Ständiga connection problems i CS: GO

Permalänk
Medlem

Ständiga connection problems i CS: GO

När jag kör CS: GO får jag hela tiden "Connection problem". Det spelar ingen roll om det är PCW eller vanlig casual.

Jag vet att det inte är fel från min sida, därför att mina kompisar får connection problem exakt samtidigt som mig (vi bor i samma stad men ett par kilometer ifrån varandra). Vi har inte samma ISP.

Är trött på detta.

Permalänk
Geeks Gaming

Har du testat öppna portarna till steam och spelet?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har du testat öppna portarna till steam och spelet?

Ganska säker på detta ja. Vilka portar bör man öppna?

Permalänk
Medlem

Hejsan raduki,

Skrivet av raduki:

När jag kör CS: GO får jag hela tiden "Connection problem". Det spelar ingen roll om det är PCW eller vanlig casual.

Jag vet att det inte är fel från min sida, därför att mina kompisar får connection problem exakt samtidigt som mig (vi bor i samma stad men ett par kilometer ifrån varandra). Vi har inte samma ISP.

Är trött på detta.

Hur är det med andra nätverksspel över Steam?
Får du samma problem med TF2, L4D etc?

Jag vill minnas att jag hade problem med "Source"-baserade spel, men att jag löste det.
Jag skall kolla efter gamla loggar etc därhemma ikväll.

Permalänk

Har själv haft det problemet men det har gått över nu, dock har ett flertal av mina kompisar fortfarande problemet.

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem och det inträffat endast i "Source" spel. Så om någon har en lösning så berätta!

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan raduki,

Hur är det med andra nätverksspel över Steam?
Får du samma problem med TF2, L4D etc?

Jag vill minnas att jag hade problem med "Source"-baserade spel, men att jag löste det.
Jag skall kolla efter gamla loggar etc därhemma ikväll.

Bara CS:GO

Permalänk
Permalänk
Medlem

Märkt av att jag får auto disconnect lite här och där i matcher, och public uppdatera till windows 8.1 problem där eller? bara kassa servers?

Permalänk
Medlem

Får också auto-disconnect när jag lirar go, fattar fan inte varför. Har aldrig haft några problem och har inte bytt lina eller något, bara uppdaterat från 8 till 8.1...

Permalänk
Medlem

Jag vet en som hade connection problem i spelet. Så han blev bannad några dagar för det craschade när han skulle försöka joina en rankad server. Idag blev han bannad 1 vecka på samma anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

Märkt av att jag får auto disconnect lite här och där i matcher, och public uppdatera till windows 8.1 problem där eller? bara kassa servers?

Har Windows 7.

Jag har inga uppdateringar om detta, får fortfarande massa connection problems (auto disconnect in 25 seconds) i princip varje match. Vi är fortfarande ett par stycken som får connection problems exakt samtidigt utan att sitta på samma lina eller ha samma ISP ens.

Permalänk

Vi har exakt samma problem. Vi får lagg samtidigt. Vi har olika ISPs. En från danmark, en med Tele2 och en med Alltele. Kan det vara deras nät som får dålig connection till vissa servrar, eller låser portarna för just cs. När andra får lagg samtidigt, så laggar inte vi. Vad fan är det för något!?

Permalänk

Yes, samma problem här.

3 stycken, i samma game varav ena killen är från danmark.
Vi får alla 3 "connection lost" och står stilla i några sekunder för att sedan blinka åt helvete där man oftast är död.
Det hände MÅNGA gånger under ett game igår och det skedde ALLTID på alla 3 samtidigt.

Kan omöjligt ha med våra connections att göra.
Möjligen inställningar... eller bara att valve är värdelösa på att patcha ett spel så att det blir bra...

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

Vi har exakt samma problem. Vi får lagg samtidigt. Vi har olika ISPs. En från danmark, en med Tele2 och en med Alltele. Kan det vara deras nät som får dålig connection till vissa servrar, eller låser portarna för just cs. När andra får lagg samtidigt, så laggar inte vi. Vad fan är det för något!?

Skrivet av lucifer579:

Yes, samma problem här.

3 stycken, i samma game varav ena killen är från danmark.
Vi får alla 3 "connection lost" och står stilla i några sekunder för att sedan blinka åt helvete där man oftast är död.
Det hände MÅNGA gånger under ett game igår och det skedde ALLTID på alla 3 samtidigt.

Kan omöjligt ha med våra connections att göra.
Möjligen inställningar... eller bara att valve är värdelösa på att patcha ett spel så att det blir bra...

Ja Valve är ju inte direkt de bästa på att patcha snabbt. Någon som minns hur det var när Half-Life 2 uppdaterades till den Half-Life 2: Episode 2-versionen av Source-motorn? Det var så mycket buggar att det inte ens är kul, och det tog ett par år innan allt var fixat. Så det är nog bara att vänta.

Permalänk
Medlem

Jag brukar få connection problems när jag har utorrent igång, men eftersom det händer för dina kompisar också så kan det ju inte vara det

Visa signatur

|HD Radeon 6950|AMD Phenom II X4 970 3.8 Ghz|Corsair 8GB 1600mhz|Corsair HX650W|Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB|2 TB HDD|ASUS MA99X EVO R2.0|Cooler Master Hyper 412S|Fractal Design R4|

Permalänk
Medlem

Jag får _SJUKA_ fps drops minst 1 gång varje match så jag får reconnecta.. (och då förlorar jag pengar)

Jag har satt min fps på stadiga 300, men när dippen kommer sjunker jag till 100 men känns som 15..

Tips någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Jag får _SJUKA_ fps drops minst 1 gång varje match så jag får reconnecta.. (och då förlorar jag pengar)

Jag har satt min fps på stadiga 300, men när dippen kommer sjunker jag till 100 men känns som 15..

Tips någon?

Jag hade samma problem innan. Låg på runt 300 FPS, men när jag dippade ner och hamnad under 120 kändes det som 15 fps. Har du installerat senaste grafikdrivrutinen? Jag hade BF4-beta drivrutinen installerad, det var den som orsakade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av raduki:

Jag hade samma problem innan. Låg på runt 300 FPS, men när jag dippade ner och hamnad under 120 kändes det som 15 fps. Har du installerat senaste grafikdrivrutinen? Jag hade BF4-beta drivrutinen installerad, det var den som orsakade det

Jag har 331.58 nvidia drivisar, men vill minnas att jag hade dipsen innan jag uppdaterade också

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med detta och fick stänga av uPNP tror jag det heter i Rountern.. Inte haft några problem efter det.. Samma problem både med 1.6 och GO..

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem, får "connection problem" i 2 till 10 sekunder och sedan kommer jag tillbaka. Hela tiden händer det på vissa servrar. Detta hände efter att jag uppdaterade till 8.1, men dom har uppdaterat CS en hel del sen dess så problemet kan lika gärna vara spelet. Så vet inte vad det kan vara.

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem i några veckor jag med, och la även av att spela CS:GO när detta problem började inträffa. Jag löste det igår då jag fick ett tips att köra 'Verify Game Cache' på CSGO i Steam.

Här finns det en guide på hur man gör.

http://www.youtube.com/watch?v=4PZng5vj9ic

Lycka till!

Permalänk

Disconect problem

Tja!

Jag har länge haft samma problem att jag får autodisconnect in 25 men jag fick bort det när jag satta "maximal axeptabel ping" på lägsta det vill säga 50. och maximerade spelet på Geforce experience