Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Fast det var inte vad du påstod.
Du citerade Bascule666.
''Har man pengar är det rätt enkelt att vinna. :/ ''

Och då påstår du att ''han'' har cash.

Så är det! Jag har rätt du har fel här.
Och med det, slutar vi här så vi slipper bli kontaktade av moderators..

Fast, där antar du att jag menar han, vilket jag inte ens gör. Jag konstaterar att det är lätt att vinna en tävling om man har pengar.

Jag konstaterar alltså.

Duktigt av dig.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Fast, där antar du att jag menar han, vilket jag inte ens gör. Jag konstaterar att det är lätt att vinna en tävling om man har pengar.

Jag konstaterar alltså.

Duktigt av dig.

Du menar ''han'' för annars hade du inte citerat just det inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Jag citerade inlägget för det var HAN som skrev "mest hårdvara när man dör vinner", om det hade varit en annan hade jag citerat den personen, även om han hade suttit med en 15" CRT-skärm och en dator från -95.

Sluta anta saker. Gillar hur du kan veta vad jag menar, mer än mig själv. ^o)

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

När man tröttnar på att bli frånåkt kan man alltid försöka springa ikapp de andra på löpbandet bakom

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag citerade inlägget för det var HAN som skrev "mest hårdvara när man dör vinner", om det hade varit en annan hade jag citerat den personen, även om han hade suttit med en 15" CRT-skärm och en dator från -95.

Fast jag citerar bara dig så det är inga antaganden.
Jag har rätt du har fel så är det bara, punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hpal:

När man tröttnar på att bli frånåkt kan man alltid försöka springa ikapp de andra på löpbandet bakom

Mitt ben och hand för racing setupen!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skog1s:

Men vart är alla pimpade spelhörnor?

Eller räcker det att man tar ett foto på sin "datorgrotta" rätt upp och ner? (jag/vi har mycket väl förstått att humor spelar stor roll. men vad menas egentligen med "pimpas" slänga fram en massa dioder och cola, eller bygga om hela datorgrottan)

Jag tror Swecs staff behöver uppdatera vad som gäller.

Vad menas med en "pimpad" spelhörna ?

Eller räcker det att man fäster spelgrottan på tornet på en stridsvagn

Någon form av fix får man väl anta i och med termen pimpa. Vad det innebär är upp deltagaren, gör ditt bästa.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P8Z68-V GEN3 • i5 2500K 3,3GHz • Corsair H60 • EVGA GTX 680 • 8GB Corsair 1600Mhz • Corsair AX 850W • Corsair SSD 120GB • Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av 007onex:

http://i.imgur.com/Bpns8PQ.jpg

"lång och intensiv spelhelg" ? chek!

Snyggt chassi

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Min lilla hörna.

Högerklicka och visa bild för fullsize.

Permalänk

Du har kvar den gamla klenoden till mus!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Ser ut som någon form av SteelSeries Sensei ?

Permalänk
Medlem

Titane's krypin.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Ser ut som någon form av SteelSeries Sensei ?

Ser ut som en IE 3.0

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Min lilla hörna.

http://cdn.imghack.se/images/0260da3f4b42108d10b115f6c02fbe8a...

Högerklicka och visa bild för fullsize.

va är dedär för skärm?:)

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Skrivet av Murvel:

Ser ut som en IE 3.0

IM E 3.0 och MX510 is always the way to go

Permalänk
Avstängd

Min student/budget datorhörna. Datorn är en gammal hp som klarar att surfa och spela minecraft på 15fps. De ä vad min budget har att erbjuda http://m.imgur.com/a/BTQos
Klicka på länken för att se bilden.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

va är dedär för skärm?:)

Står i sign.
Samsung LS27A950DSL 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hpal:

http://i.imgur.com/NFggRcR.jpg?1

Den racinghörnan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Fast du påstår fortfarande att han har massa pengar.
Vad får dig att tro det? För att har en fin rigg? Fint skrivbord?
Du tog din dator på avbetalning? Vad vet du, hela hans liv är kanske byggt på avbetalningar?
Vad vet du?!

Med det menar jag att ditt argument fortfarande inte håller när du citerar honom..

Edit: Därför får du ingen POÄNG.

Skrivet av Tollen:

Fast det var inte vad du påstod.
Du citerade Bascule666.
''Har man pengar är det rätt enkelt att vinna. :/ ''

Och då påstår du att ''han'' har cash.

Så är det! Jag har rätt du har fel här.
Och med det, slutar vi här så vi slipper bli kontaktade av moderators..

Skrivet av lossah:

Jag konstaterar alltså.

Duktigt av dig.

Skrivet av Tollen:

Skrivet av lossah:

Skrivet av Tollen:

Fast jag citerar bara dig så det är inga antaganden.
Jag har rätt du har fel så är det bara, punkt slut.

Men Tollen & lossah lägg ner yxan.

Skrivet av Daemon:

Någon form av fix får man väl anta i och med termen pimpa. Vad det innebär är upp deltagaren, gör ditt bästa.

Tack för infon!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Min egna lilla myshörna. "Där det händer"... liksom
Självklart när julen närmar sig så har man laddat upp med ett 12-pack Julmust. Utöver det Svenska Lantchips och Nachos!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk

jadå.. skäms gör man lite, men får trösta mig med att jag nyss flyttat till egen lägenhet och mitt bord fick inte plats så blev ett vintage oldschool bord tlsv... ikea på onst när man för lön med en ny datorstol
synd då att datorn får lida tills vidare

Datorn i sign & corshair tagentbord med razer naga samt steelseries siberia nyinköpta!! med såklart cocacola och pizza som laddning när man ska lira battlefield med grabbarna på skype. sen får man inte glömma min underbara katt som sitter och väntar på att få se husse dominera servern som vanligt!

