Hur får man bara sms-ljud utan någon som helst vibration??

Permalänk
Medlem

Hur får man bara sms-ljud utan någon som helst vibration??

Hej igen.

Jag har en Xperia V telefon som är en android. Denna underbara (sarkasm) grunka har en väldigt irriterande grej, och det är att inställningsmöjligheterna är alldeles för lite. Vad jag menar är att mobilen ger användaren väldigt väldigt lite kontroll, då det inte alls är mycket alternativ att välja på när man sätter upp mobilen.

Iallafall, till saken! Just nu så kan jag bara, vad jag vet, ha: Sms-signal med vibration, Vibration men inget ljud, eller helt ljudlöst. Är skaparna helt dumma i huvet som glömmer det sista och MEST viktiga alternativet? Ljud utan vibration?

Så dem glömde det uppenbarligen. Är det någon som har en Idé om hur jag kan få SMS och höra en ljudsignal utan någon som helst vibration? En app eller vad som helst...

-Swedz

Permalänk
Medlem

Inställningar - ljud - vibrationsintensitet. Funkar iaf bra för mig

Permalänk
Medlem

Off topic, men får jag fråga varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixen666:

Inställningar - ljud - vibrationsintensitet. Funkar iaf bra för mig

Vibrationintensitet finns inte för mig

Under Ljud finns: Volymer, Vibrera vid samtal (avcheckad), Knappsatsljud, Ljud vid beröring, Skärmlåsljud, Vibrera vid beröring.

Permalänk

Vibrera vid avisering tror jag man skall stänga av. Ligger under ljudinställningar hos mig (4.3).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Vilken jävla billig skit jag har!! Kostade skjortan men nädå, strunta i att lägga till en sektion för vibreringsinställningar...

Permalänk
Medlem

Kolla inställningar i meddelande.. Finns fler settings där..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av Nevil:

Kolla inställningar i meddelande.. Finns fler settings där..

Hittade faktiskt en inställning för att stänga av "Vibrera" där.

Så TS, öppna meddelanden, gå in i inställningarna där och rulla ner lite, så borde du kunna bocka ur inställningen.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Kolla inställningar i meddelande.. Finns fler settings där..

Skrivet av dysenteri:

Hittade faktiskt en inställning för att stänga av "Vibrera" där.

Så TS, öppna meddelanden, gå in i inställningarna där och rulla ner lite, så borde du kunna bocka ur inställningen.

FAN VA GRYMMA NI ÄR! Ursäkta för caps locken, men är så tacksam!! Ni gjorde min dag helt enkelt!

Tråden kan låsas. Tack gud för Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedz:

Vilken jävla billig skit jag har!! Kostade skjortan men nädå, strunta i att lägga till en sektion för vibreringsinställningar...

Hahaha den var bra när det var du och inte telefonen

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.