Photoshop, redigerings/retouch HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Photoshop, redigerings/retouch HJÄLP!

Tjena, jag har totalt fastnat på en grej nu. Det jag ska göra är typ en "reklam bild" för vindruver. Det ska vara ett påhittat företag och från de ska det komma en reklam bild. Jag valde vindruver men jag har fastnad så jag ber någon som är proffs på photoshop om de kan göra en tjänst, att redigera/retouch den här bilden och göra detta till en snygg reklam bild för vindruver. Ni kan också börja och så kan jag avsluta det för jag är verkligen fast. Skicka PS filen!

Det ska vara i så högupplösning som möjligt, liggande form.

Här har ni bilderna.
http://imgur.com/a/A9AXV

Tack så mycket i förskott.

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte bilderna var av ganska medioker kvalitet. På flera av bilderna var ju skärpan riktigt dålig. Vad har du använt för kamera? Tom vindruvorna ser lite trötta ut.

Permalänk

Är det bara friläggning du behöver hjälp med kan jag ge det ett försök.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

Jag skulle börja med att göra så alla vindruvor hade likadana färger och sedan ta bort lite oönskade fläckar, typ såhär:

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlondBimbo:

Jag tyckte bilderna var av ganska medioker kvalitet. På flera av bilderna var ju skärpan riktigt dålig. Vad har du använt för kamera? Tom vindruvorna ser lite trötta ut.

Ah det blev riktigt dåligt fotat av min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Är det bara friläggning du behöver hjälp med kan jag ge det ett försök.

Ja det skulle vara strålande, är själv hyfsad dålig på friläggning.

Permalänk
Medlem

Innan man kan börja jobba med de där så måste du se till att ha fräscha vindruvor. de där s er lite sunkiga ut med uttrokade stammar och löst "skinn"...

Nummer två, LJUS LJUS LJUS! när du har något som reflekterar ljuset såsom vindruvor gör och speciellt när de är lite genomskinliga så måste du se till att ha ordentligt bra ljus.

Jag skulle föröka sätta en ganska starkt ljus mot dem snett bakifrån (alltså bakom kameran riktat mot druvorna.) sedan följer du upp med ljus båda sidorna (Lite svagare) för att just få den där "halvtransperenta" känslan.

Om ni har kamera som kan kontrollera bländare så sätt det på iaf F/5-8 (Det ser ut som att ni har en kompaktkamera med runt f1.8-2.2 nu med tanke på djupskärpan. )

Ett annat bra tips är att lägga ett hårt underlag eller vattenresistent vitt underlag, så ni kan spraya druvorna med lite vatten precis innan ni tar fotot.¨

Det finns ganska bra "bås" om ni googlar på produkt fotobås försök göra något liknande, så ni kan få ett jämt ljus.

Bilderna ni har nu är mycket svåra att göra något som helst med tyvärr :/ Photoshop kan göra mycket, men det krävs hyffat material från början också..

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wquad:

Ah det blev riktigt dåligt fotat av min sida.

Gav det ett försök... men svårt att jobba med grundmaterialet.

ftQaw7S - Imgur by Oskar Wallin, on Flickr

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Sorry men jag tycker också bilderna inte var något att hänga i granen.
Fokus på fel ställe (på den fula kvisten istället för druvorna), fula, skadade och missfärgade vindruvor, ful plastförpackning med etikett som sitter snett osv.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Förlåt för dåligt grundmaterialet och tack för all feedback. Har det i bakhuvudet nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wquad:

Tjena, jag har totalt fastnat på en grej nu. Det jag ska göra är typ en "reklam bild" för vindruver. Det ska vara ett påhittat företag och från de ska det komma en reklam bild. Jag valde vindruver men jag har fastnad så jag ber någon som är proffs på photoshop om de kan göra en tjänst, att redigera/retouch den här bilden och göra detta till en snygg reklam bild för vindruver. Ni kan också börja och så kan jag avsluta det för jag är verkligen fast. Skicka PS filen!

Det ska vara i så högupplösning som möjligt, liggande form.

Här har ni bilderna.
http://imgur.com/a/A9AXV

Tack så mycket i förskott.

Vilken kamera har du?

Här kommer lite synpunkter jag har om det hela.

Ta bort plastboxen, den skall inte vara med i bild! Det ser bara b ut.

Lägg druvorna i en porslinsskål.

Fixa ett fototält med en kartong (det är bara att googla "fototält" så hittar du) och belys från sidorna. det tar en kvart att fixa.

Lägg druvorna (utan skål) på svart granit. Eller svart (eller vilken färg du vill) papper och sen en plexiglasskiva/glasskiva. Så får du en fin reflekterande yta som ser väldigt proffsigt ut.

Rengör alltid det du ska fota!
Duscha druvorna lätt med en vattenflaska.
Lek med ljuset.
ha kort skärpedjup (om det går)

Och det viktigaste, använd stativ!!
Har du inget stativ, så använd fantasin, ställ kameran på ett bord/stol,pallar, eller vad du har och utlös kameran med självutlösarfördröjningen. Eller med fjärr.

Här är en gammal tråd som jag skapade för två år sedan angående produktfoto när jag inte visste ett skit om det. Många bra tips där!

Lycka till.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vilken kamera har du?

Här kommer lite synpunkter jag har om det hela.

Ta bort plastboxen, den skall inte vara med i bild! Det ser bara b ut.

Lägg druvorna i en porslinsskål.

Fixa ett fototält med en kartong (det är bara att googla "fototält" så hittar du) och belys från sidorna. det tar en kvart att fixa.

Lägg druvorna (utan skål) på svart granit. Eller svart (eller vilken färg du vill) papper och sen en plexiglasskiva/glasskiva. Så får du en fin reflekterande yta som ser väldigt proffsigt ut.

Rengör alltid det du ska fota!
Duscha druvorna lätt med en vattenflaska.
Lek med ljuset.
ha kort skärpedjup (om det går)

Och det viktigaste, använd stativ!!
Har du inget stativ, så använd fantasin, ställ kameran på ett bord/stol,pallar, eller vad du har och utlös kameran med självutlösarfördröjningen. Eller med fjärr.

Här är en gammal tråd som jag skapade för två år sedan angående produktfoto när jag inte visste ett skit om det. Många bra tips där!

Lycka till.

Tror du citerade fel person jag fixade till TS bild bara och la upp haha

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Tror du citerade fel person jag fixade till TS bild bara och la upp haha

Så fixat

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Så, du ber oss göra din skoluppgift? ...

Du kunde åtminstone gjort dig mödan att säga vilken bild du tyckte skulle användas.
Om du hade fotat rätt så skulle man nästan helt å hållet kunna skippa retuschering.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti