Geforce Drivers 331.65 Beta med Shadowplay läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

Installareda nyss. Fick dock "Shadowplay installation failed" och "Geforce Experience installation success". Nu funkar Geforce Experience knappt istället -.-'. Tror dom gjort någe fel med denna installern.

Permalänk
Medlem

Shadowplay är beta

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Fyfan vad nice. Fast det skulle varit roligare om dom valt alt+F4 som knapp för att börja recorda.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Fyfan vad nice. Fast det skulle varit roligare om dom valt alt+F4 som knapp för att börja recorda.

Du kan ju ställa in valfri knapp i programet

Fast alt +f4 skulle jag då inte välja då det stänger ner programmet hahaha men det kanske va ditt sätt att trolla

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Den spelar in alla ljud även din mic och alla andra på teamspeak/ventrilo

Jasså? Inte min mikfrofon iaf. Måste man ha ett sådant program igång för att den skall kunna fånga mikrofonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jasså? Inte min mikfrofon iaf. Måste man ha ett sådant program igång för att den skall kunna fånga mikrofonen?

Finns väl en "audio" inställning? Game Sound, all sounds etc.

Permalänk
Avstängd

verkar inte gå att slå på shadowplay, har inte ens en sån knapp i gefore exp. Jag har 670M -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapo:

Finns väl en "audio" inställning? Game Sound, all sounds etc.

Väl?
Audio: In-Game eller Off.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fireking:

verkar inte gå att slå på shadowplay, har inte ens en sån knapp i gefore exp. Jag har 670M -.-

Om du läser nyheten så står det att det fungerar på 600 och 700 serien. Inte M-versioner.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WongFeiHung:

Om du läser nyheten så står det att det fungerar på 600 och 700 serien. Inte M-versioner.

så du påstår att 670M inte tillhör 600 serien? isåfall borde dom har skrivit att endast stationära datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireking:

så du påstår att 670M inte tillhör 600 serien?

Ja

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireking:

så du påstår att 670M inte tillhör 600 serien? isåfall borde dom har skrivit att endast stationära datorer.

Ja det borde dom, och gissa vad!
Dom har skrivit det

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Fungerar enbart med desktop geforce 6xx och 7xx serien alltså ej på laptops

Kanske är därför jag skrev som jag skrev?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jay-C:

det skulle inte jag påstå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja det borde dom, och gissa vad!
Dom har skrivit det

http://i.imgur.com/PATlPe3.jpg

dom borde ha skrivit det tydligare i någon artikel eller något.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Nu behöver man inte FRAPS (tappar prestanda) eller DxTory (krångligt)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Väl?
Audio: In-Game eller Off.

Skrivet av Lapo:

Installareda nyss. Fick dock "Shadowplay installation failed" och "Geforce Experience installation success". Nu funkar Geforce Experience knappt istället -.-'. Tror dom gjort någe fel med denna installern.

Gick bara på infon jag läst om tidigare.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Fireking:

så du påstår att 670M inte tillhör 600 serien? isåfall borde dom har skrivit att endast stationära datorer.

Det finns en fix/addon så att det fungerar till 600m (och bättre m likaså)

http://ul.to/jlzh5gdn

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Ingen RAW fil = bust.

Annänd Fraps för lossless. Hela grejen med Shadowplay är låg prestandapåverkan och små filer på disk. Samtidigt är bitraten ändå mycket hög så kvaliten på filmerna är riktigt bra.

Sen har Shadowplay ett läge där den kontinuerligt spelar in vilket gör att man aldrig missar något bra.

Det finns bara ett fel, och det är att man är låst till 1920x1080 som max. Har man högre skalas det ner. Vad jag förstod är det också problem med upplösningar i andra ratio. De blir utsträckta. Suger för oss med 16:10 eftersom man då måste spela i 16:9 med svarta kanter.

Permalänk
Medlem

Använde Shadowplay med min GTX 670 OC och i5 3570k. Det laggade inget när jag spelar in, men själva videon fryser jättesnabbt typ en gång i sekunden... Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Provat en annan videospelare som MPC-HC t.ex?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Annänd Fraps för lossless. Hela grejen med Shadowplay är låg prestandapåverkan och små filer på disk. Samtidigt är bitraten ändå mycket hög så kvaliten på filmerna är riktigt bra.

Sen har Shadowplay ett läge där den kontinuerligt spelar in vilket gör att man aldrig missar något bra.

Det finns bara ett fel, och det är att man är låst till 1920x1080 som max. Har man högre skalas det ner. Vad jag förstod är det också problem med upplösningar i andra ratio. De blir utsträckta. Suger för oss med 16:10 eftersom man då måste spela i 16:9 med svarta kanter.

Använder redan Fraps och njuter av det varje sekund. Riktigt skönt att kunna ladda upp till YouTube i original kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Använder redan Fraps och njuter av det varje sekund. Riktigt skönt att kunna ladda upp till YouTube i original kvalitet.

Jag själv är jävligt kräsen när det kommer till kvalitet, använder dock Mirillis Action! - men frågan är hur mycket man skall orka bry sig om det sålänge Youtube komprimerar sönder materialet ändå Då kan det vara skönt att kunna spela in precis allt utan prestandaförlust och bara tappa några % bildkvalitet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag själv är jävligt kräsen när det kommer till kvalitet, använder dock Mirillis Action! - men frågan är hur mycket man skall orka bry sig om det sålänge Youtube komprimerar sönder materialet ändå Då kan det vara skönt att kunna spela in precis allt utan prestandaförlust och bara tappa några % bildkvalitet.

Ja, och att det kommer i 1080p@60fps dessutom är ju en trevlig bonus. Angående YT, någon som har tips på hur man optimerar sina renderingar?

Permalänk
Medlem

sjävla shadowplay funktionen är en beta.
står t.om stort i fönstret när man öppnar upp det.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Använder redan Fraps och njuter av det varje sekund. Riktigt skönt att kunna ladda upp till YouTube i original kvalitet.

Jag har också Fraps, börjar närma mig 10-års jubileum på licensen. Värt varenda krona. Men kommer använda Shadowplay ändå, det passar mig att ha tillgång till båda. Tar massor med png-screenshots med Fraps.

Permalänk

Testade nyss med lite BF3 och mycket riktigt, ingen förlust när det kommer till fps eller så. Dock så ser det ut som det är 15 fps man spelar in med när man ska kolla på skiten sedan. Har testat både vlc och mpc :/

Permalänk

Dra åt helvetes nvidia gtx650+........... så ett 580 som är snabbare än ett 650 duger inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja, och att det kommer i 1080p@60fps dessutom är ju en trevlig bonus. Angående YT, någon som har tips på hur man optimerar sina renderingar?

Jag brukar rendera mina klipp med överdriven bitrate (50+) och ladda upp, men nu när man har ett källmaterial som långt understiger det lär jag rendera skiten i aningen lägre eller samma som källan. Jag brukar även köra med 60fps och låta youtube sköta 60->30fps-konverteringen, fördelen med detta blir såklart om Youtube i framtiden öppnar upp för 60fps-videos (utan en massa fiffel som idag)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Uppdateringen fick alla mina spel att visas stereoskopiskt! Någon som vet hur man fixar det?

Edit: lyckades fixa det själv.