Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

GTX 680 - bra pris?

Hej

Undrar om det är bra läge att slå till nu.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Funderade på GTX 770 men det här priset är väl ganska konkurrens kraftigt eller?

Permalänk
Avstängd

Bra pris. Synd att det va med klumpkylaren annars hade jag slagit till.

Permalänk

Klumpkylaren? Kan du förklara lite vad du menar?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Klumpkylaren? Kan du förklara lite vad du menar?

Tack

det tar upp 3 pci slots istället för två vilket blir lite svårt och köra sli med

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Så om jag inte kör SLI så är det inga problem eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så om jag inte kör SLI så är det inga problem eller?

Så länge du inte tänker köra SLI, eller har något annat i PCI e slotten under grafikkortet(alltså har tre+ lediga platser) så är det inga problem. Du får en riktigt bra kylare med den där.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så om jag inte kör SLI så är det inga problem eller?

Nej du kommer inte ha några problem, det är ett av marknadens bästa kylare,är tyst och effektiv, därför tar den upp 3platser, det går att köra i sli på vissa moderkort som inte har portarna för nära.

Det kortet är även fabriksöverklockat så det presterar ungefär som ett GTX770, + så är både pcbn och kylaren mer påkostad vilket bidrar till en högre överklockning så prestandan förbigår GTX770.

För det priset får du inget bättre.

Permalänk

Damn that whas big!

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Nej du kommer inte ha några problem, det är ett av marknadens bästa kylare,är tyst och effektiv, därför tar den upp 3platser, det går att köra i sli på vissa moderkort som inte har portarna för nära.

Det kortet är även fabriksöverklockat så det presterar ungefär som ett GTX770, + så är både pcbn och kylaren mer påkostad vilket bidrar till en högre överklockning så prestandan förbigår GTX770.

För det priset får du inget bättre.

Super då ska jag kolla med bankkontot om pengarna räcker till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

För det priset får du inget bättre.

Stora ord... Skulle nog personligen tycka att 280x är 'bättre' för samma pris. Men det är också anledningen varför 280x diskuteras i så många trådar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

va själv på väg att köpa detta 680 som jag anser är enormt prisvärt, perfekt om du ska köra sli också. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/177022-kfa2_geforce_g...
Det är bra klockat, se hemmsida http://www.kfa2.com/GTX680LTDOCv4.shtml

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Permalänk

Jag kör ASUS pga att jag vill ha det så tyst som möjligt. Men tack för alla tips , tror fortfarande att priset är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Stora ord... Skulle nog personligen tycka att 280x är 'bättre' för samma pris. Men det är också anledningen varför 280x diskuteras i så många trådar.

Jag anser inte att 7970 är ett bättre köp

Permalänk

Är det nån tvekan att det här kortet till det här priset är mer prisvärt än GTX 760?
Antar att GTX 680 är dessutom snabbare än GTX 760.

Permalänk
Medlem

680 är betydligt bättre än 760, det sagt så skulle jag nog skaffat ett kort med minst 3GB vram nu, för 2GB börjar vara för lite redan nu för en del extremare spe, läs BF4 i höga inställningarl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

680 är betydligt bättre än 760, det sagt så skulle jag nog skaffat ett kort med minst 3GB vram nu, för 2GB börjar vara för lite redan nu för en del extremare spe, läs BF4 i höga inställningarl.

Kommer man upp i så hög minnesanvändning kommer med största sannolikhet gpun flaska först. I bf4 var det på ultra som det drog lite mer än 2 gb och i de inställningarna är gtx680 för svagt ändå.

Permalänk
Medlem

Betan flyter på bra med de flesta inställningar på ultra utan AA med ett överklockat gtx 670, dock rycker det till lite ibland och jag misstänker att det är vram problem eftersom jag enligt mitt överklockningsprogram har slut på mina 2GB vram.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då jag med blev sugen på detta kort
min fråga jag har är om gtx680 har stöd för True-HD och DTS-HD bitstream
någon som har detta kort och kan lägga in en screen där de står vilka format som stöds

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Är det nån tvekan att det här kortet till det här priset är mer prisvärt än GTX 760?
Antar att GTX 680 är dessutom snabbare än GTX 760.

Ett 770 är ett klockat 680. 680 är bättre än 760. Ett väldigt prisvärt köp
Mvh

Permalänk
Medlem

Jag skulle utan att tveka ha köpt ett r9 280x istället, i princip identisk prestanda men med mer vram. Dock är det ju ändå givetvis ett bra pris, är ju inget fel på kortet, bra kylning dock är jag lite tveksam till 2GB kort nu framöver.

Permalänk

Nu har jag köpt kortet GTX 680 och jag hoppas verkligen att jag inte ångrar köpet. Har redan början tvivla på mitt köp efter att ha läst om r9 280x. Jag kör med 1080p så jag hoppas att det räcker.

Permalänk
Medlem

Ett R9 280x har inga större prestanda skillnader mot ett GTX 680. Så du kan va riktigt nöjd över ditt köp

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Nu har jag köpt kortet GTX 680 och jag hoppas verkligen att jag inte ångrar köpet. Har redan början tvivla på mitt köp efter att ha läst om r9 280x. Jag kör med 1080p så jag hoppas att det räcker.

Eftersom R9 280x är rebrandat HD7970 så behöver du inte tvivla med köpet. Du gjorde bra köp.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Nu har jag köpt kortet GTX 680 och jag hoppas verkligen att jag inte ångrar köpet. Har redan början tvivla på mitt köp efter att ha läst om r9 280x. Jag kör med 1080p så jag hoppas att det räcker.

Jag skulle kört på ett r9 280x, prisvärt som fan samt dom dära 3gb i grafikminnet är lite mer framtidssäkert.

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Alltså, enda korten om man bortser från budgettkort jag skulle köpa just nu från nVidia är Titan/gtx 780 tack varemer vram. Det är illa då jag med ett överklockat gtx 670 får slut på vram i Bf4, nu är antagligen Bf4 ett av de spel som kommer att ställa mest krav på vram men eftersom EA kör stenhårt med sin Frostbyte motor och kommer säkert fler spel från de med stora krav på vram, vid mer extrema inställningar.

Permalänk

Jag spelar Arma3 och Arma3 älskar Nvidia. Det är väl den stora anledningen till att jag köpte GTX 680.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781952 Hade köpt detta. 770 slår 680 stort

Visa signatur

Volvo!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av i7 2600k:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781952 Hade köpt detta. 770 slår 680 stort

Troll?

Det skiljer mycket lite i prestanda mellan 770 och 680 eftersom ett 770 bara är ett högre klockat 680. Så om man överklockar ett 680 så skiljer det ingenting i prestanda.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Lol, priset gick upp igen till 2890 kronor efter helgens 2390 kronor.
Känns bra med köpet nu