Ni som ska köpa Xbox one. En fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Tyvärr inte. Vi får hoppas att iomed de tar betalt nu, så lär vi får ett PSN med betydligt fler och bättre funktioner hos PS4.
Men Free-2-Play spel lär kunna spelas online gratis. Just nu är det några F2P spel som är bekräftade. Dessa är: Blacklight: Retribution, Warframe, War Thunder och Planetside 2.

själv tänker jag bara köra BF4 via ps4 men problemet med premium är väntetid samt betalar hela priset ca 1000kr= premium & online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Konsolspelare bryr sig inte om specs. De är bara ute efter spelen.

Specen är viktiga i viss mån kan jag tycka, men om grafiken ändå inte blir anmärkningsvärt så finns det annat som är betydligt viktigare.
PS4 har inte direkt tjänat på sin anmärkningsvärt större grafikdel och snabbare minne, inte vad vi kan se direkt i spelen nu i början av livs cykeln. Driveclube som också blivit försenat, var det många som klagade på dålig fps (runt 25-30) när de testat på events vilket är lite konstigt ändå när man jämför mot Forza 5 med 60FPS 1080p. Jag tror helt enkelt MS har betydligt bättre mjukvara optimeringar dvs de får ut mer grafik av mindre hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Vill tillägga att på sätt och vis ser jag en fördel i att man måste köpa Kinect med. Jag önskar Sony också tvingat detta.

Då vet ju developers att en stor majoritet äger dessa, och därmed är man mer motiverad i att integrera funktioner i spel.

Det är bra att man inte är tvingad tycker jag för jag vill inte ha något sådant ändå.
Tycker inte det hör hemma i spel förutom en del sportspel m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Specen är viktiga i viss mån kan jag tycka, men om grafiken ändå inte blir anmärkningsvärt så finns det annat som är betydligt viktigare.
PS4 har inte direkt tjänat på sin anmärkningsvärt större grafikdel och snabbare minne, inte vad vi kan se direkt i spelen nu i början av livs cykeln. Driveclube som också blivit försenat, var det många som klagade på dålig fps (runt 25-30) när de testat på events vilket är lite konstigt ändå när man jämför mot Forza 5 med 60FPS 1080p. Jag tror helt enkelt MS har betydligt bättre mjukvara optimeringar dvs de får ut mer grafik av mindre hårdvara.

Går inte riktigt jämföra 2 olika spel på 2 olika plattformar och dra den slutsatsen.
Kolla istället på cross-plattform spel så är slutsatsen annorlunda.

Battlefield 4: 900p@60fps internt på ps4, 720p internt på xbone
Cod: Ghosts: 1080p@60fps native på ps4, 720p internt på xbone
I de fall de inte kör 1080p så skalas de upp till 1080p, därav internrendering.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Går inte riktigt jämföra 2 olika spel på 2 olika plattformar och dra den slutsatsen.
Kolla istället på cross-plattform spel så är slutsatsen annorlunda.

Battlefield 4: 900p@60fps internt på ps4, 720p internt på xbone
Cod: Ghosts: 1080p@60fps native på ps4, 720p internt på xbone
I de fall de inte kör 1080p så skalas de upp till 1080p, därav internrendering.

92% kommer inte bry sig ifall det är 720p eller 1080p. Skillnaden grafiskt kommer att vara väldigt marginell och jag tror nog att det kommer att säljas fler kopior till One än PS4 eftersom upplösningar hör till P12 snacket

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

92% kommer inte bry sig ifall det är 720p eller 1080p. Skillnaden grafiskt kommer att vara väldigt marginell och jag tror nog att det kommer att säljas fler kopior till One än PS4 eftersom upplösningar hör till P12 snacket

Så sött..

Med tanke på att prognoserna förutspår fler sålda PS4, hur hade du tänkt dig att det skulle gå till? Ska ni fanboys köpa flera stycken kanske?

Permalänk

Nu valde jag att köpa ett nytt graffe istället, men om jag skulle köpt en ny konsol hade det lutat mot XBONE av den enkla anledning att potentialen i partyspel med Kinect väger tyngre än exklusiva titlar på PS4, samt att Kinect skulle vara perfekt till barnen (dansspel, mm).

Splar ju ändå grafikkrävande spel på datorn och vårt gamla Nintento Wii är det kosol från förra generationen som användes mest (förfestspelande och barnvänliga titlar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

92% kommer inte bry sig ifall det är 720p eller 1080p. Skillnaden grafiskt kommer att vara väldigt marginell och jag tror nog att det kommer att säljas fler kopior till One än PS4 eftersom upplösningar hör till P12 snacket

Detta är en väldigt typisk fanboy kommentar, mer "p12" än svaret jag gav. Personen jag citerade gav en åsikt jag inte höll med om. Denna person pratade upplösningar, så det var bara naturligt att följa svaret med lte exempel på varför hans resonemang inte höll.

Ditt resonemang ovanför är inte grundat i något.

Förövrigt så tror jag både xbox one och ps4 (när utvecklarna lärt sig lågnivå api:erna för konsolerna) kommer släppa de flesta spelen i 1080p.
Jag tror det är en target point både MS och Sony satt för de nya konsolerna.
Det kan hända att det fortfarande är många sitter och spelar på 32 tums sunkiga tv apparater ett par meter ifrån, för dem lär det inte ha nån betydelse.
Själv tror jag att att dock tvärt om, att upplösningen faktiskt är väldigt viktig för många. Bara läsa trådar om de nya konsolerna på i princip alla forum så visar folk sin besvikelse över dag ett titlarna, och att så många inte verkar klara 1080p.

För mig personligen kommer det definitivt ha betydelse, då min bild yta jag spelar på är 150x265cm stor så gör 720p / 1080p väldigt stor skillnad.

Och säljas fler kopior av vad? alla spel någonsin ?
Om något så tyder förhandsbokningarna på att Sony kommer sälja fler konsoler och därmed fler spel initialt, hur det ser ut i slutet av konsolerna livs cykel återstår och se. Tror dock det kommer gå väldigt bra för både MS och Sony. Värre verkar det gå för Nintendo denna generation.
Och varför överhuvud taget blanda in säljsiffor i en argumentering om grafikprestanda?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Ja dom som köper xbox one skiter i/vet inget om specs öht. Hade dom kunnat något om elektronik och datorkraft eller brytt sig om det det minsta så hade dom spelat på PC.

Så att säga att ps4 är starkare och snabbare kommer ju aldrig att fungera.

Jag tror att 90% kommer köpa den för att dom orkar inte bry sig i 10 sekunder för att kolla på vad för skillnader det faktist är, dom fortsätter bara i samma spår dom gjort dom senaste 8 åren.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

personligen köper jag en xbone enbart för att det är där forza motorsport finns.
hade det funnits ps4 hade jag köpt den istället, hade det funnits till dator hade jag skippat bägge.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Ja dom som köper xbox one skiter i/vet inget om specs öht. Hade dom kunnat något om elektronik och datorkraft eller brytt sig om det det minsta så hade dom spelat på PC.

Så att säga att ps4 är starkare och snabbare kommer ju aldrig att fungera.

Jag tror att 90% kommer köpa den för att dom orkar inte bry sig i 10 sekunder för att kolla på vad för skillnader det faktist är, dom fortsätter bara i samma spår dom gjort dom senaste 8 åren.

Eller så köper man en för att spela alla nya spel tidigare än PC spelare plus att man inte behöver lägga ut en massa pengar på datorkomponenter. Det är dock självklart att det är upp till var och en att göra vad man vill med sina pengar men personligen skulle jag aldrig slösa pengar på att köra GTX680 sli när min $499 konsoll kör alla spel jag vill spela utan problem

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inaktiv

Tyckte det här var lite komiskt, appropå plexilådorna..

"No Xbox 1 demo in store due to overheating." "Here have half a fake X1 running visuals from the PC version.""

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=710783

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Tyckte det här var lite komiskt, appropå plexilådorna..

"No Xbox 1 demo in store due to overheating." "Here have half a fake X1 running visuals from the PC version.""

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=710783

Då jag provat Xbox One kan jag ju dementera att den överhettar. Man hör inte ens fläktarna om man sitter någon meter bort. De spel jag provat är dock enbart Forza 5 och Killer Instinct men inga problem att rapportera. Stabila 60fps i 1080p med nästan fotorealistisk grafik i Forza 5. Kan väl säga att jag enbart provade Killer Instinct i någon minut, inte min stil så spenderade inte mycket tid på att kolla på detaljer

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Då jag provat Xbox One kan jag ju dementera att den överhettar. Man hör inte ens fläktarna om man sitter någon meter bort. De spel jag provat är dock enbart Forza 5 och Killer Instinct men inga problem att rapportera. Stabila 60fps i 1080p med nästan fotorealistisk grafik i Forza 5. Kan väl säga att jag enbart provade Killer Instinct i någon minut, inte min stil så spenderade inte mycket tid på att kolla på detaljer

Du provade alltså att spela på en XBOne som var instängd i ovan nämnd plexilåda?
Känns ju (förhoppningsvis) lite onödigt onödigt att dementera överhettning på en välventilerad XBOne, eller?

Permalänk

Xbox one är intressant för mig eftersom jag gillar min Xbox360 så pass mycket då jag hyr många filmer, kollar på youtube, köper indiespel o.s.v.
Det blir ju ett trångsynt synsätt från mitt håll eftersom jag är osäker på om Playstation kan erbjuda de saker som Xbox gör.

Kinect verkar mys men bara om man kan prata med den på svenska. Erbjuder inte Microsoft svensk talförståelse kommer jag välja PS4 just för att det känns som om Microsoft skiter i andra än engelskspråkiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarkissati:

Xbox one är intressant för mig eftersom jag gillar min Xbox360 så pass mycket då jag hyr många filmer, kollar på youtube, köper indiespel o.s.v.
Det blir ju ett trångsynt synsätt från mitt håll eftersom jag är osäker på om Playstation kan erbjuda de saker som Xbox gör.

Kinect verkar mys men bara om man kan prata med den på svenska. Erbjuder inte Microsoft svensk talförståelse kommer jag välja PS4 just för att det känns som om Microsoft skiter i andra än engelskspråkiga.

Därför den inte är släppt här än. Svenska språkstödet är inte färdigt.