Fredagspanelen 66: Radeon R9 290X, Nvidia kontrar och Microsoft släpper Windows 8.1

Permalänk
Inaktiv

Laddar ned fredagspanelen i 720p, slår av min router för kvällen (internet, tv, telefoni) och njuter som aldrig förr.

Permalänk
Medlem

Batman Arkham City införde sandbox, medan det första var mer linjärt. Arkham Origins utspelar sig ute i själva Gotham på en mycket större karta. Har sett fram emot det ett tag. Because it's Batman.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

Jonas och Emil ta lång och ledig helg! Ni verkar vara trötta. Glöm allt vad AMD, Nvidia och SweC heter !
Sudda bort alla fiskiga event.

Ta helg !

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd

Första gången jag såg på fredagspanelen, men jag måste säga att det var trevligare än jag trodde att kolla på. Får nog ta och börja kolla på detta varje fredag nu då. Jonas och Emil är ett härligt team ju. De gör bra uttalanden.

Permalänk
Avstängd

Alltid lika kul att höra Jonas och Emil kommentera något man skrivit på forumet

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Lite synd att man pratar om Billigt... när det handlar om dessa summor...
Att det är billigare, ja, Att det inte är lika dyrt, yepp... men Billigt, nä, inte för fem öre... / 5 öre,
var en äldre typ av valör på ett mynt som fanns förr.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Första gången jag såg på fredagspanelen, men jag måste säga att det var trevligare än jag trodde att kolla på. Får nog ta och börja kolla på detta varje fredag nu då. Jonas och Emil är ett härligt team ju. De gör bra uttalanden.

Kolla första vet ja, jag brukar kolla från början till nu ibland, lite Fredagspanels-marathon.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk

Känner att AMD kunde lägga sig lågt i pris pga kylaren, hade gärna sett en något mer påkostad så kortet hade kunnat jobbat fullt ut även i "quiet mode".

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk

Riktigt bra Fredagspanel denna vecka

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

tack så mkt för ännu en fredagspanel!
riktigt kul att se på fredagarna!

Ni missade att prata lite om nya Mac Pro. Många är besvikna på den, då den mer liknar en mac mini.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Willhelm:

Det mest upprörande i hela fredagspanelen är att Jacob tycker att Majoras mask är bättre än Ocarina of time, vad i helskotta?!

Lögner!!! Majora's Mask är fan sämst!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Känns som att majoriteten av problemen med kortet kommer lösas med eftermarknadskylare, jag tror starkt på detta kort!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lögner!!! Majora's Mask är fan sämst!!!

Skönt att höra, var lite orolig där ett tag

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Ja, om förra fredagspanelen var bitterpanelen så var dagens utan tvekan den trötta ironipanelen!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mitrix:

Ja, om förra fredagspanelen var bitterpanelen så var dagens utan tvekan den trötta ironipanelen!

Kände lite samma sak när jag såg den och det är det jag tycker om med fredagspanelen. Den känns personlig och genuin på något vis. Det är mer en fredagskväll med polarna än en torr nyhetsrapportering vilket är väldigt trevligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Willhelm:

Det mest upprörande i hela fredagspanelen är att Jacob tycker att Majoras mask är bättre än Ocarina of time, vad i helskotta?!

Det är bara jag som jävlas med Jacob. Den mannen har bra smak gällandes spel och båda är rörande överens att Majoras Mask är en av de svagare Zelda-titlarna.

Permalänk
Medlem

Intressant panel!

Angående ink displayer med lång batteritid så tycker jag att ni borde recensera (eller ha någon slags genomgång av) en Amazon Kindle läsplatta, jag tror att många faktiskt inte känner till hur imponerande sådana paneler faktiskt kan vara. Jag har själv förra generationen och redan den är totalt mindblowing när man använder den i solljus och batteritid på flera veckor skadar inte...
Kan vara en trevlig bonuspryl att ha i åtanke i alla fall!

Permalänk
Medlem

Underhållande panel som vanligt. Bra att dom gav en känga åt alla troll i R9 290X tråden. Riktigt låg nivå på debatten där.

Permalänk
Medlem

Angående det med utmärkelser önskar att redaktionen går över till flera olika utmärkelser istället för bara en + text.
Prestanda, Prestanda/Pris, Överklockig, (Guld,Silver,Brons) för hela intrycket av produkten, etc.

Ytterst liten del att peta på då det varit uppe på tapeten men gillar själv mer flera utmärkelser för sin sak än bara en som samlar in allt.

Tackar för en bra Fredagspanel återigen!!

Permalänk
Medlem

Härligt, här har ni en bild på min start på fredagen

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Framtiden

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Nice!

Hittade denna online:

Ja jag vet det säger just inte mycket alls (om den är genuin dvs har ingen bra koll själv?) för de allra flesta av oss pga av kylmetoden samt avsaknad av Titans frekvenser, x4, m.m.. Dvs just nu är det bara en bild, kan lika gärna va manipulared jag vet helt enkelt inte men kanske nån av er vet?

Men, har vi tur så kanske det kan bli en bra överklockare trots allt? Nyfiken på att veta är man ju måste jag erkänna fast det kommer väl snart antar jag så fort folk fått dom samt bytt ut den skräpiga kylaren mot eftermarknads diton eller t.o.m fullcover?

Skrivet av moztech:

Underhållande panel som vanligt. Bra att dom gav en känga åt alla troll i R9 290X tråden. Riktigt låg nivå på debatten där.

Haha ja lite kul är det måste jag erkänna, har dom kanske gömt spåkulan och/eller t.o.m sig själva vid det här laget? Nja, för fredens skull är det bättre att flina lite hemma för sig själv istället om man inte kan hålla sig och försöka få till en bättre stämning här på Sweclockers i min mening? Jag tycket det var bättre förr hur uttjatat det än kan låta, visst trollades det även då men volymen av trollandet idag samt hur långt en del tar det och t.o.m ljuger rent ut av, ouch.. Tråkigt för stämningen!

Permalänk

Vill bara sända ett tack till Jonas och Emil för det toppjobb ni göra med fredagspanelen. Tror flera med mig ser fram emot veckan då det sänds men inte visar uppskattning som man kanske borde. Fortsätter som ni gör grabbar. Det är en lagom dos med beröm, rage, svammel och fakta.

Tack ändå en gång och keep it up!

Permalänk
Discokungen

Skönt att de verkar lika trötta på idiotin med fanboys och folk som kritiserar innan de läser. Usch. Fem hundra inlägg hade lätt kunnat strykas från den tråden!

Trevlig panel dock! Hoppas på det bästa för marknaden med g-sync för AMD och bra stöd för mantle till Nvidia!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Sweclockers, nästan enda anledningen till att ha en dator överhuvudtaget.

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

http://i.imgur.com/dmx8G7wh.jpg

Härligt, här har ni en bild på min start på fredagen

fulöl! (import)

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Dyngskönt Ni! har integritet ang test av amd 290x!
uppskattas!

Permalänk
Inaktiv

Tack grabbar, uppskattat som vanligt!