Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Jo, men tänkte utan en massa skitsaker som kommer förinstallerat.
Kanske skippar det dock, när jag såg hur mycket drivrutiner det verkar vara.
Kommer 8.1 om två dagar?

Källa: http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/wind...

Det är väl bara ta bort massa skitprogram, jag tänkte använda mig av http://pcdecrapifier.com/ när jag får datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thimzor:

Hehe, har samma leveranstid på min. Kanske kommer in med samma plan?

Håller fan tummarna för det, hoppas båda får

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Okey, då var det lite värre. Trodde att pixelproblem var lite DOA-stil, menmen. DÅ är nog bästa tipset att ringa dit och vänligt förklara för dem hur det ligger till. P g a deras trevliga returpolicy har jag aldrig tänkt på att leta efter någon pixelgaranti, och vad jag vet har de ingen(ingen de skyltar med åtminstone).

Det trodde jag med, men det är omöjligt att jag skulle missat den ända fram till nu... tror jag iaf :S

Jag har visserligen inte använt den jätte mycket men när jag startade upp den så såg jag den gröna pixeln direkt, när den startar upp med den svarta bakgrunden och Vaio loggan.

Tur att det va på tjejens och inte min, hon stör sig nog knappt men för mig hade de vart värre!

Får la kolla vad Sony säger om saken.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Nu står det, redan i örebro, tror ni jag kan vänta mig datorn redan idag eller imorgon? Tar ju bara 1h från örebro till norrköping
16 Oct 2013 08:40:14 Orebro Shipment Received At Tnt Location
16 Oct 2013 00:20:45 Liege Euro Hub Shipment In Transit.
15 Oct 2013 23:10:05 Liege Euro Hub Shipment Received At Transit Point.
15 Oct 2013 01:39:00 Pudong International Airport Shipment In Transit.
14 Oct 2013 22:28:57 Pudong International Airport Receiving Customer Notified Of Delivery Date
14 Oct 2013 21:50:44 Pudong International Airport Shipment In Transit.
14 Oct 2013 16:15:07 Orebro Shipment Physically Released From Customs
14 Oct 2013 16:01:10 Orebro Customs Clearance In Progress.

Permalänk
Medlem

16 Oct 2013 09:39:00 Stockholm Out For Delivery.

Antar att det blir två dagar tidigare än de trodde då. Skönt att det inte blev i morgon när man måste till skolan i alla fall. Och tur att man kollar statusen varje morgon som en neurotiker.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thimzor:

16 Oct 2013 09:39:00 Stockholm Out For Delivery.

Antar att det blir två dagar tidigare än de trodde då. Skönt att det inte blev i morgon när man måste till skolan i alla fall. Och tur att man kollar statusen varje morgon som en neurotiker.

Hahahaha samma här, försöker kolla var 3:e timme. Kom igen då kom idag istället, precis fått extra batteriet idag oxå.

16 Oct 2013 09:16:07 Orebro Awaiting Delivery Date/time Slot Agreement With Receiver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Fick min dator idag och den är ju underbar! Inga kvalitétsproblem alls.

Så nu återstår bara att dra in en ren kopia av Windows 8 hade jag tänkt, och även lägga in Ubuntu.

Då kommer vi till frågan, om windows-nyckel etc inte är några problem, behöver jag spara återställningspartitionen alls? Kan jag ta bort alla andra små partitioner också?

Jag drog ner en windows 8 iso, och installerade om, sparade ut C:\Windows\System32\spp katalogen för säkerhetskull inkl plockade ut licensnyckeln med wpkey. Dock behövdes varken eller då jag installerat om den så var redan min licensnyckel inlagd i den rena installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Jag drog ner en windows 8 iso, och installerade om, sparade ut C:\Windows\System32\spp katalogen för säkerhetskull inkl plockade ut licensnyckeln med wpkey. Dock behövdes varken eller då jag installerat om den så var redan min licensnyckel inlagd i den rena installationen.

Okej. Nyckeln är inga problem för mig, har gratis via MSDNAA. Fick du rätt på alla drivrutiner etc sen efteråt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Okej. Nyckeln är inga problem för mig, har gratis via MSDNAA. Fick du rätt på alla drivrutiner etc sen efteråt?

Körde in senaste avföljande
Chipset
wireless
Grafik (för att få hdmi ut att funka)
Ljud (funkar som default i datorn, men vill du kunna få ut ljud via hdmi behöver du drivers)
styrplattan
Kortläsare
Blåtand
Intel Collaborative Processor Performance Control

Vill du ha Vaio control center fungera måste du installera följande innan du installerar control center. Skönt att ha för att ställa fläktarna, dom surrar på ganska störande out of the box.
Hotkey Utilities
Sony Firmware Extension Parser Device
Sony Shared Library

Sen la jag till harware diagnostic och fan diagnostic (vetetusan om det gör nån nytta men det kändes rätt iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Körde in senaste avföljande
Chipset
wireless
Grafik (för att få hdmi ut att funka)
Ljud (funkar som default i datorn, men vill du kunna få ut ljud via hdmi behöver du drivers)
styrplattan
Kortläsare
Blåtand
Intel Collaborative Processor Performance Control

Vill du ha Vaio control center fungera måste du installera följande innan du installerar control center. Skönt att ha för att ställa fläktarna, dom surrar på ganska störande out of the box.
Hotkey Utilities
Sony Firmware Extension Parser Device
Sony Shared Library

Sen la jag till harware diagnostic och fan diagnostic (vetetusan om det gör nån nytta men det kändes rätt iaf)

Alright, får se om jag börjar pilla med det efter tentorna då! Tack så mycket!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Väntar dom på att jag ska bekräfta det? :
16 Oct 2013 09:16:07 Orebro Awaiting Delivery Date/time Slot Agreement With Receiver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Alright, får se om jag börjar pilla med det efter tentorna då! Tack så mycket!

Om du inte vill få spel på datorn rekomenderar jag att du installerar drivers för styrplattan först, min löpte amok och klickade vilt och flyttade filer både kors och tvärs innan jag fick kontroll över den genon drivrutinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Väntar dom på att jag ska bekräfta det? :

Ja, det där ser lite konstigt ut, jag fick min för ett tag sedan. Testat ringa och fråga?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thimzor:

Ja, det där ser lite konstigt ut, jag fick min för ett tag sedan. Testat ringa och fråga?

Nu fick jag det bekräftat att den är i Sverige och de kommer och kör ut det imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thimzor:

Hur dags körde dom ut till dig ungefär? Står standby hemma nu ifall de kommer.

Permalänk
Medlem

Fick min ungefär en halvtimme efter den stod som out for delivery, kanske bor nära en "tnt location" dock. Men fort gick det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thimzor:

Fick min ungefär en halvtimme efter den stod som out for delivery, kanske bor nära en "tnt location" dock. Men fort gick det.

Nähe, jag ringde och sa igår att jag ville ha det utkört till idag och nu säger dom att de inte kan köra ut det förens berkäknad leveranstid imorgon så att säga. Fattar inte vad problemet är egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Nähe, jag ringde och sa igår att jag ville ha det utkört till idag och nu säger dom att de inte kan köra ut det förens berkäknad leveranstid imorgon så att säga. Fattar inte vad problemet är egentligen.

De har väl sina rutter och kanske väntar på att något annat paket också ska komma in!
De kom till mig runt klockan 11 båda dagarna för övrigt (missade första gången).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har det ju gått ett par veckor iaf sen de första köpte sina datorer.
Hur ser ni på datorn nu?
Många av problemen verkar ju ha blivit lösta?

(Är sugen på en 11-tummare).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Hur ser ni på datorn nu?

Jag fick min dag och är sjukt nöjd hitills, lite ovan med scroollning bara och kanske behöver ställa in något, sjukt lätt dator och har inget problem med wifi eller fläkten just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Hur ser ni på datorn nu?

Väldigt nöjd med allt och inte haft de "vanliga" problemen.
Men, dålig fastsättning av skärmpanelen på den icketouch som jag har.
Ibland har jag även fått ganska kraftiga lagg vid vanlig surfning, även fast datorn inte var ställd till silence.

Allt som allt en bra dator och jag råder dig att ta 13-tummaren då den ändå är såpass tunn och lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Hur ser ni på datorn nu?

Inga problem alls som andra haft, klockren! FÖRUTOM, ett litet. Musplattan sitter lite löst och glappar. Tryckte underifrån och det hjälpte, men den sitter fortfarande lite (LITE) löst. För övrigt är musplattan riktigt bra, t.o.m. min kompis som kör macbook pro tyckte den var i klass med hans.
Ramen runt skärmen sitter bra och tight mot skärmen. Wifi har fungerat bra på alla ställen på LTH där jag har testat. Fläkten är bra, varvar dock upp ibland och jag verkar ha termiskt tak på 60 grader vilket känns lågt.
Batteritiden är bra, sweclockers recension verkar stämma bra för mig där.
Tangentbordet är skönt.

Värt att nämna är att sony inte verkar vara bäst i världen på antireflex-filter, men det är helt okej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Inga problem alls som andra haft, klockren! FÖRUTOM, ett litet. Musplattan sitter lite löst och glappar. Tryckte underifrån och det hjälpte, men den sitter fortfarande lite (LITE) löst. För övrigt är musplattan riktigt bra, t.o.m. min kompis som kör macbook pro tyckte den var i klass med hans.
Ramen runt skärmen sitter bra och tight mot skärmen. Wifi har fungerat bra på alla ställen på LTH där jag har testat. Fläkten är bra, varvar dock upp ibland och jag verkar ha termiskt tak på 60 grader vilket känns lågt.
Batteritiden är bra, sweclockers recension verkar stämma bra för mig där.
Tangentbordet är skönt.

Värt att nämna är att sony inte verkar vara bäst i världen på antireflex-filter, men det är helt okej.

Bara jag som tycker det blir lite trögt med trackpaden, blir typ kletig om fingrarna och svårt att scrolla.

Permalänk

Funderar seriöst på att inhandla 13-tummaren med CI5, 8gb & 256 Gb PCIe ssd. Har läst på många form (bland annat här), att många tycker att den är lite "vobblig", att den sviktar lite här och där och att skärmen inte är speciellt rejäl.

Ni som haft denna dator ett tag, tycker ni personligen att detta är ett problem? (Om ni ens upplever att datorn är på det viset jag beskrev)

Permalänk
Medlem
Skrivet av afOstermann:

Funderar seriöst på att inhandla 13-tummaren med CI5, 8gb & 256 Gb PCIe ssd. Har läst på många form (bland annat här), att många tycker att den är lite "vobblig", att den sviktar lite här och där och att skärmen inte är speciellt rejäl.

Ni som haft denna dator ett tag, tycker ni personligen att detta är ett problem? (Om ni ens upplever att datorn är på det viset jag beskrev)

Du har ingen butik i närheten där du kan pilla med den? Den brukar finnas på elgiganten, media markt eller liknande. Personligen tyckte jag inte den kändes tillräckligt stabil för att klara av flera års mobilt användande iaf.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Ang externa batteriet, ska det stå Batteri 1 ansluten och laddas
batteri 2 ansluten men laddas inte, betyder det att batteri 1 laddas först till 100% sen påbörjar den på batteri 2?
EDIT: Den andra batteri 2 började ladda även när batteri 1 hade uppnått 80% för er andra som undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Bara jag som tycker det blir lite trögt med trackpaden, blir typ kletig om fingrarna och svårt att scrolla.

Jag tycker ytan på trackpaden är bra och har inte upplevt den så som du säger trots användning sen i tisdags.

Skrivet av afOstermann:

Den är inte lika stabil som en macbook i aluminium, men tycker inte den är speciellt vobblig. Visst, den sviktar, men det var jag medveten om och det är priset man får betala för den låga vikten.

På vilket sätt skulle skärmen inte vara rejäl? Gångjärnen eller?

Bor du i närheten av elgiganten/någon sån affär så kläm och böj lite på den!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Hur ser ni på datorn nu?

Haha, haft min i tre månader Kolla sida 1 i den här tråden för ett långt inlägg av mig om den. Det hat inte förändrats i någon större grad.

sammanfattning: Det är den bästa dator jag haft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Ang externa batteriet, ska det stå Batteri 1 ansluten och laddas
batteri 2 ansluten men laddas inte, betyder det att batteri 1 laddas först till 100% sen påbörjar den på batteri 2?
EDIT: Den andra batteri 2 började ladda även när batteri 1 hade uppnått 80% för er andra som undrar.

Stämmer bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Jag tycker ytan på trackpaden är bra och har inte upplevt den så som du säger trots användning sen i tisdags.

Den är inte lika stabil som en macbook i aluminium, men tycker inte den är speciellt vobblig. Visst, den sviktar, men det var jag medveten om och det är priset man får betala för den låga vikten.

På vilket sätt skulle skärmen inte vara rejäl? Gångjärnen eller?

Bor du i närheten av elgiganten/någon sån affär så kläm och böj lite på den!

Lite dåligt formulerat av mig; ja, jag syftade på gångjärnen, eller vad man nu ska kalla det. Att skärmen åker fram och tillbaka när man petar på den. Men man kan ju inte kräva hur mycket som helst med tanke på datorns vikt och tjocklek.