Problem med power knapp Iphone 5

Permalänk
Medlem

Problem med power knapp Iphone 5

Min power knapp på IPhone 5 har börjat gå sönder, den fungerar bara om man trycker på den vänstra sidan av knappen, verkar inte vara helt ovanligt då jag hittade denna tråd på macrumors.

Nu är det så att jag köpte min IPhone på apple.se men skulle vilja gå till en butik och lämna in den, för att få prata med någon, kan jag det? Vilka i centrala Stockholm i så fall?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Min power knapp på IPhone 5 har börjat gå sönder, den fungerar bara om man trycker på den vänstra sidan av knappen, verkar inte vara helt ovanligt då jag hittade denna tråd på macrumors.

Nu är det så att jag köpte min IPhone på apple.se men skulle vilja gå till en butik och lämna in den, för att få prata med någon, kan jag det? Vilka i centrala Stockholm i så fall?

LAN-Master AB i Stockholm
Rörstrandsgatan 37
113 40 Stockholm

När min powerknapp på min 4S gick sönder gick jag dit ( dock i GBG ):
Kassörskan tryckte två gånger på knappen och sa: "Jag beställer en ny".
3 dagar senare hämtade jag ut en ny, återställde från iCloud och allt va som vanligt.

Den är köpt på apple.se

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Tackar! Ska knalla dit nån dag då.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av BellAtoR:

LAN-Master AB i Stockholm
Rörstrandsgatan 37
113 40 Stockholm

När min powerknapp på min 4S gick sönder gick jag dit ( dock i GBG ):
Kassörskan tryckte två gånger på knappen och sa: "Jag beställer en ny".
3 dagar senare hämtade jag ut en ny, återställde från iCloud och allt va som vanligt.

Den är köpt på apple.se

Såg just detta på deras hemsida:

"Vi tar emot hela Apples produktsortiment och det spelar ingen roll var du har köpt din produkt, med undantag för iPhone, där vi bara servar iPhone sålda i Sverige av Telia/Halebop." Undrar om det är nått nytt då så jag inte kan lämna där. Ska kolla med dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick svar, och dom lagar itne IPhones köpta på apple.se mer:

"Hej Peter,

Vi tar endast emot iPhone från Telias kunder. För denna enhet rekommenderar jag dig att vända dig direkt till Apple för service, antingen Apple Care via telefon eller Apple Store i Täby eller Malmö.

Se www.apple.se/support för mer info.

"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Fick svar, och dom lagar itne IPhones köpta på apple.se mer:

"Hej Peter,

Vi tar endast emot iPhone från Telias kunder. För denna enhet rekommenderar jag dig att vända dig direkt till Apple för service, antingen Apple Care via telefon eller Apple Store i Täby eller Malmö.

Se www.apple.se/support för mer info.

"

Då har dom ändrat, det var c:a 9 mån jag lämnade in min.
Men du har ju en apple store ganska nära iaf, kör på den

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Avstängd

Vad jag känner till kan du gå till vilken apple store som helst å lämna in den så får du en ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Vad jag känner till kan du gå till vilken apple store som helst å lämna in den så får du en ny

Jag tänkte det men Apple gick ju och öppnade en bytik i Täby istället för i sthlm city och eftersom jag Pendlar från Trosa varje dag och jobbar på Sveavägen, så är det inte jättesmidigt att ta sig dit. Var förbi Digital Inn men dom hade iten heller service och hänvisade mig till Täby ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var till butiken i Täby igår, måste säga att även om det var jobbigt att ta sig ut dit, så var det värt det, kommer in, blir direkt välkomnad av nån snubbe, jag säger varför jag är där och blir hänvisad till en annan som jag bokar tid hos. Hinner gå och handla nya skor innan jag har min tid, kommer tillbaka, säter mig och väntar, en snubbe kommer, jag säger vad som är fel, han säger att tyvärr så kan dom inte byta knappen så jag får en helt ny tfn, 10 min senare är jag utanför butiken med min helt nya tfn som är synkad me ICloud och redo att använda igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Var till butiken i Täby igår, måste säga att även om det var jobbigt att ta sig ut dit, så var det värt det, kommer in, blir direkt välkomnad av nån snubbe, jag säger varför jag är där och blir hänvisad till en annan som jag bokar tid hos. Hinner gå och handla nya skor innan jag har min tid, kommer tillbaka, säter mig och väntar, en snubbe kommer, jag säger vad som är fel, han säger att tyvärr så kan dom inte byta knappen så jag får en helt ny tfn, 10 min senare är jag utanför butiken med min helt nya tfn som är synkad me ICloud och redo att använda igen.

Härlig service dem har måste jag säga. Glad att det funkade fint haha, bra att veta ifall man får problem sj ( även om jag bara har en apple reseller här i stan ( borde väl funka ungefär samma kanske ) )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Om man har köpt telefonen via Telia, kan man fortfarande lämna in den i en Apple Store för service?

Permalänk
Skrivet av zAjben:

Om man har köpt telefonen via Telia, kan man fortfarande lämna in den i en Apple Store för service?

Ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Tack för snabbt svar! Hur är det med genius-systemet, måste man boka tid om man vill få hjälp med service eller kan man bara åka förbi?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara uppdatera och skriva att jag fick min telefon utbytt på 5 minuter (!) från det att jag kom in i affären. Så nu sitter jag här med en helt ny iPhone som fungerar som en klocka. Helt otrolig service. Hade samma problem som TS.

Permalänk

Tror ni dom byter en telefon pga dåligt batteri? Tjejens 4S (har garanti kvar) måste laddas 3 ggr för att hålla från 07:00-22:00 men mild användning.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Tror ni dom byter en telefon pga dåligt batteri? Tjejens 4S (har garanti kvar) måste laddas 3 ggr för att hålla från 07:00-22:00 men mild användning.

Vet inte, men han körde ett batteridiagnostiskt test på min telefon, så de kan åtminstone testa batteriet åt henne.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Jepp de har grym service i sina egna butiker.

Permalänk
Medlem

Min slutade funka halvt för typ en vecka sen bara sådär... den har inte slutat funka helt men ibland så händer det inget när man trycker... som sagt så hände det bara sådär, hade inte tappat den eller nånting.. (iPhone 5) Nån som vet vad som kan ha hänt?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SimpanDirr:

Ja dom gör batteri test dock tar det massa tid.

I 99 % av fallen som jag har varit med massa företags telefoner runt 90 stycken iPhone och det är nästan aldrig att det är batteriet som är boven oftast personen bakom spakarna.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Problem med power är vanligt, skickade in en i fredags till Brightpoint ToDo och idag hämtade jag ut ett paket från dom med en utbytesenhet.

Permalänk
Medlem

Iphone 5 är numera skrotad. Blir 2 nya modeller istället som ersätter. 5C och 5S.