Apple presenterar nya Ipad Air och Ipad Mini

Permalänk
Melding Plague

Apple presenterar nya Ipad Air och Ipad Mini

Det blir tunnare, snabbare och mer högupplösta surfplattor när Apple presenterar nya Ipad Air och Mini, som i det senaste utförandet bygger på 64-bitarsprocessorn Apple A7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar iPad Air, kanske får bli en sån nu när skärmen har spruckit på min 3'a. Förövrigt så var det mesta förväntat, retina på iPad mini är ganska fint det med.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

iPad mini 2 blir det lätt till jul

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag gillar iPad Air, kanske får bli en sån nu när min skärm har spruckit på min 3'a. Förövrigt så var det mesta förväntat, retina på iPad air är ganska bra fint det med.

Du menar nog retina på iPad Mini är bra fint det med? iPad Airs föregångare "iPad 4" hade ju redan en retina skärm.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Blev just sugen på en mini

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ja, man måste ju ge Apple en eloge för sina plattor. De är verkligen outstanding.
Blir lite sugen på en mini jag med, trots att man redan har plattor så det räcker och blir över.

Permalänk
Medlem

Kul med rymdgrått istället för mörkgrå, nästan som min 3ds som är cosmo black.

Permalänk
Medlem

Tror aldrig jag varit så sugen på att köpa en ny platta som nu:o

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wozzor:

iPad mini 2 blir det lätt till jul

Finns ingen som heter så dock...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hands on från Anandtech

Permalänk
Medlem

Var är innovationerna?
Tunnare, snabbare, mer högupplöst... dah
Precis som alla andra då.
Nej, riktigt besviken. Apple kramar ut allt de kan ur sin trogna kundbas.
Men ge oss en kioskvältare. Kom med något nytt...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Avstängd

Känns dumt att ha kvar iPad 2.. Men det blir absolut en iPad Air till nästa Black Friday!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kern:

Var är innovationerna?
Tunnare, snabbare, mer högupplöst... dah
Precis som alla andra då.
Nej, riktigt besviken. Apple kramar ut allt de kan ur sin trogna kundbas.
Men ge oss en kioskvältare. Kom med något nytt...

Precis som alla andra tablettillverkare med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboDD:

Precis som alla andra tablettillverkare med andra ord?

Exakt, jag hade hoppats att de kommit med en riktig rysare.
Samma känsla som med iphone, en riktig hypepryl... men den tiden är kanske förbi

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Du menar nog retina på iPad Mini är bra fint det med? iPad Airs föregångare "iPad 4" hade ju redan en retina skärm.

Ja, ursäkta. Typo, rättat nu.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa en iPad mini retina, men det högre priset får mig nog faktiskt att avstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kern:

Exakt, jag hade hoppats att de kommit med en riktig rysare.
Samma känsla som med iphone, en riktig hypepryl... men den tiden är kanske förbi

Nästa revolution är wearable devices och GUI för stora skärmar/TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Var är innovationerna?
Tunnare, snabbare, mer högupplöst... dah
Precis som alla andra då.
Nej, riktigt besviken. Apple kramar ut allt de kan ur sin trogna kundbas.
Men ge oss en kioskvältare. Kom med något nytt...

Vad skulle den kunna göra?
Vilken funktion i en surfplatta skulle kunna vara en kioskvältare?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ja, man måste ju ge Apple en eloge för sina plattor. De är verkligen outstanding.
Blir lite sugen på en mini jag med, trots att man redan har plattor så det räcker och blir över.

Hur då, är det en äppelsymbol på plattan är det automagiskt bra grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Vad skulle den kunna göra?
Vilken funktion i en surfplatta skulle kunna vara en kioskvältare?

När det gäller Apple? Ja tex: usb-port, minneskortsplats, nfc, kick-stand, touch ID, roligare färger osv. Nog går surfplattor att utveckla mer än att bara göra tunnare, lärare och snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Vad skulle den kunna göra?
Vilken funktion i en surfplatta skulle kunna vara en kioskvältare?

Sorry för min otydlighet och post i en tråd som avhandlar plattor.
Jag syftade på en ny kioskvältare. Blev lite frustrerad av att se uppgraderingar av same old same old.
Men det "SebboDD" skriver här ovanför hade varit kul att få nu...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Vad skulle den kunna göra?
Vilken funktion i en surfplatta skulle kunna vara en kioskvältare?

http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2010/09/s...

Något liknande är ju i klass med kioskvältarnivå + holografiuppspelning

Permalänk
Medlem

Kommer gamla Smart Cover passa nya paddan?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva "men inget touchID?!?!" men sen tänkte jag efter, kommer aldrig använda det...

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hade tänkt köpa en iPad mini retina, men det högre priset får mig nog faktiskt att avstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter i samma sits. Det är lite väl blodigt. 16gb-modellen är OK rent prismässigt, men tyvärr känner jag att jag behöver minst 32gb. Och hoppet i pris där emellan känns enormt. 'Behöver' (;)) en platta till mina studier, och står mellan en andra generations nexus 7 och iPad mini retina. Det jag funderar över är om inte nexus 7 blir för liten för att föra anteckningar på, plus att batteritiden är något lägre. Å andra sidan är prisskillnaden nästan 1900 spänn, i favör för nexus.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Jag älskar min iPad 3. I början var jag verkligen motvillig, men nu efter min Galaxy S4:a och dess skitkassa batteritid med laggande skärm så känns det som ett självklart val att skippa mobilen för en surfplatta. Vad jag saknar på min iPad är att den är lättare och lite mindre. Därför har jag verkligen sett fram emot en retina mini.

Blir lätt mobbad av min sambo som har en iPhone 5, då hon både surfar snabbare (sidorna laddas upp snabbare)och har en batteritid som inte skriker av att tankas 2ggr om dagen.

Nu blir jag dock sugen på iPad air ;p

Det kan låta fånigt och jag har inte gillat Apples idé att sätta design före i en begränsad variant där man känner sig fängslad, men nu under sommaren så har jag börjat tycka om att det inte laggar, att batteritiden räcker en dag eller 2 med surf och mängder av streaming. Min livsstil hinner inte med timmar av underhåll annat än till datorn och då känns en iPad och Apple TV helt perfekt för mig. Faktiskt så bra att man blir positivt inställt till nyheter som *iPad Air är mindre och lättare*

Permalänk
Medlem

Om ändå 10% Mecenat rabatten skulle funka för iPads

Känner mig sugen på en iPad mini

Edit: Jävlar! De måste nyss ha fixat det! Rabatt för studenter

Edit 2: det är jag som är korkad.. kollade på fel iPad :/

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Var är innovationerna?
Tunnare, snabbare, mer högupplöst... dah
Precis som alla andra då.
Nej, riktigt besviken. Apple kramar ut allt de kan ur sin trogna kundbas.
Men ge oss en kioskvältare. Kom med något nytt...

Apple släppte kioskvältaren i form av surfplattan. Sedan dess har ingen gjort mycket mer än gjort snabbare/högre upplösning varianter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Apple släppte kioskvältaren i form av surfplattan. Sedan dess har ingen gjort mycket mer än gjort snabbare/högre upplösning varianter.

Precis. Just därför förutsätter jag att de ska vara ledande framåt, inte bara utvecklande.
Med en R&D budget likt en mindre nations BNP så hade jag förväntat mig mer.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Hallå,var lite kritiska. Vad är nytt som ingen annan har?