Permalänk

Ingen bild på skärmen, aka "no signal"

Har en dator som funkade perfekt för två dagar sedan, åkte iväg med den i bilen och skulle ge bort till en släkting men väl på plats och inkopplad i skärm/tangentbord/mus etc, fick jag ingen signal på den nya skärmen.

Har nu testat med att byta skärm, grafikkort, även plockat ut RAM och satt in igen, testat med samtliga fyra RAM-stickor på plats och med endast en sticka. Inget gör någon skillnad. Har testat att koppla in hörlurar och lyssna vid uppstart om jag hör Windows-ljudet men inte hört något, inte riktigt säker på att jag har ljudet aktiverat iofs.

Har någon erfarenhet av eller idéer på vad det kan vara för fel?

Oerhört tacksam för svar. Väldigt frustrerande eftersom allt funkade så bra innan jag flyttade datorn.

Permalänk

Nä du testar med ett enda ramminne, se till att det sitter i rätt slot, se manualen.
Testa med ett enda ramminne som du gjort i rätt slot och byt till ett annat om det första inte ger start.

Om det blir fel på en minnessticka startar inte bios. Men fläktar går igång.
Modekortet kan ibland ge ifrån sig ljud vid uppstart, se manual för feltolkning.

Visa signatur

GA-P55A-UD4 rev 1.0 ATX S1156, i5 750 2.67GHz, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD, HX 750W, GTX 680, SSD Crucial 120GB, HD1T C. black, Win10, LG W2363V-WF

Permalänk

Samma fel för min kompis och då va de ram minnena som inte satt riktigt. Säker på att du har tryck i dom ordentligt?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livermore:

Har en dator som funkade perfekt för två dagar sedan, åkte iväg med den i bilen och skulle ge bort till en släkting men väl på plats och inkopplad i skärm/tangentbord/mus etc, fick jag ingen signal på den nya skärmen.

Har nu testat med att byta skärm, grafikkort, även plockat ut RAM och satt in igen, testat med samtliga fyra RAM-stickor på plats och med endast en sticka. Inget gör någon skillnad. Har testat att koppla in hörlurar och lyssna vid uppstart om jag hör Windows-ljudet men inte hört något, inte riktigt säker på att jag har ljudet aktiverat iofs.

Har någon erfarenhet av eller idéer på vad det kan vara för fel?

Oerhört tacksam för svar. Väldigt frustrerande eftersom allt funkade så bra innan jag flyttade datorn.

testa montera ur alla komponenter och testa utanför chassiet (någon skruv kanske som hamnat bakom moderkortet kan ha ställt till det.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb