Permalänk
Medlem

Byta mailadress

Hej!

Har haft samma mailadress sedan urminnes tider, och nu har jag fått planer på att byta till "något vuxnare". Den stora frågan är ju hur jag smidigast ska gå tillväga för att få med allt. Känns som ett jäkla projekt detta, går det att byta mailadress på dem flesta tjänster? T.ex webbutiker, skype, origin, steam, spotify, olika forum etc.?

Vet inte varför jag gör denna tråd egentligen, men är det så besvärligt som det känns? Tips på bra ställen att ha sin nya mailadress? Ny mail får gärna finnas så den går direkt till mobilen.

(Om tråden hamnat fel får gärna mod. rätta till efter mig)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Enklaste: Byta inte. Skaffa bara en till som du använder till ''vuxna'' saker. Tror inte särskilt många bryr sig vad du har för mailadress på webbutiker, skype, origin, steam, spotify, olika forum etc som du skriver. (imo)

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Enklaste: Byta inte. Skaffa bara en till som du använder till ''vuxna'' saker. Tror inte särskilt många bryr sig vad du har för mailadress på webbutiker, skype, origin, steam, spotify, olika forum etc som du skriver. (imo)

Lycka till.

Haha, så långt tänkte jag aldrig ens att jag kunde ha två ^_^ Fan va smart man är ibland, startat en ny nu o försöker flytta det som går iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Haha, så långt tänkte jag aldrig ens att jag kunde ha två ^_^ Fan va smart man är ibland, startat en ny nu o försöker flytta det som går iaf

Hehe det är därför sweclockers finns!

Permalänk
Medlem

jag hade live.se men bytte till gmail.com. däremot ger jag aldrig ut min gmail adress för den är för bökig.. så jag vidarebefordrar mail från live.se till gmail.com, sedan kan man lägga till att man skickar från live.se i gmail

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copsi:

jag hade live.se men bytte till gmail.com. däremot ger jag aldrig ut min gmail adress för den är för bökig.. så jag vidarebefordrar mail från live.se till gmail.com, sedan kan man lägga till att man skickar från live.se i gmail

Det är en gammal passagen mailadress jag har och som jag fattade det gick det inte att vidarebefordra mail från den utan o betala för sig =/

Edit: Än så länge går det över förväntan iaf, bara skype som jävlas. Men det skadar väl inte med en rensning där kanske

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö