Äldre spel som ni spelar än idag?

Permalänk

Äldre spel som ni spelar än idag?

Själv spelar jag nästan bara uteslutande äldre spel, bland annat för att det är enklare grafik, mer lättspelat och för att det inte är så förbannat mycket att hålla reda på som det är i dagens spel. För att inte tala om nostalgikänslan som infinner sig.

Spel jag spelar än idag är bl.a.

Civilization 2 och 3.
The Settlers 2
Pinball dreams & fantasies samt Illusions
A-train
Roller Coaster Tycoon
Age of Empires
Quake

+ några till.

Hur är det med er, ni kanske inte är fullt lika nostalgiska?

Permalänk

Jag lirar om Baldur's Gate då och då.
Black Mesa var också ett kärt återseende, fast det är en remake så inte riktigt samma sak

Permalänk
Medlem

BF2142 och BF1942 såklart!!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande Need for Speed Most Wanted ibland, alltså inte det nya utan det som släpptes 2005.
Tycker fortfarande att det är ett av de bättre racingspelen som gjorts.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_Most_Wanted

Det blir även lite James Bond Nightfire ibland, var det första spelet jag spelade på riktigt ^^ var 6 år när det kom
http://sv.wikipedia.org/wiki/007:_Nightfire

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Starcraft: Brood War

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

köpte need for speed collectors series för någon mån sen som jag ska burja spela i vinter. håller på med gta serien just nu och är på gta iv.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Ursprungliga Civilization

Permalänk
Medlem

1.6! <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk

Command & Conquer-spelen spelas igenom då och då hos mig. Lirar även Baldur's Gate ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det blev ju en hel del Baldur's Gate lir igen på grund av Enhanced Edition.

Permalänk
Medlem

XCOM: UFO Defense!

Permalänk
Medlem

Turok: Evolution

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kingdom Hearts och Kingdom Hearts 2
<3

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem

Kör Age of Empires ( Age of Kings ), Baldurs Gate och Diablo II, dock inte särskilt ofta i jämförelse med hur mycket jag spelar, men det händer.

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper samt Black & White är två favoriter.

Permalänk
Medlem

X-Com: Terror from the deep när man tröttnar på hur simpla dagens spel blivit. Annars så blir det en hel del Planescape Torment och Baldur's Gate.

Edit: Inte att förglömma Dark Messiah of might and magic som fortfarande är oöverträffat.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

De första Unreal Tournament <3

Det blir även ganska ofta man lirar Diablo 2 också

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Morrowind och Age of Empires är alltid roligt.

Permalänk

Zelda, Age of empires mm.!

Permalänk
Medlem

Carmageddon serien 1a o splatpack emuleras via dosbox i 3dfx (dock låg fps 12 till 17 fps liksom ).

Monster Truck Madness 1 och 2 (en hel del mods på 2an och såklart emuleras i 3dfx) (justerade även i config filen att max d3d textures var på 512 (spelmotorn använder mer vram och laddar in fler texturer)
Midtown madness 2 (inte 3dfx men patch så upplösningen kunde höjas ordentligt)
Worms armageddon (hittade patch på nätet som fixade färgerna :3)
Sports car gt 3dfx (dock låg fps pga att spelet vägrar upptäcka och använda högre än 12 mb i 3dfx läget)
Need for speed 2 se fram till porsche 2000 har man också ^^
Ignition
Driver
Dethkarz
Revolt
Rollcage serien
Speed busters
Colin mcrae 1 !! (hittade windows7 patch (dock crashar spelet med high car details eller högre upplösning än 800x600 på min burk) (ni med nvidia kort kan nog dra upp båda :3)
colin mcrae 2 också såklart ^^ maxat i 1080p ser sjukt snyggt ut för att vara så gammalt.
quake 1 och 2
Unreal 1 med en speciell patch så den använde lite grejer som finns i dx10 ^^ även fixat bättre textures såklart :3
Mdk 2 (benchmarken har ingen begränsning direkt så allt snabbspolas framåt.)
Bf 1942 (inte riktigt nostalgi eller ?)
Har några fler som jag ska fixa senare också heh :3

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Lirar fortfarande HL 2 ibland... det kan väl räknas som äldre spel idag?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jag får ett ryck ibland då jag bara måste spela Heroes of Might and Magic III eller IV. Härliga spel!

Permalänk
Medlem

Heroes Of Might And Magic II (1996)
Theme Hospital (1997)
Colonization (1994)
Theme Park (1994)

Permalänk
Medlem

Tropico (första)
Fallout 1 och 2
UFO Enemy Unknown

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Colonization

Close Combat 3

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Händer ibland att man sitter och spelar Zork 1 i skolan

Permalänk

Som en oldschool gamer spelar man såklart Ultima Online - Världens första MMORPG

Permalänk
Medlem

Får ibland ett infall och försöker klara ZORK...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Jag spelar fortfarande Need for Speed Most Wanted ibland, alltså inte det nya utan det som släpptes 2005.
Tycker fortfarande att det är ett av de bättre racingspelen som gjorts.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_Most_Wanted

Det blir även lite James Bond Nightfire ibland, var det första spelet jag spelade på riktigt ^^ var 6 år när det kom
http://sv.wikipedia.org/wiki/007:_Nightfire

Åh! Du väcker mina ps2 minnen! Men jag instämmer fullständigt. Nightfire var riktigt kul. Most wanted var ett riktigt roligt bilspel. Dock sålde vi dem båda när vi skaffade en Xbox 360 :/

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Är väl kanske inte allt för gamla grejer men HL-serien, Doom(ej bfg), Wolfenstein(return to caste....), och självfallet Crysis som jag blev så galet imponerat över när det total invaliderade mitt superduper 8800gtx...