Permalänk
Medlem

Firefox v Chrome

Uppenbar skillnad!, Fick hela 1GB tillbaka av mitt ramminne när jag stängde ner mina as-mycket-tabbade firefox och bara öppna "usually needed"-tabbar i Chrome bl.a Battlelog. 1GB betyder kanske inte så mycket i spelet kanske men jag tror även Firefox snor rätt mycket CPU-kraft även om den visar "0-1%" i Taskmanager.

Va tror ni? Jag som "bara" har 8GB RAM och Dice rekommenderar ju det, jag lär antaligen inte märka en endaste FPS-skillnad om jag kört med 32GB

Tankarr?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv

såpOpera på ingång.

Permalänk
Medlem

Varför vill du inte att ditt ram används?

Permalänk
Medlem

Så du jämför Firefox med massor med flikar öppna mot Chrome med bara några få flikar öppna? Klart att Firefox tar mer minne om du har fler flikar öppna.

Den senaste tiden så har det dock visat sig att Firefox använder mindre minne än Chrome om man har många flikar öppna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Så du jämför Firefox med massor med flikar öppna mot Chrome med bara några få flikar öppna? Klart att Firefox tar mer minne om du har fler flikar öppna.

Den senaste tiden så har det dock visat sig att Firefox använder mindre minne än Chrome om man har många flikar öppna.

Ok! Klart fler tabbar tar mer minne - men tråden var mer som ett tips för fps-hunters för det finns några att vinna...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

stäng ner webbläsaren helt istället

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Du kan göra battlelog till en "app" mha chrome, gå till sidan du vill ska dyka upp först (server browsern t ex) och tryck på Verktyg -> Skapa programgenvägar. Så kör jag i alla fall...

Permalänk
Inaktiv

Vad är detta?

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt så jag säger: IE FTW!
Men mellan firefox och chrome har jag svårt att välja.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Firefox, använder oftast mindre resurser än Chrome gör ( om man inte har 100 tabbar uppe ) Sen slipper man stödja scammer-företaget Google

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Jag föredrar Firefox, använder oftast mindre resurser än Chrome gör ( om man inte har 100 tabbar uppe ) Sen slipper man stödja scammer-företaget Google

Freddie

Tycker dock det buggar o krånglar mer än chrome. Chrome kanske tar mer prestanda men funkar mer felfritt för mig iaf

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~