Hejsan.
Har googlat omkring som en galning, och lagt upp trådar på andra forum, helt UTAN resultat.
Så hoppas verkligen ni sweclockers kan knäcka nöten.
Jag har använt mig av en adapter som du kopplar in en HDD i, för att sedan kunna läsa av den gamla hårddisken via ett usb uttag i datorn.
På den här hårddisken har jag filmer som betyder EXTREMT mycket för mig, och som jag verkligen måste ha tag på då det inte finns några säkerhetskopieringar någonstans.
Det hela började med att datorn sa att jag behövde behörighet från "1-24-214-215-1". Jag googlade och kom fram till att jag måste bli ägare av disken.
Jag ändrade mig själv till ägare på Hårddisken, alla undermappar som leder till filmerna, samt filmerna själva.
Den fortsatte då att säga att jag behövde behörighet från "Administratör/Andreas Dator".
Jag hittade då en fil, via en blogg. När man öppnade filen så gjorde den något i registret som skapade en extra knapp som gör att jag bara behöver högerklicka på en fil/mapp sedan klicka på "Take Ownership", så sköter den alla detaljer så allting blir rätt.
Detta fungerade inte heller.
Mitt problem kvarstår. Datorn säger i princip att jag behöver behörighet från användaren som jag redan är inloggad på.
Vore guld, diamant och ton-vis med saffran värt om någon kunde hjälpa mig få tillbaka mina efterlängtade bilder och klipp!