Permalänk
Avstängd

In-ear ~ 1000 kr

Hallå hallå, går i tankarna på portabla In-ear (vilka är inte det) lurar till telefonen. Lyssnar mycket på Metal som:

As i lay dying
Trivium
Metallica

Men även en del house och rap/hiphop.

Erfarenheter sedan tidigare:

CX 980i - In ear Sennheiser
Sennheiser HD-II
B&W P5
Sennheiser Momentum

Sennheiser är helt klart det bästa som finns i ljudväg sett till lurar enligt mina erfarenheter när det gäller portabla, dvs inte med förstärkare, men då har jag inte provat så mycket ändå.

Jag är ute efter In-ear som är i klass med CX 980, gärna så att jag blir lite förvånad när jag drar på en låt första gången. Likt CX 980 då jag gick från Apples lurar. Kollat på IE60 sennheiser just pga att dom ligger i rätt pris, men finns det andra?

Permalänk
Medlem

Har själv kollat på JayBird Bluebuds X.
Dock har jag ingen aning om vilka som är bäst eller så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpyTec:

Har själv kollat på JayBird Bluebuds X.
Dock har jag ingen aning om vilka som är bäst eller så.

Lite småintressant med trådlöst faktiskt, dock inget jag vågar ge mig in på då jag inte har problem med portabiliteten hos in-ear

Permalänk
Skrivet av SpyTec:

Har själv kollat på JayBird Bluebuds X.
Dock har jag ingen aning om vilka som är bäst eller så.

Recensionen lät sådär dock. :/

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBMB:

Tack! Får man en höftning.

Eftersom jag haft CX980 hittade jag nu :

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/174071-sennheise...

CX985 Är det en uppdatering? Hittar inget på google ang det.

Dom är betydligt billigare (1249 kr) än vad föregångaren är..

Permalänk
Medlem

Provlyssna på ett par Philips Fidelio s1. En riktigt trevlig lur som är detaljerad och luftig och dynamik i överflöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Provlyssna på ett par Philips Fidelio s1. En riktigt trevlig lur som är detaljerad och luftig och dynamik i överflöd.

Tyvärr låter de rätt dåligt till hård modern metal.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Avstängd

Lutar nu åt IE60 då cx985 tydligen inte var in-ear enligt youtube, fast på bilder och hemsidor är dom det..

Eller jag vet inte.. Fasen då. Men någon som kan rekommendera några lurar kring 1000 kr eller är det bara sennheiser som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Lutar nu åt IE60 då cx985 tydligen inte var in-ear enligt youtube, fast på bilder och hemsidor är dom det..

Eller jag vet inte.. Fasen då. Men någon som kan rekommendera några lurar kring 1000 kr eller är det bara sennheiser som gäller?

Kika på Etymotic HF5 om du vill ha nåt detaljerat och precist. Basen bestämmer dock om de är för dig eller inte, det har de ganska mycket mindre av jämfört med Sennheisers typiska IEM sound. Ett alternativ med mer bas kanske vore Shure SE215, som också är mycket populära.

Permalänk
Medlem

Här har du en klar vinnare

http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar-2/in...

Skrivet av oouhdawg:

Eller jag vet inte.. Fasen då. Men någon som kan rekommendera några lurar kring 1000 kr eller är det bara sennheiser som gäller?

Personligen tycker jag att de är det som inte gäller. Lyssnade på CX980/985 när jag köpte mina EPH-100. Minns inte vilka men minns hur de såg ut och de var lite dyrare än EPH-100. EPH-100 från Yamaha var en klar förbättring.
Ett tips är bara att lyssna på EPH-100 innan du bestämmer dig för sennheiser, jag är glad jag gjorde det

Men sen är det ju så att alla tycker ljud ska låta annorlunda, så när man når prislappen 1000 kr på in-ear lurar så börjar det bli en smaksak, hur man tycker ljud ska låta.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wh1sp:

Kika på Etymotic HF5 om du vill ha nåt detaljerat och precist. Basen bestämmer dock om de är för dig eller inte, det har de ganska mycket mindre av jämfört med Sennheisers typiska IEM sound. Ett alternativ med mer bas kanske vore Shure SE215, som också är mycket populära.

Tack för tipset!

Skrivet av Daavido:

Här har du en klar vinnare

http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar-2/in...

Personligen tycker jag att de är det som inte gäller. Lyssnade på CX980/985 när jag köpte mina EPH-100. Minns inte vilka men minns hur de såg ut och de var lite dyrare än EPH-100. EPH-100 från Yamaha var en klar förbättring.
Ett tips är bara att lyssna på EPH-100 innan du bestämmer dig för sennheiser, jag är glad jag gjorde det

Men sen är det ju så att alla tycker ljud ska låta annorlunda, så när man når prislappen 1000 kr på in-ear lurar så börjar det bli en smaksak, hur man tycker ljud ska låta.

Då var det inhandlat! Blev ett par Yamaha. Fantastiskt ljud och hoppas att det blir bättre med månaderna !

Permalänk
Medlem

Snor tråden lite. Inhandlade ett par JayBird Bluebuds X. Vart en besvikelse, inte på ljudet men på passformen. Åkte lätt ur öronen och passade inte mina öron alls. Likadant som recensenten på NetOnNet.

Blir nog ett par Yamaha för mig också då, hur är passformen för dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpyTec:

Snor tråden lite. Inhandlade ett par JayBird Bluebuds X. Vart en besvikelse, inte på ljudet men på passformen. Åkte lätt ur öronen och passade inte mina öron alls. Likadant som recensenten på NetOnNet.

Blir nog ett par Yamaha för mig också då, hur är passformen för dem?

De sitter bra i öronen, när du väll har stoppat in dem i öronen så kommer de inte komma ut fören du själv tar ut dem. De sitter där de sitter helt enkelt

Det kommer även med olika storlek så du kan sätta på de som passar dig. De är 4st olika storlekar om jag inte minns fel

Skrivet av oouhdawg:

Då var det inhandlat! Blev ett par Yamaha. Fantastiskt ljud och hoppas att det blir bättre med månaderna !

Kul att höra

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Tack för tipset!

Då var det inhandlat! Blev ett par Yamaha. Fantastiskt ljud och hoppas att det blir bättre med månaderna !

Bra val! Jag gjorde en liknande tråd (http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1140353-stabila-ear-...) för lite över ett år sen och blev tipsade om dessa. Jag fullständigt älskar dem. Följer med många ploppar för att kunna passa alla, fodralet av tyg är jävligt fiffigt också då det är betydligt bättra att ha de i väskan än i fickan. I mitt tycke har ljudkvalitén efter ett år inte försämrats ett dugg. Jämt och skarpt ljud i bägge snäckorna.

Det bästa med lurarna är:
1. Byggkvalitén
2. Att lurarna passar både party-party och metal (lyssnar på båda)
3. Komforten,isoleringen och passformen. Kan dunka på ganska bra utan att medpassageraren hör.

Hoppas du inte får ett måndagsexemplar nu och att du blir lika nöjd som jag är. Man betalar lite mer och får MYCKET mer ljud för pengarna, kort och gott.

Edit: Daavido svaradew om passformen och kan bara hålla med. Fördelen med designen är att man kommer väldigt långt in med dem. Vinden blåser inte bort dem direkt, utan de sitter fast där. Nämnde ovan att det följde med många ploppar, och det är ju bra så att de flesta kan uppleva bra komfort och passform samtidigt. Jag använder XS-plopparna (minsta varianten) då S blev lite för trånga för mina öron. I början kan det vara lite skavt att trycka in ploppar så långt in i öronen då dina öron antagligen är ganska ovan det. Det försvann för mig efter några dagar och nu känner jag knappt av dem när jag använder dem, vilket är varje dag ~1,5h

En nackdel: när sladden slår i jackan så kan det låta lite (vet inte hur jag ska beskriva det). Det sker oftast vid låg volym (eller inget alls) och ja vid blåsiga förhållande. Detta är väldigt vanligt för hörlurar och det går ju att undvika om man har sladden innanför jackan och går rakt med ryggen. Märker bara av det när jag har väldigt lågt eller helt tyst, som sagt.

Permalänk
Medlem

#YOLO Beats

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

XDDDDDD

OnT: Hoppas du blir nöjd, du valde förståndigt!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

De sitter bra i öronen, när du väll har stoppat in dem i öronen så kommer de inte komma ut fören du själv tar ut dem. De sitter där de sitter helt enkelt

Det kommer även med olika storlek så du kan sätta på de som passar dig. De är 4st olika storlekar om jag inte minns fel

Kul att höra

Skrivet av Dajms:

Bra val! Jag gjorde en liknande tråd (http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1140353-stabila-ear-...) för lite över ett år sen och blev tipsade om dessa. Jag fullständigt älskar dem. Följer med många ploppar för att kunna passa alla, fodralet av tyg är jävligt fiffigt också då det är betydligt bättra att ha de i väskan än i fickan. I mitt tycke har ljudkvalitén efter ett år inte försämrats ett dugg. Jämt och skarpt ljud i bägge snäckorna.

