Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ehm.. ursäkta men, A: skämtar ni?
B: trollar ni?
C: eller är ni bara dumma?

Kortet presterar under GTX 780.
Det är verkligen inte uppe och fajtas med Titan.
Dessutom har grafikkortet en värdelös kylare och är extremt varm.

öhh..

Hehe hahaha tack kompis, jag behövde verkligen det där!

Började bli riktigt irriterad efter att ha läst till sida 13 och stod helt förstummad av vilka enormt efterblivna kommentar jag fått läsa hitills, många helt utan koppling till verkligheten.. Men sen kom ju du och kommenterade och allt ändrades bara så där, tänkte lämna Sweclockers för idag pga av irritationsmomenten i form av tragiska fanbois som inte ens inser hur patetiska dom är i sin egna lilla värld men jag bokstavligen började gap flabba här efter din kommentar, ja till den milda grad att jag faktiskt halkade ner från soffan. Jo det är sant faktiskt ingen överdrift och ingen lögn det hände verkligen, att skratta är bra för ens mående helt klart och frigör endorfiner m.m. så nu vart jag på bra humör igen.

Stort tack!

Skrivet av Omitron:

"skulle gått till Specsavers!"

Hehehe

Vänta tills han upptäcker själv hur jäkla dumt det där blev egentligen, då kommer det heta nåt i stil med: "Ahh jag skrev fel, ahh jag skrev tvärt om mot vad jag menade, ahh jag menade högt överklockat GTX780" eller liknande nonsense? Jag menar vad är alternativet, right? Ser ju inte särskilt intelligent ut iaf med tanke på att forum efter forum vid detta lagen fastlagit hur det står till på prestanda fronten!

EDIT:

Nu har säker någon redan postat detta men iaf.. Jag såg nyss att Dustin satt upp kortet för 4490 (+200 med BF4) , går att betälla vad det set ut som men såklart inget lagerstutus ännu?? http://www.dustinhome.se/product/5010757307/gigabyte-radeon-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Förmodligen alla som läser den här tråden? Vem annars?

Ska du citera så ta med all text.

Och du missade fortfarande poängen.

Vi har alla fattat att du kommer att köpa referens för att smälla på en vattenkylning.

Men diskussionen gällde fortfarande luftkylning (du vet mekaniska fläktar som blåser luft) och hög decibel.

Om det nu är så att du fortfarande inte fattar vad jag menar, så helt ok med mig. Spiller inte mer tid på dig nu.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt o se hur varma korten blir när man kör Crossfire/TRIfire

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Man väntar 1 månad för skiten och sen blir man helt plötsligt tvungen att vänta 1 månad till för aftermarknads coolers ska säljas. GÖTT! Bra jobbat AMDFAILURES. Blir inge BF4 här inte....

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Avar:

Man väntar 1 månad för skiten och sen blir man helt plötsligt tvungen att vänta 1 månad till för aftermarknads coolers ska säljas. GÖTT! Bra jobbat AMDFAILURES. Blir inge BF4 här inte....

Bättre än Nvidia som bara hade referenskylare på Titan.

Permalänk
Medlem

"ASUS DirectCU II versions with Super Alloy Power and OC/TOP pre-overclocks will follow in the coming months."

Källa: http://rog.asus.com/267872013/graphics-cards-2/asus-r9-290x-g...

Bara jag som inte vågar slå till och köpa referenskortet? Väntar på tredjeparts kylare så att det gör ont av ångest. I och med att gtx 780ti är precis runt hörnet, troligen före releasen av tredjeparts kylarna för R9 290x.

Ser detta som att AMD förlorar mig och massa andra potentiella kunder.... Annars hade Asus R9 290x ASUS DirectCU II varit ett givet köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Bättre än Nvidia som bara hade referenskylare på Titan.

Ja men det är stor skillnad fläktmässigt mellan dessa två, har du ens hört hur r9 290x referensfläkten låter?

AMD har haft ett smeknamn hela vägen back in the days:

AMD DYNAMIT

Visa signatur

CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Medlem

Håller med som alla andra. Definitivt ett intressant kort för den prisättningen gentemot 780 GTX. Tråkigt att ljudnivån och värmen var dåligt.... Blir intressant och se hur Nvidia tänker kontra med prissättningen på 780. Återstår att se hur 290 och 780 Ti kommer prestera också

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

HAHAHAHA, YES! Det spöar GTX TITAN!

Nu har AMD det snabbaste grafikkortet & den snabbaste singel-GPU kortet!
Konkurrens åt folket!<3

Vill inte förstöra nåt men de blev 4-3 till titan enligt sweclockers speltester tyvärr .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimquang:

"ASUS DirectCU II versions with Super Alloy Power and OC/TOP pre-overclocks will follow in the coming months."

Bara jag som inte vågar slå till och köpa referenskortet? Väntar på tredjeparts kylare så att det gör ont av ångest. I och med att gtx 780ti är precis runt hörnet, troligen före releasen av tredjeparts kylarna för R9 290x.

Ser detta som att AMD förlorar mig och massa andra potentiella kunder.... Annars hade Asus R9 290x ASUS DirectCU II varit ett givet köp!

AMD får skylla sig själv helt seriöst. btw in the incoming months... Pratar vi om månader ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra att dom satte ett hyffsat lågt pris på kortet för då hoppas jag att en prissänkning på Titan kanske kan bli aktuellt, för det är det jag har ställt in siktet på.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk

Fail att komma med en sådan dålig referenskylare och vänta på andra kylare flera veckor.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av tvelander:

Fast det gjorde vi ju inte.

Skulle jag väntat i 9 månader typ för att AMD KANSKE skulle släppa ett kort?

Efter jag testade 3 TRI fire 7970 grätt jag fick köpa dom billigt, sen sålde jag dom med + - 0.

Så säg mig hur jag skulle ha gjort? suttit kvar på 4x 680 och förlorat över 1200 kronor per kort?

Och vissa av dom spelen jag spelar funkar mega snort pissigt dåligt i AMD CF, som tex WoW 3 skärmar, och lite andra saker.

Fast du är ingen fanboy, du är en entusiast och för 9 månader sedan var Titan absolut bäst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Hur tänkte du nu ???

AMD hade inget kort som kom i närheten av Titan för 9 månader sen..Vill man ligga på topp kostar det.Och Nvidia lär skita ut ett nytt Titan för 10 papp som krossar AMD igen va så säker lille gubben

Då får du genast ut och köpa ett då, det kostar ju att ligga på topp. Vi andra kan då köra 2 st 290X för mindre än halva priset och ändå ha bättre prestanda

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DrunkenMonkey:

Så du beskrev fel alltså? Har en fru som är audionom, hon har förklarat hela detta begreppet. Därför många tillverkare av tex dammsugare gärna anger dba. Dba tar väl bara högfrekventa ljud. Så basljudet kan vara högt från dammsugaren. Så en med lågt dba kan låta hur mycket som helst egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Var skrev jag fel? dBa har fått mycket kritik ja men används ändå generellt som standard. Det finns en uppsjö andra filter som försöker göra samma sak. Det är dock långt ifrån enkelt som din fru säkert har nämnt eftersom det inte bara är fysik utan fysiologi och psykologi inblandat. För att ytterligare krångla till det så olika personer olika känsliga. Lite grovt kan man säga att dBa dämpar frekvenser under 1000 Hz och över 5000 Hz.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiarn:

Kortfattat: nej, det räcker inte

Varför?
1. Renderingstiderna..
2. Målet är att kunna köra majoriteten av titlarna i 60 fps i 2560*1440 (290X klarar endast att hålla medelfps över 60 på 3/8 av titlarna som SweC presenterade)

Och ja, jag hade tänkt köra 3Dmark 24/7 och skicka en livefeed med resultaten exklusivt till dig.

Räcker inte ett 290X så räcker ju inte heller ett Titan. Hur tänkte du där?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Fail att komma med en sådan dålig referenskylare och vänta på andra kylare flera veckor.

Förstår inte helt hur det är fail. Det är ju bara att vänta.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Förstår inte helt hur det är fail. Det är ju bara att vänta.

Eftersom BF4 släpps om en vecka.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tomshardware får andra värden än sweclockers. märkligt. Glömde nämna. På BF3 testet var det annorlunda värden.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Sweclockers användare. Varför 100% negativa kommentarer? Kylaren är kass jag tror dom flesta nu läst sig till det. Vi borde istället fira över grafikkort som presterar i alla fall över min förväntan. Nvidia lär komma med något värre förr eller senare Referenskylaren går garanterat byta ut om man nu inte vill bära hörselkåpor vid datorn

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Ingen ny kylare från Asus förrän nästa år

http://www.youtube.com/watch?v=3OHKWMgBhvA

15:55

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Eftersom BF4 släpps om en vecka.

Förstår.

Skrivet av Chourou:

Tomshardware får andra värden än sweclockers. märkligt.

Ja, visst är det märkligt. Man skulle ju tro att alla benchmarks var gjorde under samma förhållanden, med samma utrustning och med samma hårdvara.

Permalänk
Medlem

hehe bara älskar tomshardwares kommentar på ljudet.

We decided to forgo the video demonstrating what a 95% duty cycle sounds like. It’s pointless and potentially bad for your long-term hearing. The noise is simply unbearable without commercial-grade ear protection.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

bra tråd de här, 45% säger "suck it ni som köpte titan" och 45% säger "Nvidia är bättre än AMD ändå", resterande 10% som faktiskt har nåt vettigt o säga lyssnar ingen på.
korten är på ett ungefär lika bra, men R290X är tbh mer realistiskt prissatt, men här kommer Nvidias poäng TITAN är 8 månader gammalt.
Nvidia har alltid varit dyrare än AMD det är ju inte direkt något nytt så förstår inte varför det helt plötsligt blev ett av dom viktigaste argumenten.
Och även efter prissänkingar tror jag Nvidia kommer va dyrare, det är väl egentligen mest chockerande att priserna på grafikkorten BARA sänks när det kommer en ny generation, för 8 månader sen va titan "värt" 8.5k så bra va det, när 780 kom så sjönk det egentliga värdet, men priset stannade på samma, ändå fram tills nu när det kan bli något prissänkt kanske.
Och ska vi vara petiga med pris / prestanda, varför inte köpa sig 2st 680 eller 7970 SLI/CF då, mer prestanda än R290X och ungefär samma pris.
Vill man ha det bästa så köper man det bästa "just nu" för om några månader kommer något nytt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimquang:

Mjo men sen är ju frågan hur länge vi får vänta på tredjeparts kylare till 780ti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

hehe bara älskar tomshardwares kommentar på ljudet.

We decided to forgo the video demonstrating what a 95% duty cycle sounds like. It’s pointless and potentially bad for your long-term hearing. The noise is simply unbearable without commercial-grade ear protection.

Och ändå fick kortet den enda Elite utmärkelsen sajten utdelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Tomshardware får andra värden än sweclockers. märkligt. Glömde nämna. På BF3 testet var det annorlunda värden.

Toms saknar all trovärdighet sen myglet med Intel p4 har jag för mig det var. Kolla andra sajter istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Lite roligt att under förra generationen:

Radeon 7970 kommer först och är då givetvis bäst.
Nvidia släpper GTX 680 som är ett GK104 och är i stock pressad till det yttersta för att kunna passera 7970.
Radeon 7970 GHz Edition kommer ut för att AMD har god marginal på vad en Tahiti XT kan klocka.

Och nu kanske det blir tvärtom:

Nvidia Titan/780 kommer ut och visar vad ett bjässechip på 28nm kan göra
Radeon R9 290X släpps och verkar vara pressat till det yttersta för att kunna gå förbi Nvidias flaggskepp
Nvidia planerar släppa en 780Ti, där man då troligtvis visar att man har god marginal på vad en GK110 kan klocka.

Priset är bra som fasen, hur som helst. Börja priskriga nu, tack.

Pressat till det yttersta är det ju faktiskt inte eftersom t.ex. EK har sagt att de överklockat kortet till 1200MHz utan några som helst höjningar i spänning.

Om du och alla ni andra som gillade din kommentar och som tror som dig slutar tro så och istället ser det som det är.

AMD pressar priset därmed är kylaren absolut det enda dom kan pressa det är inte så att dom kan dra av lite tenn på kortet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jovisst, men hade heller haft mer rå kraft, om det nu är möjligt att hämta mer från 28 nm, på grund av just Direct X och dåliga optimiserade spel. Vad gäller det så kommer inte Mantle hjälpa så mycket.

*** raderat *** AMD har redan visat att de kan pressa ut mer ur en krets som är rätt mycket mindre än GK110.

Onödigt
Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Ingen ny kylare från Asus förrän nästa år

http://www.youtube.com/watch?v=3OHKWMgBhvA

15:55

Om du gillar klippet så poppar det upp en flik längre ner så du kan länka videon vid en speciell tidpunkt.
http://youtu.be/3OHKWMgBhvA?t=15m50s

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks