Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

corsair 350d vs air 540

Hej ! jag ska köpa nytt chassi men jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ett corsair 350d eller ett corsair 540 air. fördelen med 540 air är att nätagget sitter på andra sidan och att det är ganska stort ( bra luftflöde ). fördelen med 350d är att det är billigare och smalare , så vilket hade ni valt ? själv vill jag ha 540 air , men jag vet inte om det är värt pengarna , har hittat ett 350d som fyndvara för 650kr , alltså nästan dubbelt så billigt !

Permalänk
Medlem

Det kan vara väldigt skönt med ett stort chassi om man vet att man ska fixa inne i datorn ofta. Annars skulle jag gå mest på ljudnivå, utseende och pris. Luftflödet spelar större roll om du ska överklocka annars kan du bortse från det. Mer luft = Mer ljud...

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Kalle77:

Hej ! jag ska köpa nytt chassi men jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ett corsair 350d eller ett corsair 540 air. fördelen med 540 air är att nätagget sitter på andra sidan och att det är ganska stort ( bra luftflöde ). fördelen med 350d är att det är billigare och smalare , så vilket hade ni valt ? själv vill jag ha 540 air , men jag vet inte om det är värt pengarna , har hittat ett 350d som fyndvara för 650kr , alltså nästan dubbelt så billigt !

Ska du inte vattenkylda så 350D ska du ta air 540 då du får mer rad yta

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilka behov du har. Och sedan varför just corsair?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Beror helt på vilka behov du har. Och sedan varför just corsair?

corsair är ett märke som jag älskar och utstrålar kvalite ! jag försöker att endast ha asus/corsair komponenter i min dator då detta är de märken jag tycker om. men vet du något bättre/likvärdigt chassi så länka gärna !

Permalänk
Medlem

corsair air 540 är även extremt snyggt med den stora fönsterrutan + nätagget är på andra sidan så kablarna syns knappt , det är ett VÄLDIGT svårt beslut !! vilket hade ni valt ? blir det väldigt varmt i 350d med tanke på storleken ?

Permalänk
Medlem

Om du har plats och inte ska flytta på datorn så köp ett 540

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT