Permalänk

Ratio Master funkar ej

Kommer förmodligen bli dödad av någon torrent fanatiker som tycker att regler skall följas.. men...

Hej!

Jag är medlem på en torrent hemsida, där jag tankar strikt lagliga torrents
Om man inte ska bli kickad måste ens RATIO ligga på 0,5
En massa av de torrents jag tankar är filer med massvis med seeders o typ 0 leechers, alltså blir min DL statistik otroligt hög medan min UL väldigt låg och RATIO minskar ='(
Oavsett hur mycket jag än seedar efteråt så laddar jag upp max några mb, OM ens det.

Min vän tipsade mig om Ratio Master, skaffade senaste versionen (tror jag) från deras hemsida. Sett tutorial hur man använder den.
Ändå så ser jag i programmet att ingen data "laddas upp", även på min profil på den hemsidan jag är med på finns inte heller någon statistik som visar på att jag UL

Tydligen då ska man ha ett tilläggsprogram eller något när man använder RatioMaster.NET men finns ingen info om hur man går till väga.

Snälla, om någon kan hjälpa mig att besvara denna fråga, älskar det forumet o vill inte bli kickad.

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Avstängd

Ratio Master är ju att fuska egentligen så om de upptäcker att du använder det kommer du med största sannolikhet att bli bannad. Enda sättet att hålla en bra ratio är att ladda ner populära saker snabbt innan alla hinner ta ner den, förslagsvis med hjälp av automatisk nedladdning via RSS.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Ratio Master är ju att fuska egentligen så om de upptäcker att du använder det kommer du med största sannolikhet att bli bannad. Enda sättet att hålla en bra ratio är att ladda ner populära saker snabbt innan alla hinner ta ner den, förslagsvis med hjälp av automatisk nedladdning via RSS.

Yes yes min vän, jag vet att man fuskar.
Och jag vet att man ska "ladda ner populära saker snabbt innan alla hinner ta ner den" men grejen är att jag pallar inte tanka saker jag e helt ointressread av o hålla på på det viset ba för ratio.

Känner på mig att jag kmr få en moral-kommentar om att det är osjysst av mig att ta saker men inte ge tillbaka, men just nu e min fråga ba, hur får jag igång RM så den funkar ordentligt?

Tack.

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem

Om du ska fuska får du fan se till att lösa det på egen hand.

Varsågod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Basicnewb:

Yes yes min vän, jag vet att man fuskar.
Och jag vet att man ska "ladda ner populära saker snabbt innan alla hinner ta ner den" men grejen är att jag pallar inte tanka saker jag e helt ointressread av o hålla på på det viset ba för ratio.

Känner på mig att jag kmr få en moral-kommentar om att det är osjysst av mig att ta saker men inte ge tillbaka, men just nu e min fråga ba, hur får jag igång RM så den funkar ordentligt?

Tack.

Nej, det förstår jag. Men om du sätter upp en RSS-nedladdare som tar ned vad du vill ha direkt när det kommer så brukar det inte vara några problem med ration. Det kräver dock att datorn är igång när nedladdningarna kommer, men det kanske inte är ett problem?

Permalänk
Medlem

Precis som redan är sagt så tycker jag att du ska satsa på RSS flöde.
Ratiomaster kommer med största sannolikhet att få dig bannad från trackern. Förr fungerade det bra att använda det. Men idag är det allt mer vanligt att trackers har inbyggt skydd mot ratio fusk. Sidan känner helt enkelt av att det är omöjligt att du laddar upp på torrents som inte har någon leecher.

Bästa, ärligaste och säkraste sättet är då som sagt att köra med RSS flöde på sidan så du får hem antingen det du är sugen på att ha snabbare, eller helt enkelt tar hem allt.
Har du inte bandbredd eller möjlighet att ha igång datorn dygnet runt för att få hem sakerna fort så rekommenderar jag dig att köpa en seedbox. Går att få tag på till rimliga summor om man inte är ute efter en värstingmodell.

Ratio master är helt enkelt inget som jag rekommenderar dig att använda, inte alls lika säkert att köra med som det en gång har varit.

Permalänk
Skrivet av GrezZeR:

Precis som redan är sagt så tycker jag att du ska satsa på RSS flöde.
Ratiomaster kommer med största sannolikhet att få dig bannad från trackern. Förr fungerade det bra att använda det. Men idag är det allt mer vanligt att trackers har inbyggt skydd mot ratio fusk. Sidan känner helt enkelt av att det är omöjligt att du laddar upp på torrents som inte har någon leecher.

Bästa, ärligaste och säkraste sättet är då som sagt att köra med RSS flöde på sidan så du får hem antingen det du är sugen på att ha snabbare, eller helt enkelt tar hem allt.
Har du inte bandbredd eller möjlighet att ha igång datorn dygnet runt för att få hem sakerna fort så rekommenderar jag dig att köpa en seedbox. Går att få tag på till rimliga summor om man inte är ute efter en värstingmodell.

Ratio master är helt enkelt inget som jag rekommenderar dig att använda, inte alls lika säkert att köra med som det en gång har varit.

Okej, tack.

Jag dumpar RM då, men förresten, kan trackers fortfarande utföra sitt arbete att kolla ratio om jag använder VPN o byter IP varje gång jag tankar från deras sida?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Okej, tack.

Jag dumpar RM då, men förresten, kan trackers fortfarande utföra sitt arbete att kolla ratio om jag använder VPN o byter IP varje gång jag tankar från deras sida?

Japp det går. Dom loggar oftast inte vilket IP du har laddat upp ifrån. I alla fall inte på de trackers jag använder. Hade ju varit lite farligt för alla användare i så fall. Ett annat enkelt sätt att få bra ratio är att ladda upp nya torrents

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Okej, tack.

Du har en unik passkey, det är den som är kopplad till dina torrenter. Oavsett vilken IP adress du använder så kommer trackern att ha koll på vad du tar hem och hur mycket du laddar upp.

Permalänk

Du kan ju tagga riktigt långt från allt som har med privata trackers att göra om du ska underminera den principen de bygger på - att man delar med varandra. Håll dig till publika trackers istället, med din inställning har du inget att göra i en community som bygger på att ge och ta.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk

Tack allihops... blev nedgraderad i kontot o kan inte tanka längre... tack för era tips samt kritik.

Visa signatur

Permalänk

Jag är mest intresserad utav vilka "lagliga" trackers som kräver ratio för att ladda ner
Känns ganska skönt att du blev nedgraderad, så kanske du lär dig till nästa gång hur det fungerar.

Permalänk
Skrivet av BlueBlood:

Jag är mest intresserad utav vilka "lagliga" trackers som kräver ratio för att ladda ner
Känns ganska skönt att du blev nedgraderad, så kanske du lär dig till nästa gång hur det fungerar.

Ja.... jag ska skärpa mig.
Undrar om jag kan öppna nytt konto där nu??

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Basicnewb:

Ja.... jag ska skärpa mig.
Undrar om jag kan öppna nytt konto där nu??

Alla privata trackers jag stött på har varit rätt så hårda på att det är ett konto som gäller. Jag hade försökt att ta det här som en läxa och göra rätt från början nästan gång.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av Willekillen:

Alla privata trackers jag stött på har varit rätt så hårda på att det är ett konto som gäller. Jag hade försökt att ta det här som en läxa och göra rätt från början nästan gång.

De öppnar portarna den 2:e varje månad för nya medlemmar tror jag.
Kan jag regga mig igen då tror du? Men ny e-mail o skit... OCH jag ska seeda.

Visa signatur