Permalänk
Medlem

Behöver köpråd med gamin möss.

Har just nu en Cyborg Rat 7 som nu i ett tag betett sig konstigt, pilen rör på sig av själv, ibland står den helt stilla och jag kan inte röra den osv..
Bestämde mig för att köpa en ny mus har en budget på runt 700, jag tänkte på antingen Steelseries Sensei eller Razer Deathadder.
Känner ni till några andra möss i den prisklassen som kasnke är bättre än de två jag nämnde så säg till.
Vill inte ha en mus med för många knappar, den ska vara ganska så casual och den ska ha palmgrip.
Undrar även om det är stor skillnad mellan Sensei pro grade och Sensei Raw? förutom Dpi'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliAfram:

Har just nu en Cyborg Rat 7 som nu i ett tag betett sig konstigt, pilen rör på sig av själv, ibland står den helt stilla och jag kan inte röra den osv..
Bestämde mig för att köpa en ny mus har en budget på runt 700, jag tänkte på antingen Steelseries Sensei eller Razer Deathadder.
Känner ni till några andra möss i den prisklassen som kasnke är bättre än de två jag nämnde så säg till.
Vill inte ha en mus med för många knappar, den ska vara ganska så casual och den ska ha palmgrip.
Undrar även om det är stor skillnad mellan Sensei pro grade och Sensei Raw? förutom Dpi'n?

Mionix NAOS

Permalänk
Medlem

Säger med en Mionix naos!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Qpad 5K/Mionix naos

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite och hittade Steelseries Rival, den är billigare och tydligen bättre.
Några åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliAfram:

Kollade runt lite och hittade Steelseries Rival, den är billigare och tydligen bättre.
Några åsikter?

Den har inte släppts ännu, så nej

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Qpad 5K/Mionix naos

Håller med helt. Sitter just nu på en Qpad 5k, gick ifrån en rat9. Qpaden är lätt den bästa musen jag haft. Mionixen har jag bara provat en kort stund, och jag fick ett bra intryck på den direkt!

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk

Hade en mionix naos, tyckte den började bete sig low-budget också. Är sjuuuukt nöjd med min steelseries sensei raw, haft den ett år, pangat som f*n, inget strul Underbar teknologi inuti också, inte 700 spänn heller

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att jag väntar på Rival'n. Den kommer ut den 8/11, har kört laser möss fram tills nu och det skulle vara skönt med att prova en optisk.
Rival'n går även bara på 500kr så det är ett plus
Uppskattar hjälpen stort!

Permalänk
Medlem

Roccat Kone (XTD)

Permalänk
Medlem

Mx518. Stabilt, haft min i 6-7 år utan anm.

Permalänk
Medlem

Mionix Naos

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Logitechs möss? Säljer dom inte MX518 längre? Har haft den modellen i ca 10 år snart och är fortfarande klockren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Vad har hänt med Logitechs möss? Säljer dom inte MX518 längre? Har haft den modellen i ca 10 år snart och är fortfarande klockren.

Min slutade fungera efter 2 år. Haha.
Dom har bytt ut den mot G400 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Min slutade fungera efter 2 år. Haha.
Dom har bytt ut den mot G400 osv.

G500s ligger den under nu :3

Permalänk

Köp en logitech mus, deras saker håller så extremt länge! Jag kör fortfarande med en MX518, den har varit med sen 2005. Den nya förbättrade ''S'' serien har ju kommit ut! Skulle satsa på en G500s!

Permalänk

Func ms-3, perfekt mus om du kör med palm grip. Passformen är väl genomtänkt och allt sitter där det ska göra.

Permalänk

Trivdes väldigt bra med min MX518. Men uppgraderade nyligen till en Corsair Vengeance M65 och är supernöjd. Passar min hand perfekt, den glider som en isbit på musmattan. Sniperknappen på sidan är helt fantastisk i fps, även om jag mest spelar moba spel. Väldigt skön scrollknapp i slitstark gummi också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Vad trist.. grejerna går bara mer och mer mot töntig "gamingdesign" med onödigt många knappar och lull-lull. Detta är min högst egna åsikt, så besvära er inte att flamea över det.

Hursomhelst är det en väldigt bra mus!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mewonswe:

G400 var efterträdaren till MX518 det är det jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

G400 var efterträdaren till MX518 det är det jag menar.

Japp, funkar lika bra som MX518 och G400. G400s är senaste.

Bytte till den när min andra Deathadder 2013 på 6 mån gav upp. Men G400 funkar lika bra och du får 3st för 700:- bara handla och lägga i garderoben så klarar du de nästa 25-30åren

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk

Om det är okej men begagnade möss så har jag några till salu. Självklart bra skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Nej. Den blev G400 som sedan blev G400s. G500/g500s är en helt annan mus.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Och jag säger som jag sagt till andra. Köp inte steelseries om du kör win 8.1, deras driver "Engine" pajjar hela win installationen....