Radeon R9 290X med Battlefield 4 – specifikationer, pris och leveransdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

http://www.youtube.com/watch?v=MDiOSbQRUgo

Detta är rätt intressant.
http://www.sweclockers.com/image/diagram/3472?k=0452a9963230d...

Som man ser där har bara Titan 113fps i medelvärde på Battlefield 3 som är mindre krävande än BF4 atm.
Sedan körde AMD sin presentation på Radeon R290X Eyefinity med 60fps detta är då 5760x1080 om jag inte har helt fel, i teorin borde då detta kort kunna köra minst 180fps i Battlefield 4 på ULTRA (Singelskärm ofc med 120-144hz, 1080p) eller är jag helt ute och cyklar?
Medans ett Titan bara klarar 113fps i BF3 och i BF4 inte har mer än 40-70fps(medelvärde) på Ultra nu under betan.
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4519?k=d696b29039fe0...

Detta gör ju då AMDs R290X nästan 3gånger snabbare i Battlefield 4 än vad Titan är idag (medelvärde).
Jag kan knappt vänta (A).

Sedan kan man fundera över är allt detta tack vare Mantel? Kommer Microsoft köpa upp Mantle och ersätta DirectX?
Hur kommer det gå för nVidia om AMD kan producera grafikkort som är "lika bra" men ändå prestera 3 gånger bättre?
Detta är sjukt spännande!

kör själv på 5760x1080 och det är mycket bredare en vad man ser på deras demonstration tror att dom kör eyefinity med 2st projektorer bara

Permalänk

Ja den var ju verkligen........NOT snarare med GTX Titan.
men men nån lär juköpa 2 så är det alltid vare sig det kostar 7K eller 12K

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Som han ovan ungefär.

Vad ska det betyda helt seriöst.

Det ska betyda slippa att behöva starta om datorn cirkus 10-15 gånger för att hitta skärmsignalen vilket är löjligt.

Sedan så ska det betyda att jag inte är något fan av nVidias instängdhet whatsoever, och jag är likadant inställd när det kommer till Apple och deras inställning, då jag inte gillar deras ekosystem heller.

Och AMDs egenutvecklade API kommer att bli intressant att testa på + att det kommer att gå aningen bättre med grafikkortet och Linux Ubuntu nu, jag kan förstå att Linus Torvalds agerar som han agerar och gav nVidia fingret, även om det var gällande Tegra men även nVidia och deras inställning till att släppa drivrutiner ämnade för Linux.

Och sedan så kommer jag få bättre beräkningskraft än Titan på papperet, för att inte glömma att det kommer till ett billigare pris än nVidias värsting, detta är jag övertygad om då AMD gärna brukar vilja kontra Nvidias priser, dock vet man inte än hur mjukvaran är optimerad för hårdvaran, men det hinner komma med tiden, så bland annat det gör att jag kommer att köpa detta grafikkort, och sedan för att bidra till att AMD håller sig på stående fötter då det är grymt om priset landar på cirkus 4 800 kronor och kanske ännu någon lapp lägre strax efter lansering och att jag gillar AMD som aktör.

AMD skalar bättre med CF än Nvidia med SLI vid jämförelser, om jag i framtiden känner att jag vill ha mera kraft, men även känner att jag inte vill hoppa på något nytt tåg utan vill uppdatera mitt befintliga, och då AMDs grafikkort även har 3e parts lösningar på att få framesen att jämnas ut så blir det ett plus även och något som väger in i kalkylen för mig.

Och att AMD släpper drivrutiner lite när de känner för istället för månatliga uppdateringar och sparar in på resurser och pengar gör mig ingenting, snarare fall tvärtom, de behöver inte göra mera uppdateringar än nödvändigt då.

och jag är ingen "fanboy" om det var det du tänkte när jag gav nVidia en känga i min text, utan jag är realist och tänker vad som passar dels min budget, mitt mål med uppgraderingen av grafikkort som jag vill uppnå, liksom anledningen till varför du sitter med 3 st överklockade Titan, och alla har vi våra olika krav på grund av vilka titlar vi vill kunna spela laggfritt, vad vi vill använda kortet utöver det till med mera som väger in.

Hoppas det gav dig någon klarhet i vad "stjärnan" ovanför dig menar och vad min text seriöst ska betyda

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Det finns ju mer än ett fel med den uträkningen. Du vet inte om AMD faktiskt körde det i 60FPS, och du vet inte hur krävande de olika testen är. Sedan vet jag faktiskt inte om det framgick att det var på ett enda grafikkort och att vi känner till inställningarna så exakt?

Det är en teori :D!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Det är ingen av er som läser tråden, bara kommer in och gnäller?

Jag gnällde inte. Jag sa bara att det var trollpriser än så länge, fram till att dem vet.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RazerBlader:

Det ska betyda slippa att behöva starta om datorn cirkus 10-15 gånger för att hitta skärmsignalen vilket är löjligt.

Sedan så ska det betyda att jag inte är något fan av nVidias instängdhet whatsoever, och jag är likadant inställd när det kommer till Apple och deras inställning, då jag inte gillar deras ekosystem heller.

Och AMDs egenutvecklade API kommer att bli intressant att testa på + att det kommer att gå aningen bättre med grafikkortet och Linux Ubuntu nu, jag kan förstå att Linus Torvalds agerar som han agerar och gav nVidia fingret, även om det var gällande Tegra men även nVidia och deras inställning till att släppa drivrutiner ämnade för Linux.

Och sedan så kommer jag få bättre beräkningskraft än Titan på papperet, för att inte glömma att det kommer till ett billigare pris än nVidias värsting, detta är jag övertygad om då AMD gärna brukar vilja kontra Nvidias priser, dock vet man inte än hur mjukvaran är optimerad för hårdvaran, men det hinner komma med tiden, så bland annat det gör att jag kommer att köpa detta grafikkort, och sedan för att bidra till att AMD håller sig på stående fötter då det är grymt om priset landar på cirkus 4 800 kronor och kanske ännu någon lapp lägre strax efter lansering och att jag gillar AMD som aktör.

AMD skalar bättre med CF än Nvidia med SLI vid jämförelser, om jag i framtiden känner att jag vill ha mera kraft, men även känner att jag inte vill hoppa på något nytt tåg utan vill uppdatera mitt befintliga, och då AMDs grafikkort även har 3e parts lösningar på att få framesen att jämnas ut så blir det ett plus även och något som väger in i kalkylen för mig.

Och att AMD släpper drivrutiner lite när de känner för istället för månatliga uppdateringar och sparar in på resurser och pengar gör mig ingenting, snarare fall tvärtom, de behöver inte göra mera uppdateringar än nödvändigt då.

och jag är ingen "fanboy" om det var det du tänkte när jag gav nVidia en känga i min text, utan jag är realist och tänker vad som passar dels min budget, mitt mål med uppgraderingen av grafikkort som jag vill uppnå, liksom anledningen till varför du sitter med 3 st överklockade Titan, och alla har vi våra olika krav på grund av vilka titlar vi vill kunna spela laggfritt, vad vi vill använda kortet utöver det till med mera som väger in.

Hoppas det gav dig någon klarhet i vad "stjärnan" ovanför dig menar och vad min text seriöst ska betyda

"Det ska betyda slippa att behöva starta om datorn cirkus 10-15 gånger för att hitta skärmsignalen vilket är löjligt."

Ja men.

Det kan ju vara vad som helst.

Och jag säger inte fanboy till något då jag hatar ordet.

Varför jag har 3x Titan tex är för att det finns inget annat som klarar det jag vill få i 1080x 3x 120hz i dags läget UTAN att köra 4 way SLI eller quadfire.

Skalar bättre med CF är pga av massa olika saker, och Nvidia skalning är inte dålig kan jag lova dig.

http://www.anandtech.com/show/6910/origin-genesis-review-trip...

Och dom köra inga 5Ghz 3930k så kan man lägga på det också.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det finns ju mer än ett fel med den uträkningen. Du vet inte om AMD faktiskt körde det i 60FPS, och du vet inte hur krävande de olika testen är. Sedan vet jag faktiskt inte om det framgick att det var på ett enda grafikkort och att vi känner till inställningarna så exakt?

Det frågade en person på twitter och svaret från AMD var att det var på ETT r9-290x
Antar att en seriös talesman för AMDRadeon inte ljuger.

Men Mantle är inte med vid release, så riktiga tester kommer tydligen inte förrän kring December månad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

"Det ska betyda slippa att behöva starta om datorn cirkus 10-15 gånger för att hitta skärmsignalen vilket är löjligt."

Ja men.

Det kan ju vara vad som helst.

Och jag säger inte fanboy till något då jag hatar ordet.

Varför jag har 3x Titan tex är för att det finns inget annat som klarar det jag vill få i 1080x 3x 120hz i dags läget UTAN att köra 4 way SLI eller quadfire.

Skalar bättre med CF är pga av massa olika saker, och Nvidia skalning är inte dålig kan jag lova dig.

http://www.anandtech.com/show/6910/origin-genesis-review-trip...

Och dom köra inga 5Ghz 3930k så kan man lägga på det också.

Det håller jag med dig om, dock behöver jag uppgradera mig i vart fall. och jag är lika hatisk jag till det ordet då det endast är sandlådefasoner enligt mig

och som skrivet, du har din setup på grund av dina personliga titlar som du vill spela, det var inte menat som ett påhopp utan det var bara för att klargöra att var man har sina egna krav att förhålla sig till för att få sin spelupplevelse, och i ditt fall kan jag förstå att du behöver överklockningen för att klara av att driva tre skärmar i 1080 i 120 hz, så du förstod varför jag redan bestämt mig för ett R9 290X utan att ens ha sett hur det presterar jämte Titan mer än det som läckt ut som man inte ens vet om det är "the real deal" som läckt eller om det bara är någon som har fejkat testerna för att hypa köpbegäret inför lanseringen ännu mera.

Och att SLI skalar alltför dåligt tror jag inte då mycket beror på att CPUn ofta är flaskhalsen när man kör med flera kraftfullare grafikkort som t ex Titan.

och som skrivet, det var inte menat som ett påhopp utan det var bara för att förtydliga tidigare varför jag ville gå AMDs väg och rättfärdiga att jag inte hör till "stjärnorna" utan att jag vet varför jag vill spendera flera tusentals kronor på ett kort, och då det handlar om så mycket pengar av ens pengar så tänker jag gärna 35 gånger istället för en om jag verkligen behöver prestandan och om spelandet/beräkningskraften verkligen kan rättfärdiga köpet med mera

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Skrivet av AlexHjelm:

Jag tror vi alla uppfattat det nu eftersom du är typ 4e kommentaren som påpekar detta, lite bakomflötet?

Du behöver väl inte vara så himla otrevlig när folk bara försöker förtydliga för dig!

Permalänk
Medlem

10k för att grafikkort och ett spel, trodde AMD var bättre än så här.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimquang:

10k för att grafikkort och ett spel, trodde AMD var bättre än så här.....

zzzzz

Här har ni svaret från webhallen, gällande både deras och inets pris på 9999kr:

Skrivet av Webhallen:

Äsch, det var amd som pep till lite och bad oss ändra. De kommer INTE att kosta 9999

Alla som förbokar kommer få rätt pris i slutändan

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonhund:

Går lika bra att koppla med dp>hdmi kabel om man vill ha till sin TV.
Det går däremot inte lika bra att koppla hdmi till 120hz skärmar.

Och varför stör det dig att det finns en HDMI port på korten egentligen? Jag själv anser att ju mer du skarvar ju fler blir problemen. En enkel HDMI sladd från port till port på TV:n är det ultimata. Du får det att låta som HDMI har samma status som VGA.

Skrivet av HCOC:

7299 kr för ett jävla grafikkort? Är dom helt dumma i huvudet?

Frågan är ju om du har skippat hela kommentarsfältet där en ansvarig för Webhallen SJÄLV säger att detta inte kommer vara det riktiga priset.

Skrivet av Webhallen:

Äsch, det var amd som pep till lite och bad oss ändra. De kommer INTE att kosta 9999

Alla som förbokar kommer få rätt pris i slutändan

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som försökt hitta korten hos tex Asus?
De finns inte!
Googlade på "Asus R9-290X"
Det finns en hel del sidor på Engelska som nämner att Webhallen säljer R9-290X.
Snacka om smart marknadsföring!
Kanske tom en och annan icke Svensk som beställer bara för att de skall ha det...

Det står ju ganska tydligt hos både Webhallen och Inet att de kommer att justera priset när de får reda på vad det är....

Snacka om att ligga i framkant!
Sånt gillar jag

Permalänk
Medlem

Det ska bli roligt att få se lite riktigta tester av detta kort på SweC, hoppas på att det blir lika bra som AMD säger att det kommer bli.

svar på borttagna kommentarer borttaget
Permalänk

Det är ju bundlat med BF4 samt Premium, vilket betyder typ 800kr. Då ligger vi ju på 6500. Sen minskar det förhoppningsvis lite i pris, och hamnar på mellan 5 och 6k

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

zzzzz

Här har ni svaret från webhallen, gällande både deras och inets pris på 9999kr:

Och du tror man förhandsbokar något man inte vet priset på?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av kimquang:

Om pengarna inte är ett problem och man vill ha det bästa. Så varför inte? Finns ju folk som bokar bilar år innan de ens har blivit annonserade. Ferrari GT-serien är en sådan sorts bil tex. Finns även de som bokade PS4 trots att priset skiftade som det gör nu.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Borde bli stracks under 6k efter moms right?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RainesX:

Genast blev förra priset på 7299 kr väldigt logiskt om de låg ute för $729...

Ja en bra tummregel är ungefär 8 kr per dollar för svenska priser så någonstans strax under 6000 kr låter rimligt. Plus minus en hundralapp eller två.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

ja borde bli runt 5600-5800 någonstans om priset är 699-729 usd

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort en del fanboyanklagelser, otrevliga inlägg och svar på dessa.

Permalänk
Skrivet av Fl1ppZy:

ja borde bli runt 5600-5800 någonstans om priset är 699-729 usd

5000-6000kr låter rimligt med alla avgifter.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Som sagt så verkar ju inte priset vara helt spikat. Sedan undrar jag var du får 7700kr ifrån? Vad jag ser så har tex inet ett titan för 7990 (rabatterat pris) och dom flesta verkar ligga runt 8190-8490kr

Titan från sweclockers review: Pris vid publicering: 9 099 kronor, tycker det var ganska mycket värre pris

Fast det är väl självklart att man lägger sig högre i pris när det inte finns ett kort som kan utmana. Titan är och har varit själv i sin klass. Dessutom en GRYM kylare för att vara referens.

Men om AMD säljer 290x för några hundra billigare och inte presterar så mycket bättre så väljer jag helt klart titan p.g.a den AMD's radialfläkt. Däremot verkar inte priset vara spikat (precis som du säger) så AMD kanske kan kontra det här

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av AlexHjelm:

5000-6000kr låter rimligt med alla avgifter.

729 USD + 25% moms blir 5782 SEK och sen får man ha i åtanke att teknik rent i allmänhet är något dyrare i EU och speciellt i norden.

Man brukar kunna räkna på ca 8,5 kr på en dollar får att få fram motsvarande svenska priser, lite beroende på vad det är för produkttyp.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av kimquang:

Redan Gjort

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Vad baserar du det på?
"...Radeon R9 290X klara av att leverera över 5,0 TFLOPS (SP), att jämföra mot 4,5 TFLOPS för Geforce GTX Titan."

Det är över 10% mer. Sen vad det innebär i spelprestanda kan både du och alla andra än så länge bara gissa om, så hur du kan påstå att det är lägre prestanda när de enda siffror vi har tyder på motsatsen verkar konstigt..

Ska man dock se på din profilbild så kan man tro att du kanske inte är helt objektiv i dessa diskussioner
En snabb koll på dina tidigare inlägg i grafikkortsdiskussioner har varit så blir det än mer tydligt att du verkar ha något agg mot AMD, eller är det fanboy love för nVidia?

Baserar mitt antagande på AMDs kommentar om att de inte ämnar konkurrera med Titan, hade 9290x utpresterat Titan skulle AMD knappast sticka under stol med det.

Agg mot AMD skulle jag inte påstå, anser bara att de har en jäkligt tråkig inställning till sina kunder. Som jag skrivit tidigare hade jag mer än gärna hoppat på det röda tåget om AMD tog tag i sina drivrutiner och erbjöd ett högpresterande kort (i detta fallet 9290x) för ett konkurrenskraftigt pris.. Titan-prestanda för "halva (list)priset" så att säga, vilket ryktena om $599 skvallrade om. Nu verkar det inte bli fallet.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg nu att detta är förhandsbokningar av en bf4 bundle som troligtvis är dyrare än bara kortet. Krydda detta med ett pris som inte är spikat... Visst är det roligt att leka gissningslekar, men ta det inte så allvarligt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimquang:

Varför inte, du betalar ju inget för själva förhandsbokningen och kan "lätt" ångra köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Kan ju meddela alla som whinar över att dagens priser är helt uppåt väggarna att ett Nvidia 8800 Ultra kostade runt 9000:- år 2006.

mjo... det var sjukt mkt pengar då... och jag va så korkat att jag köpte två!
det och en intel core2quad QX9850 Extreme för 10000kr haha

Ett år senare byggde jag ny dator för en fjärde del av pengarna, som presterade bättre! haha

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]