Det bästa med lurarna är:
1. Byggkvalitén
2. Att lurarna passar både party-party och metal (lyssnar på båda)
3. Komforten,isoleringen och passformen. Kan dunka på ganska bra utan att medpassageraren hör.

Hoppas du inte får ett måndagsexemplar nu och att du blir lika nöjd som jag är. Man betalar lite mer och får MYCKET mer ljud för pengarna, kort och gott.

Edit: Daavido svaradew om passformen och kan bara hålla med. Fördelen med designen är att man kommer väldigt långt in med dem. Vinden blåser inte bort dem direkt, utan de sitter fast där. Nämnde ovan att det följde med många ploppar, och det är ju bra så att de flesta kan uppleva bra komfort och passform samtidigt. Jag använder XS-plopparna (minsta varianten) då S blev lite för trånga för mina öron. I början kan det vara lite skavt att trycka in ploppar så långt in i öronen då dina öron antagligen är ganska ovan det. Det försvann för mig efter några dagar och nu känner jag knappt av dem när jag använder dem, vilket är varje dag ~1,5h

En nackdel: när sladden slår i jackan så kan det låta lite (vet inte hur jag ska beskriva det). Det sker oftast vid låg volym (eller inget alls) och ja vid blåsiga förhållande. Detta är väldigt vanligt för hörlurar och det går ju att undvika om man har sladden innanför jackan och går rakt med ryggen. Märker bara av det när jag har väldigt lågt eller helt tyst, som sagt.

Märkte nu att Yamaha inte hade headset. Finns det några andra alternativ som ni vet om?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpyTec:

Snor tråden lite. Inhandlade ett par JayBird Bluebuds X. Vart en besvikelse, inte på ljudet men på passformen. Åkte lätt ur öronen och passade inte mina öron alls. Likadant som recensenten på NetOnNet.

Blir nog ett par Yamaha för mig också då, hur är passformen för dem?

Skrivet av Daavido:

De sitter bra i öronen, när du väll har stoppat in dem i öronen så kommer de inte komma ut fören du själv tar ut dem. De sitter där de sitter helt enkelt

Det kommer även med olika storlek så du kan sätta på de som passar dig. De är 4st olika storlekar om jag inte minns fel

Kul att höra

Skrivet av Dajms:

Bra val! Jag gjorde en liknande tråd (http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1140353-stabila-ear-...) för lite över ett år sen och blev tipsade om dessa. Jag fullständigt älskar dem. Följer med många ploppar för att kunna passa alla, fodralet av tyg är jävligt fiffigt också då det är betydligt bättra att ha de i väskan än i fickan. I mitt tycke har ljudkvalitén efter ett år inte försämrats ett dugg. Jämt och skarpt ljud i bägge snäckorna.

Det bästa med lurarna är:
1. Byggkvalitén
2. Att lurarna passar både party-party och metal (lyssnar på båda)
3. Komforten,isoleringen och passformen. Kan dunka på ganska bra utan att medpassageraren hör.

Hoppas du inte får ett måndagsexemplar nu och att du blir lika nöjd som jag är. Man betalar lite mer och får MYCKET mer ljud för pengarna, kort och gott.

Edit: Daavido svaradew om passformen och kan bara hålla med. Fördelen med designen är att man kommer väldigt långt in med dem. Vinden blåser inte bort dem direkt, utan de sitter fast där. Nämnde ovan att det följde med många ploppar, och det är ju bra så att de flesta kan uppleva bra komfort och passform samtidigt. Jag använder XS-plopparna (minsta varianten) då S blev lite för trånga för mina öron. I början kan det vara lite skavt att trycka in ploppar så långt in i öronen då dina öron antagligen är ganska ovan det. Det försvann för mig efter några dagar och nu känner jag knappt av dem när jag använder dem, vilket är varje dag ~1,5h

En nackdel: när sladden slår i jackan så kan det låta lite (vet inte hur jag ska beskriva det). Det sker oftast vid låg volym (eller inget alls) och ja vid blåsiga förhållande. Detta är väldigt vanligt för hörlurar och det går ju att undvika om man har sladden innanför jackan och går rakt med ryggen. Märker bara av det när jag har väldigt lågt eller helt tyst, som sagt.

Skrivet av Navi97:
Skrivet av Scurq:

XDDDDDD

OnT: Hoppas du blir nöjd, du valde förståndigt!

Fantastiska lurar! Från början tyckte jag att dom var så pass detaljerade så att basen försvann men nu börjar man känna av basen helt annorlunda. Ljusa trumslag har en speciell bas i sig och jag älskar ljudet ! Också skönt att kunna dra på fullt utan att öronen gör ont.

Rekommenderas!!

Permalänk
Medlem