Ladda ner på UTorrent, förlora min internet anslutning.

Permalänk

Ladda ner på UTorrent, förlora min internet anslutning.

Hej!

Jag förlorar nu internet anslutningen väldigt ofta på min trådlösa nätverk när jag ladda hem från UTorrent, hemma sitter vi med 3 datorer med internet, om det går att fixa vore det bra att får något tips.
Min mamma och lillebror klaga alltid när internet försvinner.
Ibland så funka det dock bra att ladda hem.

Router: LinkSys WRT120n

Internet: 10/10

Internet Leverantör: Bahnhof

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Inaktiv

Testa med en annan powerapapter med högre ampere om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Ställ in så att den inte maxar både upp- och nerladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Ställ in så att den inte maxar både upp- och nerladdning.

Exakt så, sänk antalet aktiva ned- och uppladdningar rejält så blir det bättre.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Med torrent blir det ju även en massa anslutningar, du kan ju ladda ner från hundratals seeders så jag skulle rekommendera att testa med en ethernetkabel istället för trådlöst och se ifall det fungerar bättre.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Det fungera väl okej, än så länge har jag ej förlorat någon anslutning genom att ladda ner på UTorrent.
Jag är inte helt säkert på att allt är fixat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd då jag har samma problem, då jag har igång utorrent klagar alla i familjen att internet inte funkar och även utorrent laddar ner segt som fan typ 100kbit/s men laddar upp 2mbit/s wtf??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durdle:

Bumpar denna tråd då jag har samma problem, då jag har igång utorrent klagar alla i familjen att internet inte funkar och även utorrent laddar ner segt som fan typ 100kbit/s men laddar upp 2mbit/s wtf??

Kolla så att du inte tillåter 'för' många anslutningar/(Peers/seeds) får vissa kan de få internet att bli överbelastade!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Durdle:

Bumpar denna tråd då jag har samma problem, då jag har igång utorrent klagar alla i familjen att internet inte funkar och även utorrent laddar ner segt som fan typ 100kbit/s men laddar upp 2mbit/s wtf??

Ni har adsl, gissar jag.
Adsl och torrent lirar inte så bra ihop, när man vill göra annat samtidigt som man tankar.. Det man kan göra är att sänka antalet anslutningar som torrent-klienten använder och begränsa hastigheten både upp och ner.
Eller köra med en router som är konfigurerad att prioritera all övrig trafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med en Dlink Dir-655. Lösningen blev en ny router. Min teori är att den gamla routern hade för lite minne och var för klen så den helt enkelt bootade om vid så hög belastning som det blir när man kör torrenter i hög hastighet.

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durdle:

Bumpar denna tråd då jag har samma problem, då jag har igång utorrent klagar alla i familjen att internet inte funkar och även utorrent laddar ner segt som fan typ 100kbit/s men laddar upp 2mbit/s wtf??

Har du någon form av DSL så begränsa upphastigheten i uTorrent till max 80% av vad du får ut mot bredbandskollen.
Alternativt, skaffa en bättre router.

Men utan att veta vad du har för grejor är det svårt att ge några definitiva tips.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av era909:

Har du någon form av DSL så begränsa upphastigheten i uTorrent till max 80% av vad du får ut mot bredbandskollen.
Alternativt, skaffa en bättre router.

Men utan att veta vad du har för grejor är det svårt att ge några definitiva tips.

Helt rätt. Så begränsa till 1.5mbit/s om du ligger på 2.

Halvt ot så hade en kompis till mig detta problemet. Hon insåg inte att utorrent ens var igång. När hon startade datorn funkade det bra, men sedan segade internet ihop efter ett tag. Jag vet inte hur många tekniker från Telia som var ute och försökte lösa detta och bytte allt möjligt som skulle lösa det. Ingen såg att hennes dator snackade som besatt på nätet. lol.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag har ett annat problem med Utorrent. Varje gång jag startar det så slutar all inloggning av onlinespel funka, inklusive webbaserade spel. Har testat att ändra portar men inget hjälper. Stänger jag av Utorrent och väntar en 10m så funkar det igen.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Durdle:

Bumpar denna tråd då jag har samma problem, då jag har igång utorrent klagar alla i familjen att internet inte funkar och även utorrent laddar ner segt som fan typ 100kbit/s men laddar upp 2mbit/s wtf??

Skrivet av ProBlackbird:

Hej!

Jag förlorar nu internet anslutningen väldigt ofta på min trådlösa nätverk när jag ladda hem från UTorrent, hemma sitter vi med 3 datorer med internet, om det går att fixa vore det bra att får något tips.
Min mamma och lillebror klaga alltid när internet försvinner.
Ibland så funka det dock bra att ladda hem.

Router: LinkSys WRT120n

Internet: 10/10

Internet Leverantör: Bahnhof

Skrivet av Selo:

Jag har ett annat problem med Utorrent. Varje gång jag startar det så slutar all inloggning av onlinespel funka, inklusive webbaserade spel. Har testat att ändra portar men inget hjälper. Stänger jag av Utorrent och väntar en 10m så funkar det igen.

http://www.tixati.com/download/
Unlike many other torrent clients, we take pride in saying NO to spyware and adware. Tixati installs and uninstalls cleanly and doesn't add anything extra to your system. Our software is fully self-contained and doesn't have annoying dependencies on Java or .Net frameworks.

Edit: Sen ändrar du bara settings för maximum peer connections och bandwidth throttle.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|