Edit: Glömde nämna att Min katt har en egen permanent Vadderad pall brevid mig så han kan alltid umgås och kolla när husse lirar

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Förhoppningsvis så är denna bild lite bättre. Panoraman misslyckades dock lite ändå. Lycka till allihopa!

http://farm8.staticflickr.com/7366/10634917456_ae58654558_b.j...

Panorama

Edit:
Bytte bild.

Skrivet av flox:

Rå bild på hur min Student-datorhörna ser ut. 2 av 3 skärmar är begagnade, skrivbordet har ett skyddande lager av silvertejp (because why not). Barskåp och overallen nära till hands.
http://i.imgur.com/nZv19hU.jpg

Skrivet av bärplockaren:
Skrivet av bebbels:

Här har vi min hörna, hemmaserver till vänster samt min privata dator bredvid!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/538083_10151...

Skrivet av waspen123:

Mitt bidrag! Man tager det man haver, pappret fast-tejpad på en ethernet sladd som sedan också är tejpad i taket.. ;D

http://i.imgur.com/qpGiUTY.jpg

Skrivet av nilsson1991:
Skrivet av Flawwoo:

Fick inte med hela på en bild och panorama fungerade skit så här kommer 2 halvkassa bilder på min spelhörna

http://i.imgur.com/DKbHYY1.jpg

http://i.imgur.com/Lebw7e1.jpg

Fina datorhörnor! Helt klart.

Men ni glömde att PIMPA dom!

Det ända ni gjort, är att ta en bild på eran datorhörna. (och det är inte bara ni, ca 95% av alla inlägg är av samma karaktär)
Och så lyder inte tävlingen, d v s ta en bild på er datorhörna, rött kort har ni alla fått och dessutom har ni alla spillt tid till ingen nytta. Gör om, gör rätt är väl det minsta man kan säga.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Fina datorhörnor! Helt klart.

Men ni glömde att PIMPA dom!

Det ända ni gjort, är att ta en bild på eran datorhörna. (och det är inte bara ni, ca 95% av alla inlägg är av samma karaktär)
Och så lyder inte tävlingen, d v s ta en bild på er datorhörna, rött kort har ni alla fått och dessutom har ni alla spillt tid till ingen nytta. Gör om, gör rätt är väl det minsta man kan säga.

Jag tycker att jag har "pimpat" min datorhörna med tiden som har gått. Inget som säger att vi ska "pimpa" just för denna tävling. Bara min uppfattning dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Jag tycker att jag har "pimpat" min datorhörna med tiden som har gått. Inget som säger att vi ska "pimpa" just för denna tävling. Bara min uppfattning dock.

Din uppfattning är helt fel!

Det är klart att du skall pimpa just exakt för denna tävling Allt annat tänk, är bara så fel.

Tävlingen heter inte: ta ett kort på din datorhörna, finast/dyrast och värst vinner.

Det är lite som Mod skrev som svar: och med termen pimpa. Vad det innebär är upp deltagaren, gör ditt bästa

Skall jag vara ärlig, så anser jag inte att det är pimpat om man tar fram mobilen/kameran och tar ett foto.

Klart att det kan vara en pimpad datorhörna med tiden som har gått. Men man skall nog inte ha så stora förhoppningar att vinna då.

Pimpa med en XXL portion humor ät(r) mitt tips

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Mitt ben och hand för racing setupen!

Men då måste du ju köra med automat och bromshjälp = inte bra
Bara att bege sig till den lokala järnhandlarn och handla lite rör och värma på med svetsen.
För inspiration kan man bl.a. kolla här: http://www.mumoracing.se/index.php?topic=205.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Din uppfattning är helt fel!

Det är klart att du skall pimpa just exakt för denna tävling Allt annat tänk, är bara så fel.

Tävlingen heter inte: ta ett kort på din datorhörna, finast/dyrast och värst vinner.

Det är lite som Mod skrev som svar: och med termen pimpa. Vad det innebär är upp deltagaren, gör ditt bästa

Skall jag vara ärlig, så anser jag inte att det är pimpat om man tar fram mobilen/kameran och tar ett foto.

Klart att det kan vara en pimpad datorhörna med tiden som har gått. Men man skall nog inte ha så stora förhoppningar att vinna då.

Pimpa med en XXL portion humor ät(r) mitt tips

Helt fel tycker jag inte att min uppfattning är. Det är mer är tolkning. Jag har "pimpat" min datorhörna lite mer långvarigt bara i så fall. Men det är upp till domare sen som får avgöra det.

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Förhoppningsvis så är denna bild lite bättre. Panoraman misslyckades dock lite ändå. Lycka till allihopa!

http://farm8.staticflickr.com/7366/10634917456_ae58654558_b.j...

Panorama

Edit:
Bytte bild.

man fick inte edita bilden? eller är det bara jag som tycker att projektor/tvn är konstig i upper vänstra kant? och på höger sidan av rummet :)?

(bashar inte, bara undrar)

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Håller med helt klart!!

"pimpa" är ett ord som kan tolkas olika, då alla inte har 999999kr att lägga, så kan man en bild som någon tycker vara Trash ändå vara guld värt till han som tog bilden beroende på hans situation ekonimiskt eller vad han hade några dagar/veckor innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Mowgli är redo för battlefield 4 i helgen han också! Mer än han behöver jag inte ha för en härlig spelhelg!

"sladdtrasslet" på din vägg är kung!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!