Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Verkar jävligt skumt. Fortfarande har jag inte fått ett spårningsnummer men hoppas jag kan få det senast måndag. Vi uppskattar nu att din VAIO-beställning kommer att levereras mellan 13.10.2013 och 18.10.2013. Levererar de på helger oxå?

Nej, det tror jag inte.
Min uppskattade leveranstid var 07-11, så du är beredd på att inte få den nästa vecka

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Min spårning på paketet verkar väldigt konstig, haha. Har ni andra upplevt samma sak?

Står att den har släppts från tullen (Shipment Physically Released From Customs) i Malmö den 9e Oktober, nu verkade den precis checkas in nere i Belgien på Liege Euro Hub?

Stog så för mig med. Att "beställningen" släppts från tullen inte själva fysiska produkten? Tyckte också det var märkligt. Först stog det Stockholm ---> China ---> Belgien ---> Stockholm.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haresh:

Hmm, vad är det för speciellt med 8.1?

Automatisk skalning i operativsystemet.

Skrivet av Forbizzn:

Nu har laptopen börjat fraktas, men det står: "Din beställning är under leverans.
Du kan spåra den på vår fraktpartners webbplats."

Då antar jag de menar TNT men jag har ju inte fått något spårningsnr.

Skrivet av Rydisen:

Min spårning på paketet verkar väldigt konstig, haha. Har ni andra upplevt samma sak?

Står att den har släppts från tullen (Shipment Physically Released From Customs) i Malmö den 9e Oktober, nu verkade den precis checkas in nere i Belgien på Liege Euro Hub?

Skrivet av Forbizzn:

Verkar jävligt skumt. Fortfarande har jag inte fått ett spårningsnummer men hoppas jag kan få det senast måndag. Vi uppskattar nu att din VAIO-beställning kommer att levereras mellan 13.10.2013 och 18.10.2013. Levererar de på helger oxå?

Skrivet av Sampabowie:

Stog så för mig med. Att "beställningen" släppts från tullen inte själva fysiska produkten? Tyckte också det var märkligt. Först stog det Stockholm ---> China ---> Belgien ---> Stockholm.

/S

Jag har beställt en del grejer från Sony de senaste åren och jag undrade över samma sak. Jag ringde dem och fick ett svar i stil med: Du får fraktnummer när produkten kommit in i EU. Den ort som dyker om vartannat är var den kommer landa i Sverige, och då det står t ex tull betyder det att kontakten med tullen sker till den staden, inte att produkten befinner sig där.(antar att det är smidigast att fixa alla importpapper under resan snarare än när produkten landat)

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Jag har beställt en del grejer från Sony de senaste åren och jag undrade över samma sak. Jag ringde dem och fick ett svar i stil med: Du får fraktnummer när produkten kommit in i EU. Den ort som dyker om vartannat är var den kommer landa i Sverige, och då det står t ex tull betyder det att kontakten med tullen sker till den staden, inte att produkten befinner sig där.(antar att det är smidigast att fixa alla importpapper under resan snarare än när produkten landat)

Aha, ja det låter ju logiskt! Konstigt dock att det står "Physically realeased" från tullen tycker jag, haha.
Nu ligger min i Malmö i alla fall, synd att behöva vänta över helgen för att den ska köras 2 mil, menmen!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Jag tror det har att göra med windows 8, dvs att de fördelar som rapid Wake innebar i windows 7 är försumliga när man jämför med windows 8:s viloläge.

Jag har skapat recovery på USB och kan boota från den(genom att trycka på assist när datorn är avstängd).

Okej, har en bekant som har en vaio (minns inte vilken modell, med win8 och den kör rapid wake)

Jag har testat med både usb och nu dvd-skivor och startar med assist knappen, och väljer usb/optical device får upp en skärm där jag kan välja lite olika (se bifogad bild) den verkar starta och man får välja språk och tangentbordslayout, sen kommer jag bara tillbaks till val skärmen igen..

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, om man tar det utökade batteriet, får man med det vanliga batteriet då också så att säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Snabb fråga, om man tar det utökade batteriet, får man med det vanliga batteriet då också så att säga?

Svar nej. Det interna batteriet tror jag inte går att avlägsna utan att öppna upp datorn. Extrabatteriet sitter helt enkelt monterat på utsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Svar ja. Om du beställer maskinen med det utökade batteriet så får du två batterier; dels det interna/inbyggda standardbatteriet och dels extrabatteriet, extrabatteriet kan du sedan montera på - och då har du två batterier totalt - eller montera av och då har du maskinen med det inbyggda. Samma sak som att köpa extrabatteriet separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Okej, har en bekant som har en vaio (minns inte vilken modell, med win8 och den kör rapid wake)

Jag har testat med både usb och nu dvd-skivor och startar med assist knappen, och väljer usb/optical device får upp en skärm där jag kan välja lite olika (se bifogad bild) den verkar starta och man får välja språk och tangentbordslayout, sen kommer jag bara tillbaks till val skärmen igen..

http://www.forumbilder.com/images/2013/10/11/recovery111.jpg

Min S15(har win 8, men samma modell har också sålts med win7) har rapid Wake, men tror att Sony slutat skicka med/uppdatera mjukvaran pga win 8.

Jag har aldrig sett en sådan skärm som du visar, så skulle du kunna sätta i USB och göra samma sak? Är inte hemma så kan inte kolla(kommer hem imorgon) men blir det alltså ett moment 22?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Överväger nästan att lämna tillbaka min dator på grund av ljudnivån och problem med det trådlösa, den disconnectar stup i kvarten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av s4ffran:

Överväger nästan att lämna tillbaka min dator på grund av ljudnivån och problem med det trådlösa, den disconnectar stup i kvarten!

Har du följt tipsen här: http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o... ?

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Yes det har jag. Kör för tillfället med ett externt nätverkskort, som fungerar helt perfekt.. Verkar ju snarare vara ett hårdvaruproblem med det inbyggda nätverkskortet i datorn.

Tack för länken i alla fall!

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget spårningsnr, fan så segt. Men levererar dom med hemfrakt eller postombud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Fortfarande inget spårningsnr, fan så segt. Men levererar dom med hemfrakt eller postombud?

TNT kommer och knackar på. Oftast är de jättetrevliga!(enligt mina erfarenheter)

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

TNT kommer och knackar på. Oftast är de jättetrevliga!(enligt mina erfarenheter)

Ringer de först eller något?
Ska få min leverans idag, men hade tänkt dra till skolan strax och kom precis att tänka på detta...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ska få min leverans idag, men hade tänkt dra till skolan strax och kom precis att tänka på detta...

Det undrar jag också, vore bra om de ringer innan man kommer.

Permalänk
Medlem

Någon som vilken policy sony har angående döda pixlar på SVP13?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Ringde precis kundtjänst och de la in mitt telefonnummer, så om chauffören hade tid (?) så kanske ha ringer, men inte säkert.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kan ni rekommendera mig att köpa en Vaio Pro 13" idag?
Kolla gärna http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Måste säga att det är ett bra pris på den datorn, vaion har ju dock fortfarande några fördelar över den. Nyare processor, bakgrundsbelyst tangentbord etc.

Tror det är ganska jämt race i att man får vad man betalar för, så vill du ha en billigare dator så tar du samsung, kan du tänka dig att betala lite mer så tar du Sonyn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bäste kund,

TNT kommer att leverera din SONY försändelse den 18 okt 2013 före 18:00. Så ja fan äntligen ett besked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

De ringer endast om du gett dem ditt nummer och bett dem ringa(jag tycker att det borde vara standard)

Skrivet av Forbizzn:

Skrivet av Sweede:

Någon som vilken policy sony har angående döda pixlar på SVP13?

De har en 30 dagars "no questions asked" returpolicy, så skicka tillbaka den

Skrivet av p0pe:

Det är den bästa datorn jag haft. Det är alltså ett ja! Prisvärd, fantastisk skärm, en riktig lättviktare, trevligt tangentbord och sist men inte minst, utan snarare längst( ), en helt förjävla bra batteritid!

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Du vet att du kan kan konfigurera den på sonys hemsida och där kan du välja en i7 cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

De ringer endast om du gett dem ditt nummer och bett dem ringa(jag tycker att det borde vara standard)

De ringde tyvärr inte trots att jag ringt och gett dem mitt nummer. Missade därmed min leverans då de kom under den enda timmen jag var i skolan, haha...
Försökte ringa upp igen och se om de kunde komma om en halvtimme, hon skulle se vad hon kunde göra men inte säkert.
Så nu har jag leverans imorron istället och då ska jag se till att vara hemma hela dagen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

De har en 30 dagars "no questions asked" returpolicy, så skicka tillbaka den

Det är tjejens SVP13, det har nog gått mer än 30 dagar sen hon köpte den och pixel dog nyss....

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Det är tjejens SVP13, det har nog gått mer än 30 dagar sen hon köpte den och pixel dog nyss....

Okey, då var det lite värre. Trodde att pixelproblem var lite DOA-stil, menmen. DÅ är nog bästa tipset att ringa dit och vänligt förklara för dem hur det ligger till. P g a deras trevliga returpolicy har jag aldrig tänkt på att leta efter någon pixelgaranti, och vad jag vet har de ingen(ingen de skyltar med åtminstone).

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Fick min dator idag och den är ju underbar! Inga kvalitétsproblem alls.

Så nu återstår bara att dra in en ren kopia av Windows 8 hade jag tänkt, och även lägga in Ubuntu.

Då kommer vi till frågan, om windows-nyckel etc inte är några problem, behöver jag spara återställningspartitionen alls? Kan jag ta bort alla andra små partitioner också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Fick min dator idag och den är ju underbar! Inga kvalitétsproblem alls.

Så nu återstår bara att dra in en ren kopia av Windows 8 hade jag tänkt, och även lägga in Ubuntu.

Då kommer vi till frågan, om windows-nyckel etc inte är några problem, behöver jag spara återställningspartitionen alls? Kan jag ta bort alla andra små partitioner också?

Eller vad menar du med ren kopia? Fick du inte win 8? Det ska väl gå att uppgradera till 8.1 om två dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Eller vad menar du med ren kopia? Fick du inte win 8? Det ska väl gå att uppgradera till 8.1 om två dagar.

Jo, men tänkte utan en massa skitsaker som kommer förinstallerat.
Kanske skippar det dock, när jag såg hur mycket drivrutiner det verkar vara.
Kommer 8.1 om två dagar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Bäste kund,

TNT kommer att leverera din SONY försändelse den 18 okt 2013 före 18:00. Så ja fan äntligen ett besked.

Hehe, har samma leveranstid på min. Kanske kommer in med samma plan?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3