XBOX 360 eller PS3? (köpes inom kort, vill gärna att ni hjälper mig)

Permalänk
Medlem

Med en chippad xbox kan du köra diverse från hårddisk.
Kika på psxcare,finns mycke info där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Wiki är sällan helt rätt. Emuleringen (om den finns kvar, har för mig de tog bort den för några år sedan) gäller i princip bara ett 10 tal spel. Som har fått en Wrapper direkt skriven mot spelet. Att Slim 360 är bäst, är nog för att den inte är lika benägen att gå sönder i RROD fenomenet som de gamla. MS var för ivriga att komma ut på marknaden och fick betala för detta iom att säkerligen hälften av enheterna gick sönder, pga värmerelaterade problem. De satta helt enkelt in för klen kylning ända fram tills Slim lanserades.

Prestanda är samma på alla konsoller så det är skit samma. Fördelen med de nyare är att de inte drar lika mycket ström och låter mindre (fläktarna till kylningen).

Finns batteripaket till xbox kontrollern som du kan ladda upp.

Lite mer än tio spel är det http://support.xbox.com/sv-SE/games/xbox-games/play-original-... . Men dom slutade lägga till spel 2007 och Xbox live funktionerna fungarar inte på Xbox (Den första) spel.

Permalänk
Skrivet av laledan:

Med en chippad xbox kan du köra diverse från hårddisk.
Kika på psxcare,finns mycke info där.

Ja men varför chippa ? med en ps3 kan du stoppa in ett usb minne och jailbreaka så är det klart.
Löda på chipp på konsolen är väl lite väl 2006

Med ps3 får du blueray och gratis internet med.
Slipper onödiga kostnader och 2 skivor till spel.

(.NOTE äger båda konsolerna så är inget ps3 fanboy)
Är ju väldigt upp till en själv vad man gillar jag föredrar dock ps3 på flera fronter.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Ja men varför chippa ? med en ps3 kan du stoppa in ett usb minne och jailbreaka så är det klart.
Löda på chipp på konsolen är väl lite väl 2006

Med ps3 får du blueray och gratis internet med.
Slipper onödiga kostnader och 2 skivor till spel.

(.NOTE äger båda konsolerna så är inget ps3 fanboy)
Är ju väldigt upp till en själv vad man gillar jag föredrar dock ps3 på flera fronter.

Förklara de här med chip? Och vad menar du med att det bara går att använda usb-mimne på ps3?

Sen vad menar du med dubbla cd-skivor på xbox?

Permalänk
Medlem

köp F^^^^^^ PS4 eller Xbox One istället........

Permalänk
Medlem

PS3 har bättre hårdvara = bättre grafik, mindre lagg etc.

XBOX Live kostar pengar. Alltså måste du betala en månadsavgift för att spela några som helst spel online. Detta behöver du inte på en PS3.

PS3 har inte bara bluray till filmer utan spelar även upp spelen i BLuray format.

Enkelt val.

Visa signatur

AMD FX-8350 4.5GHz | Antec Kuhler 620 H2O V4| ASUS Sabertooth 990FX R2.0 | Samsung Basic SSD 120GB | Corsair CX750M |Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair Vengeance DDR3 8GB 1600MHz | MSI R9 390X | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whooaah:

PS3 har bättre hårdvara = bättre grafik, mindre lagg etc.

XBOX Live kostar pengar. Alltså måste du betala en månadsavgift för att spela några som helst spel online. Detta behöver du inte på en PS3.

PS3 har inte bara bluray till filmer utan spelar även upp spelen i BLuray format.

Enkelt val.

1. I princip alla multiplattformstitlar har PS3 sämre flyt och grafik än 360

2. Xbox Live kostar pengar men är en mycket bättre tjänst än Sonys variant plus att Xbox alltid har en mycket större multiplayerbas

3. Inget direkt säljargument när man kan köpa en blu-ray spelare för 300spänn, men visst

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Med tanke på att du endast ska köra FPS, Bilspel och GTA så är nog Xbox 360 ditt val då de har fler exklusiva spel inom FPS serien. Om du nu tycker grafiken är enormt viktig och vill ha det bästa så får du nog kolla på en PC istället för en konsol, alla spelgrenar du spelar finns där (och FPS är nog bäst på PC), samt GTA V lär komma i år, som det alltid brukar gälla med GTA.

Permalänk
Livsnjutare 😎

För mig faller valet dock på Xbox360 framför PS3. (jag har också båda, vilket gör att jag bedömer ganska neutralt)

Personliga preferenser;

Plus hos Xbox 360;
* Handkontrollen, betydligt skönare än Sony's dito.
* Onlinetjänsten känns mer solid
* Mer utav mina vänner har Xbox360 så vill man enkelt lira med andra så är detta föredraget
* xK3y är framgångsrikt och var varit med i över 1.5år utan problem

Plus hos PS3
* Betydligt mer "moget" utseende i OSD'n.
* Inställningar till tusen, systeminställnings-menyn är låååång.

I övrigt är de ganska lika, prestandamässigt också.
(Kanske inte på pappret, men i hur de presterar, och hur spel SER UT - är det i princip 0 skillnad)

Exklusiva titlar har båda konsolerna, så det är ingenting jag tar upp.
Last of Us och Heavy Rain är riktigt fina guldkorn, men det är även Gears Of War, Forza med flera.
Så den diskussionen är bara så onödig.

Mitt hjärta faller dock till Xbox360 i detta fall
Mycket pga. handkontrollen som jag anser vara den bästa i sin klass.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •