns en länk till gratis vpn-klient som heter SoftEther VPN där.
Var väldigt enkel att konfigurera och jag verifierade på myip.nu att jag anslöt från Mexico oavsett browser etc.
Man kan även köra kommandot: tracert -d 8.8.8.8 i CMD för att se att trafiken tar rätt väg i nätverket via Mexikansk ip.

Visa signatur

Alea Jacta Est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om något så vill du hellre köpa via proxy eftersom du använder dig utav origin, pengarna går alltså direkt till DICE/EA.
Nu köper du det från en sida som tar betalt att köpa nycklar via proxy och sälja dom.

Med det sagt så är det inget fel på g2play, har handlat därifrån förut. Men tänk på det :).

Försökte köpa via proxy från indien, brazil, och mexico utan framgång. Och ja jag vet hur man köper via proxy köpte premium till BF3 via proxy. Prövade både med sparade uppgifter och med e-kort inget ville till sig att fungera Orkade inte investera mer tid i att hålla på så pungade upp 150kr mer för att slippa strulet.

Permalänk

Jag har försökt 5 gånger idag och har bara fått invoicefailed, nästan 40 spänn borta bara sådär........

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

1. Installera firefox.
2. Installera foxyproxy
10. Tryck sedan betala

EDIT: Verkar som fler fått det att funka när man har sparat sin betalningsinformation!

Tack för hjälpen men jag hade inte sparat betalningsinformation men jag hade den i checkat för nästa gång och det gick genom.
Hade ej plug-in för proxyfox och tar bort kakor automatisk också.

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Medlem

Jag har BF4 digital edition på origin men det har enbart dragit 7.6 * 2 och inte hela summan, samt att jag har kvitto och allt.
Sen har jag bara testat en enda gång med proxyfox.

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara. Varför är BF4 limited edition billigare om du beställer den fysiska versionen?

https://www.spelbutiken.se/spel+och+konsoler/pc/term=battlefi...

Edit: En bättre fråga är ju varför Limited edition är billigare än vanliga versionen.. Jag är confused

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

1. Installera firefox.
2. Installera foxyproxy
10. Tryck sedan betala

Fungerade super för mig. Jag hade sparat betalinformation sedan tidigare. Kalaset landade på 1048 mexikanska dollar = 513,88 kronor, för BF4 Digital Deluxe samt Premium.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkar som fler fått det att funka när man har sparat sin betalningsinformation!

antagligen eftersom det är en förbokning

man kan ju inte ta betalt någon gång i framtiden om man inte har sparat informationen om hur man ska kunna ta betalt....

ni som är oroliga för att dela ut kontoinformation, använd e-kort med två månaders livstid och sätt gränsen på dem till 600 eller 700 kr