Problem med Kontakt formulärets loop, HJÄLP!

Permalänk

Problem med Kontakt formulärets loop, HJÄLP!

Hej, jag håller på att bygga upp ett tema för min "Portfolio-liknande" sida (WordPress), och får inte kontakt formulärets loop att fungera på min page temmplate. Användaren ska enkelt och lätt kunna skicka en fråga (eller vad denne nu undrar) till min mail från min kontakt sida, snabbt och enkelt. Men det fungerar som sagt inte, några ideér?

Vill även att loopen skall hämta mailadressen som man registrerar på WordPress, men förstår inte hur?

<?php /* Template Name: Contact Us */ get_header(); ?> <?php $name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $message = $_POST['message']; $to = 'kvibergjohanna@live.se'; $body = "From: $name\n E-Mail: $email\n Message:\n $message"; ?> <?php if ($_POST['submit']) { if (mail ($to, $body)) { echo '<p>Your message has been sent!</p>'; } else { echo '<p>Something went wrong, go back and try again!</p>'; } } ?>

<div id="primary"> <div id="content" role="main"> <form name="form" method="post" action="page-1797.php"> <label>Name</label> <input name="name" placeholder="Type Here"> <label>Email</label> <input name="email" type="email" placeholder="Type Here"> <label>Message</label> <textarea name="message" placeholder="Type Here"></textarea> <input id="submit" name="submit" type="submit" value="Submit"> </form>

<?php get_footer(); ?>

Permalänk
Medlem

Vi kan helt omöjligt hjälpa dig om du inte talar om vad det inte är som fungerar.
Var tar det stopp? Vad får du för fel? Vad har du testat och kommit fram till?

Permalänk

Ber om ursäkt. Fyller jag i allt 'rätt' skickas jag till min 404-page. Fyller jag inte i allt och trycker på skicka så kommer jag till "att länken inte fungerar". Har testat olika koder fram och tillbaka då jag är ganska ny med att skapa loopar. Men har kommit fram till att jag inte behöver en jätte avancerad, då formuläret är väldigt basic. Sen vet jag inte (och hittar ingenstans) hur jag ska loopa in den registrerade mailadressen för att slippa skriva den i själva koden.

Jätte tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du behöver lägga php-koden i en egen fil som du förslagsvis döper till submit.php. POST koden gör att det som är inskrivet i formuläret skickas med till nästa sida.

Ändra

<form name="form" method="post" action="page-1797.php">

Till

<form name="form" method="post" action="submit.php">

Action säger vilken sida man skickas till efter man tryckt på submit, i din kod är det page-1797.php.

Permalänk

Har gjort det nu, men verkar som att det är fel i min loop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johannakv:

Har gjort det nu, men verkar som att det är fel i min loop.

Vad får du för error/fel?

Din mailfunktion ser lite småskum ut, du kan testa att använda phpmailer http://phpmailer.worxware.com/index.php?pg=sf&p=sfp istället. Kan se komplicerat ut men är ganska enkelt

Tutorial
http://phpmailer.worxware.com/?pg=tutorial

Permalänk
Medlem
Skrivet av johannakv:

Har gjort det nu, men verkar som att det är fel i min loop.

Det finns ingen loop i koden du visade. Kommer du till en 404-sida beror det på att sidan som formulärets action-URL refererar till inte finns.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet